Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS3, DS4 a DS5 2015: lehký facelift přinesl hlavně nové motory
18.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechny modely „prémiové“ trojky dostaly nově naladěný čtyřválec THP 165. DS4 pak profituje rovněž z tříválce PureTech 130 a dieselu BlueHDi.
Francouzská automobilka před pár dny ohlásila facelift Citroënu C4. Mimo to se ovšem jisté modernizace dočká také „prémiová“ část nabídky, a sice modely DS3, DS4 a DS5. Po stránce vizuální máme prozatím k dispozici pouze informace týkající se zlatého středu, tedy hatchbacku DS4. Ten měl dostat lehce pozměněná čelní i zadní světla, po rozdílech ale zjevně budete muset pátrat s lupou v ruce.
O trochu více se značka rozjela v rámci příplatkové výbavy, která nově zahrnuje dvoubarevný lak karoserie. V rámci střechy pak můžete vybírat ze tří různých odstínů, tím ale stávající informace končí. Vypravit se tak můžeme pod kapotu, kde je těch novinek přeci jen o poznání více. Navíc jsou lépe zdokumentované, tápat tedy již nebudeme.
Začít můžeme tím, že padáka dostal benzinový motor VTI naladěný na 120 koní. Na jeho místo pak nastoupil litrový tříválec PureTech 130, jehož výkon si jistě snadno domyslíte. Nárůst výkonu provází i zvýšení točivého momentu ze 160 na 230 Nm. Mimo to dorazil také systém start/stop, pročež spotřeba poklesla na 5 litrů na 100 kilometrů.
Dalším nováčkem pod kapotou je dieselový motor 1,6 BlueHDi, který nahrazuje předchozí agregát e-HDi o stejném objemu. Výkon narostl o pět koní na 120, točivý moment pak stoupl z 270 na 300 Nm. Ani v tomto případě nebyl opomenut systém start/stop, což mělo spotřebu srazit na 3,7 l/100 km, emise CO2 pak činí 97 g/km.
Obě pohonné jednotky plní standardy Euro 6, což lze říci také o 1,6litrovém přeplňovaném čtyřválci THP 165. Ten nahrazuje předchozí agregát téhož objemu, ovšem naladěný na 155 koní. Točivý moment zůstává na 240 Nm, novinkou je ale rovněž v tomto případě standardně dodávaný start/stop.
Tím změny u Citroënu DS4 končí, přesunout se tedy můžeme k menšímu a většímu modelu. V obou případech se však Citroën zatím zmiňuje pouze o příchodu výše uvedeného motoru THP 165, který u DS3 stlačil spotřebu o 10 procent na 5,6 l/100 km. Nic bližšího již známé není, podrobnosti ale vyjdou najevo v lednu, kdy mají být oznámeny ceny.
Velmi lehká modernizace nadělila Citroënu DS4 pouze nová světla. Více se úřadovalo pod kapotou, kde najdeme tři nové motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie