Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS4 Racing: ostrý hatchback napodruhé oficiálně
24.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Den po „naší” premiéře konceptu DS4 Racing zveřejnila snímky také francouzská automobilka Citroën. Nic objevného už nepřináší.
Francouzské značce Citroën jsme patrně trochu pokazili dnešní formální odhalení konceptu DS4 Racing, ale když se nám podařilo získat sadu fotek již včera večer, chtěli jsme se s vámi o ně podělit co nejdříve. Oficiální tisková zpráva z automobilky ovšem přišla vhod. Ačkoli není příliš obsáhlá, pár důležitých základních informací obsahuje.
Mezi jinými také potvrzení údajů o motoru. Studie DS4 Racing skutečně dostala zatím nejdrsněji vyladěnou verzi přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,6 litru, který původně pochází z vývojových dílen BMW. Zde disponuje 260 koňmi, a přestože svým litrovým výkonem nepřekonává plánovanou jednotku Ford 1,0 Ecoboost (180 k), ani 163 koní na litr objemu není zrovna číslo z těch zcela běžných.
Další zajímavé údaje motoru Citroën neuvádí, ale předznamenává, že by se průměrná spotřeba měla pohybovat kolem 6,2 litru na 100 km.
První fotky ukázaly, že pokud se oproti sériovému provedení Citroënu DS4 změní něco zásadního, pak to bude trochu podivný pseudoSUV postoj s mírně zvýšeným podvozkem. Verze Racing získala snížením podvozku o 35 mm diametrálně jiný postoj. Ten ale vylepšuje také o 55 mm rozšířený rozchod kol vpředu a o 75 mm vzadu, a svůj podíl na sportovnějším vzhledu mají také devatenáctipalcové slitinové disky s pneumatikami o rozměru 235/40 R19.
Právě díky většímu průměru kol mohly být dopředu namontovány nové čtyřpístkové brzdy a ventilované kotouče o průměru 380 milimetrů. K dalším poznávacím prvkům DS4 R patří zvláštní matný lak se zrnitou texturou připomínající pokožku žraloka a dvoubarevná střecha, kterou ale na uvolněných záběrech není vidět.
Do Ženevy ale zůstává už jen pár dní, tak se pak společně podíváme a nejen na ní. Zatím jsme se nepodívali ani do kabiny.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012









DS4 Racing in natura na ženevském stánku Citroënu
Litrový výkon přeplňované šestnáctistovky konceptu DS4 Racing je 163 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 2 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva