Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS3 Cabrio: uniklo vše o nejstylovější DS3
30.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno 31.8.) DS3 Cabrio se konečně ukázalo se vším všudy. Má unikátní střechu, kterou se složí za 16 sekund i při rychlosti 120 km/h.
Doplněno 31.8.: Podrobné informace a první sadu fotografií jsme vám exkluzivně nabídli již včera. Dnes francouzská automobilka vydala další snímky, které ukazují, že stahovat půjde i zadní boční okno za tradiční žraločí ploutvičkou. Samotný princip skládání střechy pak představuje první video.
A je to tu. Po sérii „náhodných” setkání v provozu či při parkingu Citroën DS3 Cabrio konečně přiznal barvu. A že je na co se dívat. Zvláště pokud jde o divadlo spojené se sklápěním střechy. K dispozici jsou totiž hned tři režimy. První sroluje plátno jen do poloviny, zatímco druhý zajede až k zadnímu oknu. Třetí pak zasune celou zadní část včetně střechy do víka zavazadelníku. Slunci se tak může vystavit všech pět pasažérů.
Citroën kromě místa v kabině také pamatoval na zavazadlový prostor, jehož 245 litrů má hrát prim ve třídě. Nezáleží přitom na stavu střechy. Její stažení či natažení ostatně nezabere příliš času - za pouhých 16 sekund je hotovo, přičemž systém je možné aktivovat tlačítkem na rámu čelního okna až do rychlosti 120 km/h.
Zachováno zůstalo také sklápění zadních sedadel v poměru dvou třetin a jedné třetiny, unikátem je i víko zavazadelníku. Vyklápět jej lze dvěma způsoby - zcela a částečně, díky čemuž je ve městech možné parkovat u zdi a přitom se dostat do kufru. Citroën ale již neuvádí, zda střecha (či alespoň okno) musí být vysunuto.
Plátěná střecha je navíc pro maximální možnou individualizaci nabízena ve třech verzích. Holá černá je standardem, za příplatek jsou ale v nabídce modrá Infini-Blue a monogram DS. Ta první značí plátno tkané třemi různě zbarvenými nitěmi, z nichž jedna je lesklá. V závislosti na pozici slunce se tak DS3 Cabrio doslova mění před očima.
Monogram DS je zástupcem elegantní linie, kdy plátno zdobí logo charakteristické pro celou tuto modelovou řadu. Pro zastánce co největší extravagance jsou pro změnu k dispozici různé dekory karoserie. Ta si přitom zachovává charakteristický sloupek B v podobě žraločí ploutve, novinkou je ovšem zakomponování chromové lišty přes celou záď.
Nové jsou také zadní světlomety a třetí brzdové světlo. Jeho 15 LED diod se sklápí společně s oknem a je součástí víka zavazadelníku. Dalších 31 LED diod bylo použito na každé ze světel, přičemž celkové aranžmá má vytvářet 3D efekt. LED diody v čelním nárazníku pro denní svícení jsou už samozřejmostí, stejně jako xenony nad nimi.
V porovnání se standardním Citroënem DS3 by se příliš neměla lišit ani jízdní dynamika. Kabriolet totiž nabral pouze 25 kg navíc. Samotné motory sice zatím neznáme, se stávající nabídkou zahrnující benzinové motory 1,4 VTi, 1,6 VTi a 1,6 THP však lze počítat. Stejně tak by měla být k dispozici i nabídka dvou turbodieselů ve dvou konfiguracích.
Interiér pak bude možné specifikovat stejným způsobem jako klasický hatchback. K dispozici je šest kontrastních barev palubní desky, výdechů klimatizace nebo hlavice řadicí páky. Sedadla je možné potáhnout kůží nebo Alcantarou, na výběr je dokonce granitový, modrý, černý, šedý nebo hnědý odstín.
Citroën DS3 Cabrio se bude vyrábět ve Francii v továrně v Poissy, přičemž první vozy by k zákazníkům měly dorazit na počátku roku 2013. Cenu francouzská automobilka ještě nezveřejnila, podle nás by se ale od stávajících modelů měla řádově lišit o 100 000 Kč. Jinak by se již novinka dostávala do spektra neprodejných vozů, což si Citroën rozhodně nepřeje. Zvláště ne poté, co hatchbacku DS3 bylo za poslední dva roky prodáno přes 180 000 kusů. Půjde Cabrio v jeho stopách?
První video ukazuje plátěnou stahovací střechu v akci
Nový Citroën DS3 Cabrio bude nabízet hned tři barevná provedení střechy, kterou bude možné stahovat ve třech režimech - od napůl odkrytého interiéru až po plné stažení k víku zavazadlového prostoru
Uniklé snímky a specifikace odhalily to nejdůležitější už včera
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie