Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS4: malý crossover pro náročné
1.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Citroën pokračuje ve zbrojení pro pařížský autosalon, jeho dalším trumfem bude premiéra modelu DS4. Malý vzrůstem, velký možnostmi, tak by se dal charakterizovat tento vůz nižší střední třídy. Kde jinde si můžete nechat dodat celokožený interiér včetně obšití palubní desky?
Nový Citroën DS4 je po DS3 druhým členem řady DS, která má být výkladní skříní automobilky. Je založen na modelu C4, k jehož praktičnosti přidává, zvýšenou světlou výšku, mnoho „show” vizuálních prvků a možnost exkluzivní výbavy. Poprvé byl představen v Ženevě v podobě konceptu DS High Rider a už tehdy vyvolal vlnu zájmu.
Základním rozdílem mezi konceptem a produkční verzí je počet dveří. V reálu budou mít i zadní sedadla vlastní dveře, přesto je tento fakt poněkud maskován tím, že jejich kliky jsou skryty. Spolu s profile střechy a horní linkou bočních oken tak horní část karoserie působí „kupé” dojmem. Na druhou stranu ponton karoserie včetně vysoké přídě a vyšší světlé výšky patří spíše do kategorie SUV a DS4 tak jasně míří do stejných vod jako třeba BMW X6 či Acura ZDX.
Design kabiny DS4 se od C4 v zásadě neliší, jen výběr materiálů je z oblasti vozů minimálně o třídu vyšší. Navíc bude možno kabinu výrazně individualizovat. Jak už jsem naznačil výše, jedná se o docela unikátní nabídku, výběr z pěti druhů kůže včetně dvoubarevných kombinací není v kompaktní třídě zrovna standardem. Nejvyšší úroveň výbavy dokonce bude mít kůží obšitou i horní část palubní desky a dveřní panely, ovšem už od té základní si majitel bude užívat panoramatického čelního skla.
Nový Citroën bude 4,27 m dlouhý, 1,81 m široký a 1,53 m vysoký. Je tedy o 60 mm kratší, o 20 mm širší a 40 mm vyšší než C4. I kufr je s objemem 370 l o 38 l menší.
Při uvedení na trh bude v nabídce pět motorů, dva dieselové, 110 koňová 1.6 HDi, kterou bude možno zakoupit se stop/start a systémem rekuperace kinetiské energie, a dvoulitr o výkonu 160 k. Další tři motory budou benzínové „jednašestky” vyvinuté ve spolupráci s BMW. První je atmosférická verze o výkonu 120 k, další dvě jsou přeplňované turbodmychadlem a mají výkon 155 resp. 200 koní. Všechny motory bude možno spojit buď s manuální nebo automotickou převodovkou. Ta druhá je robotizovaný manuál EGS, obě jsou šestistupňové.
Oficiální premiéra DS4 je naplánována do Paříže, příchod na trh pak na začítek příštího roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel