Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí

Oficiální odhalení polootevřené verze DS3 Racing je za námi. O 25 kilogramů více než klasika a výkon 209 koní znamená nadále zrychlení 0-100 km/h za 6,5 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí

17.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Oficiální odhalení polootevřené verze DS3 Racing je za námi. O 25 kilogramů více než klasika a výkon 209 koní znamená nadále zrychlení 0-100 km/h za 6,5 s.

Citroën DS3 je primárně stylovou záležitostí, verze Racing pak definuje i touha po intenzivnějších jízdních zážitcích a vyšším stupni exkluzivity. Už včera jsme napsali o tom, že bude vyrobeno pouhých 400 kusů nejsilnějších kabrioletů DS3 a že celá čtvrtina z nich zamíří na britské ostrovy. Na tom se nic nemění. Hmotnost poskočila jen o kus výše a totéž se dá prohlásit o výkonu, takže popořadě.

Novým objevem je o málo podrobnější specifikace, která prozrazuje, že si novinka s plátěnou střechou vyžádala oproti klasice 25 kilogramů hmotnosti navíc (v součtu tedy 1 265 kg s eurořidičem). Ty padly zaručeně na dodatečné výztuže kvůli tuhosti karoserie. Konečným verdiktem je snad také výkon 209 koní (154 kW), namísto dříve avizovaných 207, jenž přední nápravě servíruje lehce upravená přímovstřiková jednotka 1,6 THP s turbodmychadlem twin-scroll a 16 ventily. Tu jak známo vyvíjeli Francouzi ve spolupráci BMW a PSA a najdeme ji tedy v širokém spektru modelů těchto značek.

Sprint z klidu na stokilometrovou rychlost by s poslední evolucí mělo nové Cabrio zdolat za 6,5 sekundy, tedy za shodný čas jako verze s pevnou střechou. O točivém momentu, který bude na přední kola putovat prostřednictvím manuálního šestikvaltu, zmínka zatím nepadla, ale odhadujeme, že dosáhne 280 Nm, jelikož uzavřená varianta disponuje hodnotou 275 Nm.

Z varianty s pevnou střechou si Cabrio půjčilo samozřejmě také podvozkové vybavení a výkonnější brzdy s větším průmerem kotoučů. Nejinak tomu bude s posilovačem řízení. Na tvorbě původního DS3 Racing se prý podílelo závodní oddělení značky v čele se Sébastienem Loebem a pravdou je, že jde o jeden z nejlépe, ne-li zcela nejlépe jezdících Citroenů současnosti. Verze Cabrio na tom příliš vylepšit nemůže, zhoršit ale snad také ne.

Od konceptu vystaveném na festivalu rychlosti v Goodwoodu se sériové provedení takřka neliší. Další fotografie ukazuje matný lak Moondust Grey exteriér i výklopnou plátěnou střechu odlvádanou tlačítkem, dvojitou chromovanou koncovku výfuku jakbysmet. Vůz byl také vybaven řadou prvků z uhlíkových vláken, včetně předního splitteru, bočních prahů a zadního difuzoru.

Kabina odpovídajícím barevném provedení exteriéru je taktéž okořeněna dekory z uhlíkových vláken, přidává k nim ovšem ještě červené detaily a prošívané integrované opěrky hlavy s červeným záhlavím. Čalouněna je kombinací kůže nappa a alcantary, které používají třeba nejluxusnější verze modelu DS5. Jedinečnosti DS3 Cabrio Racing má napovídat individuálně číslovaný štítek s výrobním číslem. Podle našich odhadů bude celá tahle "parádička" stát v přepočtu minimálně 850 tisíc Kč, což nám přijde i s ohledem na exkluzivitu docela dost. Nadále platí, že produkční vůz bychom měli přivítat v lednu příštího roku. Více informací přineseme, jakmile to bude možné.


Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 1 - Citroen DS3 Cabrio Racing 01Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 2 - Citroen DS3 Cabrio Racing 02Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 3 - Citroen DS3 Cabrio Racing 03Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 4 - Citroen DS3 Cabrio Racing 04Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 5 - Citroen DS3 Cabrio Racing 05Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 6 - Citroen DS3 Cabrio Racing 06Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 7 - Citroen DS3 Cabrio Racing 07Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 8 - Citroen DS3 Cabrio Racing 08Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 9 - Citroen DS3 Cabrio Racing 09Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 10 - Citroen DS3 Cabrio Racing 10Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 11 - Citroen DS3 Cabrio Racing 11Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 12 - Citroen DS3 Cabrio Racing 12Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 13 - Citroen DS3 Cabrio Racing 13Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 14 - Citroen DS3 Cabrio Racing 14Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 15 - Citroen DS3 Cabrio Racing 15Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 16 - Citroen DS3 Cabrio Racing 16Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 17 - Citroen DS3 Cabrio Racing 17Citroën DS3 Cabrio Racing: sériová verze je venku, 25 kg navíc dynamiku nekazí - 18 - Citroen DS3 Cabrio Racing new
Jedna nová fotka a zatím stále nekompletní specifikace. Francouzi nás s DS3 Racing Cabrio hodlají ještě asi trochu napínat

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.