Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS3 2015: facelift přivezl krom světel i nadělení pro Euro NCAP
22.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace DS3 je rozsáhlejší, než jsme čekali, i když ne objemná. Největší změnou je příchod motorů BlueHDI o výkonu 100 a 120 koní.
Když jsme v ranních hodinách představovali modernizaci Citroënu DS3, naznačovali jsme, že po stránce exteriérové zřejmě nebude tak rozsáhlá, jak by se asi po pěti letech působení na trhu (za tu dobu bylo prodáno téměř 300 000 kusů) čekalo. Tuto spekulaci nyní automobilka potvrdila oficiální tiskovou zprávou, která se kromě pozměněných světel zmiňuje především o pozměněné mechanice. Úprav se totiž dočkaly některé pohonné jednotky, zcela nový je pak systém automatického brzdění.
Začít asi můžeme samotnými světly, která k sobě pojí diody a xenony. Ty by přitom kromě dramatičtějšího vzhledu měly přinést rovněž úsporu na spotřebě energie, LEDky pak zároveň slibují životnost až 20 000 hodin. Ve srovnání s klasickými halogeny tak vydrží 20krát déle. Kromě přídě se přitom objevují také na zádi, tím však venkovní změny víceméně končí. Zmínit totiž můžeme již jen novou barvu Pearl White, se kterou přicházejí 17palcová litá kola s diamantovým řezem.
Uvnitř je pak možné sáhnout po novém koženém čalounění Crescendo Nappa, mimo to DS3 nabízí nové laserem opracované dekory palubní desky, jež mohou odkazovat na ikony Paříže (Eiffelovka a Vítězný oblouk). Tím jsme ovšem změny v interiéru vyčerpali, přesunout se můžeme k automatickým brzdám Active City Brake. Ty fungují na bázi laseru, přičemž plně zastavit dovedou vůz z rychlosti do 30 km/h. Jejich přítomnost si přitom můžeme vysvětlit hlavně změněnými pravidly Euro NCAP.
Zásahy pod kapotou by pak pro změnu mohli jít na vrub Evropské unie. Od září totiž začne platit nová emisní norma, která se kromě CO2 zaměřuje rovněž na redukci NOx. Citroën DS3 tak dostal nový filtr SCR (Selective Catalytic Reduction), který druhé zmíněné emise snižuje u motorů BlueHDI 100 a BlueHDI 120 o podstatných 90 procent. Mimo to šla dolů i spotřeba, v případě prvního motoru tak máme počítat s třílitrovým průměrem, druhý pak chce jezdit za 3,6 l/100 km.
Kromě ponížení žíznivosti bychom přitom od obou motorů měli dostat rovněž zlepšení jízdní dynamiky, v tomto směru však již tisková zpráva mlčí. Dá se ale předpokládat, že nárůst výkonu o 10, respektive 5 koní srazil z akcelerace na stovku jen pár desetinek. V rámci benzinových jednotek však změnu budete hledat marně, všechny motory zůstávají nezměněny. To se ostatně týká i provedení DS3 Racing, v jehož případě nadále dostanete 207 koní.
Tím můžeme představení modernizovaného Citroënu DS3 uzavřít, přestože nám ke kompletaci chybí ještě ceny. Ty jsou momentálně neznámé, s ohledem na minimum změn však lze očekávat výraznější podražení snad jen u dieselových modelů. Benzinové jednotky by se ovšem držet stávající cenové hladiny.
Nová světla jsou víceméně jedinou zásadní změnou na exteriéru Citroënu DS3. Kromě nich totiž facelift přiváží jen bílý lak a specifická 17palcová kola. Více se ovšem úřadovalo pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 18 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 16 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva