Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS4: malý crossover pro náročné
1.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Citroën pokračuje ve zbrojení pro pařížský autosalon, jeho dalším trumfem bude premiéra modelu DS4. Malý vzrůstem, velký možnostmi, tak by se dal charakterizovat tento vůz nižší střední třídy. Kde jinde si můžete nechat dodat celokožený interiér včetně obšití palubní desky?
Nový Citroën DS4 je po DS3 druhým členem řady DS, která má být výkladní skříní automobilky. Je založen na modelu C4, k jehož praktičnosti přidává, zvýšenou světlou výšku, mnoho „show” vizuálních prvků a možnost exkluzivní výbavy. Poprvé byl představen v Ženevě v podobě konceptu DS High Rider a už tehdy vyvolal vlnu zájmu.
Základním rozdílem mezi konceptem a produkční verzí je počet dveří. V reálu budou mít i zadní sedadla vlastní dveře, přesto je tento fakt poněkud maskován tím, že jejich kliky jsou skryty. Spolu s profile střechy a horní linkou bočních oken tak horní část karoserie působí „kupé” dojmem. Na druhou stranu ponton karoserie včetně vysoké přídě a vyšší světlé výšky patří spíše do kategorie SUV a DS4 tak jasně míří do stejných vod jako třeba BMW X6 či Acura ZDX.
Design kabiny DS4 se od C4 v zásadě neliší, jen výběr materiálů je z oblasti vozů minimálně o třídu vyšší. Navíc bude možno kabinu výrazně individualizovat. Jak už jsem naznačil výše, jedná se o docela unikátní nabídku, výběr z pěti druhů kůže včetně dvoubarevných kombinací není v kompaktní třídě zrovna standardem. Nejvyšší úroveň výbavy dokonce bude mít kůží obšitou i horní část palubní desky a dveřní panely, ovšem už od té základní si majitel bude užívat panoramatického čelního skla.
Nový Citroën bude 4,27 m dlouhý, 1,81 m široký a 1,53 m vysoký. Je tedy o 60 mm kratší, o 20 mm širší a 40 mm vyšší než C4. I kufr je s objemem 370 l o 38 l menší.
Při uvedení na trh bude v nabídce pět motorů, dva dieselové, 110 koňová 1.6 HDi, kterou bude možno zakoupit se stop/start a systémem rekuperace kinetiské energie, a dvoulitr o výkonu 160 k. Další tři motory budou benzínové „jednašestky” vyvinuté ve spolupráci s BMW. První je atmosférická verze o výkonu 120 k, další dvě jsou přeplňované turbodmychadlem a mají výkon 155 resp. 200 koní. Všechny motory bude možno spojit buď s manuální nebo automotickou převodovkou. Ta druhá je robotizovaný manuál EGS, obě jsou šestistupňové.
Oficiální premiéra DS4 je naplánována do Paříže, příchod na trh pak na začítek příštího roku.































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nejčtenější články
První elektrický muscle car ostudně selhal ve sprintu. V tom jediném, co má umět, mu zadek nakopalo rodinné SUV
27.2.2025Toyota těší staromilce, jejím řidičským autům zůstanou spalovací motory a manuály „neomezeně dlouho”
27.2.2025Už i Britové říkají, že žádný zákaz spalovacích aut nebude, ani u nich, ani jinde. Otevřeně vyzývají k referendu
27.2.2025Ohyzdné BMW M2 dostalo pořádný „facelift”, teď vypadá konečně dobře. Automobilka by si měla dělat poznámky
27.2.2025Také auta dostihl koronavirus. Studie odhalila, jak vysoká je dnes poruchovost vozů vyrobených za pandemie
27.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 20:22 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 03.28. 20:03 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 12:52 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 03.27. 13:04 - pavproch
- Přituhuje 03.27. 10:36 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.26. 17:50 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 03.26. 16:33 - Předseda