Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS 5LS na nových fotkách, s výkonem 200 koní dá stovku za 8 sekund
1.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzská limuzína odhaluje kompletní technické parametry. Je rychlejší než evropský model DS5, ale také méně prostorná.
O návratu „Fantomasovy limuzíny“ se dnes nezmiňujeme poprvé. Dosud jsme ovšem měli tu čest pouze s fotkami pořízenými ve studiu, mnoho informací pak nepadlo ani v rámci jízdní dynamiky. Prozatím jsme totiž uvedli jen tolik, že novinka určená striktně pro čínský trh dostane tři benzinové motory. Dva z nich přitom skloubí přeplňování s 1,6litrovým objemem, základní 1,8litrová pohonná jednotka ovšem bude atmosférická.
Začneme právě nepřeplňovaným agregátem VTi, který produkuje 140 koní a 170 Nm točivého momentu. S touto silou je možné spojit pětistupňový manuál či šestistupňový automat, přičemž nejvyšší rychlost v obou případech činí 192 km/h. U ručně řazené převodovky lze pak počítat se sprintem z klidu na stovku za 10,6 sekundy, zatímco u samočinné převodovky se čas natáhne na 12,1 s.
V případě agregátu 1,6 THP lze počítat s působivějšími hodnotami, a to již u slabší verze slibující 160 koní a 240 Nm. Stovku totiž zvládá za 8,8 sekundy a maximálně se rozjede na 205 km/h. Silnější motorizace pak pro změnu produkuje 200 koní a 275 Nm, přičemž s osmisekundovým sprintem na stovku a 230kilometrovou maximálkou dokonce překonává i evropské DS5 o stejném výkonu.
V obou případech je standardem automatická převodovka, která stejně jako u atmosférického čtyřválce posílá výkon vždy jen na přední kola tak jako u zmiňovaného Citroënu DS5 prodávaného také na Starém kontinentu. Oproti němu však došlo ke změně rozměrů, kdy délka narostla ze 4 530 mm na 4 702 mm a výška z 1 504 mm na 1 510 mm.
Trochu podivné je ale „střídání stráží“ v rámci šířky a rozvoru. LS je totiž o pár milimetrů užší (1 840 versus 1 871 mm) a především nabízí méně prostoru mezi nápravami (2 715 mm versus 2 727 mm). Je tedy možné, že se časem dočkáme ještě prodloužené verze? Tomu bychom se u čínských aut vůbec nedivili.






















Citroën DS 5LS se ukázal na nových fotkách. Kromě toho máme k dispozici technické údaje, jež prozrazují působivou jízdní dynamiku u verze THP naladěné na 200 koní
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 5 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 6 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 8 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 9 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 17:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB