Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí
17.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Oficiální odhalení polootevřené verze DS3 Racing je za námi. O 25 kilogramů více než klasika a výkon 209 koní znamená nadále zrychlení 0-100 km/h za 6,5 s.
Citroën DS3 je primárně stylovou záležitostí, verze Racing pak definuje i touha po intenzivnějších jízdních zážitcích a vyšším stupni exkluzivity. Už včera jsme napsali o tom, že bude vyrobeno pouhých 400 kusů nejsilnějších kabrioletů DS3 a že celá čtvrtina z nich zamíří na britské ostrovy. Na tom se nic nemění. Hmotnost poskočila jen o kus výše a totéž se dá prohlásit o výkonu, takže popořadě.
Novým objevem je o málo podrobnější specifikace, která prozrazuje, že si novinka s plátěnou střechou vyžádala oproti klasice 25 kilogramů hmotnosti navíc (v součtu tedy 1 265 kg s eurořidičem). Ty padly zaručeně na dodatečné výztuže kvůli tuhosti karoserie. Konečným verdiktem je snad také výkon 209 koní (154 kW), namísto dříve avizovaných 207, jenž přední nápravě servíruje lehce upravená přímovstřiková jednotka 1,6 THP s turbodmychadlem twin-scroll a 16 ventily. Tu jak známo vyvíjeli Francouzi ve spolupráci BMW a PSA a najdeme ji tedy v širokém spektru modelů těchto značek.
Sprint z klidu na stokilometrovou rychlost by s poslední evolucí mělo nové Cabrio zdolat za 6,5 sekundy, tedy za shodný čas jako verze s pevnou střechou. O točivém momentu, který bude na přední kola putovat prostřednictvím manuálního šestikvaltu, zmínka zatím nepadla, ale odhadujeme, že dosáhne 280 Nm, jelikož uzavřená varianta disponuje hodnotou 275 Nm.
Z varianty s pevnou střechou si Cabrio půjčilo samozřejmě také podvozkové vybavení a výkonnější brzdy s větším průmerem kotoučů. Nejinak tomu bude s posilovačem řízení. Na tvorbě původního DS3 Racing se prý podílelo závodní oddělení značky v čele se Sébastienem Loebem a pravdou je, že jde o jeden z nejlépe, ne-li zcela nejlépe jezdících Citroenů současnosti. Verze Cabrio na tom příliš vylepšit nemůže, zhoršit ale snad také ne.
Od konceptu vystaveném na festivalu rychlosti v Goodwoodu se sériové provedení takřka neliší. Další fotografie ukazuje matný lak Moondust Grey exteriér i výklopnou plátěnou střechu odlvádanou tlačítkem, dvojitou chromovanou koncovku výfuku jakbysmet. Vůz byl také vybaven řadou prvků z uhlíkových vláken, včetně předního splitteru, bočních prahů a zadního difuzoru.
Kabina odpovídajícím barevném provedení exteriéru je taktéž okořeněna dekory z uhlíkových vláken, přidává k nim ovšem ještě červené detaily a prošívané integrované opěrky hlavy s červeným záhlavím. Čalouněna je kombinací kůže nappa a alcantary, které používají třeba nejluxusnější verze modelu DS5. Jedinečnosti DS3 Cabrio Racing má napovídat individuálně číslovaný štítek s výrobním číslem. Podle našich odhadů bude celá tahle "parádička" stát v přepočtu minimálně 850 tisíc Kč, což nám přijde i s ohledem na exkluzivitu docela dost. Nadále platí, že produkční vůz bychom měli přivítat v lednu příštího roku. Více informací přineseme, jakmile to bude možné.
Jedna nová fotka a zatím stále nekompletní specifikace. Francouzi nás s DS3 Racing Cabrio hodlají ještě asi trochu napínat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva