Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën chystá zemětřesení. Modely C4 a C5 nedostanou přímého nástupce
1.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi radikálně zatřesou portfoliem. Vypadne třídvířko, velký sedan a kombi, ubude i MPV a hatchbacků ve prospěch SUV a jim spřízněných crossoverů .
Budoucnost francouzské automobilky jsme zlehka nastínili již včera v článku o civilní verzi Citroënu C3 WRC. O té se zatím víceméně jen spekuluje, příchod velkého SUV v roce 2018 je ale jistotou. Podle všeho by mělo jít o produkční variantu konceptu Aircross, která dost možná získá označení C5 Aircross. Stávající sedan a kombi, jejichž prodeje rozhodně nejsou valné, by tak dostaly nepřímého nástupce, se kterým by ještě chvíli koexistovaly. Poté by ovšem z nabídky zcela zmizely.
Jakkoliv jde na první pohled spíše o dohady než realitu, skutečností se nejspíše stanou. Šéf produktového oddělení Xavier Peugeot totiž uvedl, že automobilka „chce být mainstreamovým hráčem, a jako taková musí pokrýt různé segmenty trhu. Citroën se tedy bude pohybovat i ve střední třídě, kde je aktuálně nabízen model C5. Dostane ale přímého nástupce? Tím si nejsem jist.“
Jeho kolega Pierre Monferrini, který má na starosti plánování příštích vozů, pak dodal: „Ve střední třídě budeme přítomni, ale nikoliv s konvenčním modelem.“ Je tedy zjevné, že Francouzi chtějí otřást zavedenými pořádky. Není to přitom jediná radikální rošáda, ke které se Citroën chystá. Obdobným způsobem se má proměnit také model C4, jenž je momentálně hatchbackem.
„Bude nová C4, ale taktéž nikoliv konvenční. Je totiž možné změnit image modelu, a to chceme udělat právě s tímto vozem. A pravděpodobně kvůli tomu změníme siluetu,“ popsal radikální krok Xavier Peugeot. Monferrini pak pro změnu dodal, že definitivní konec čeká Citroën C2, neboť „trh se pohnul směrem k pětidveřovým vozidlům“.
Tím série změn nekončí, další se týká pětimístného C4 Picasso a sedmimístného Grand C4 Picasso. Oba vozy totiž dostanou jediného nástupce, který by měl pokrýt potřeby všech zákazníků toužících po prostorném MPV, ovšem zároveň napomůže zredukovat náklady. Jak jsme pak uvedli již včera, dále lze čekat ještě dva elektromobily.
Citroën Aircoss by měl do výroby dorazit v roce 2018, jako nepřímý nástupce sedanu a kombíku C5
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 5 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 7 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva