Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën chce více sportovních modelů, potvrdil i novou C5
5.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Citroën loni vyhrál šampionát značek i jezdců WTCC. Na tento úspěch chce navázat i mimo okruhy, zatím však není jisté, o jaké konkrétní vozy půjde.
Pro francouzskou automobilku byla loňská sezóna v mistrovství cestovních vozů velice úspěšná. Citroën s modelem C-Elysée WTCC opanoval s drtivou převahou šampionát značek, přičemž José María López, Yvan Muller a Sébastien Loeb skončili na prvním, druhém a třetím místě mezi jezdci. Šéf automobilky Julien Montarnal se proto nechal slyšet, že oba tituly „ukazují, co umíme“ a že značka „zvažuje více silničních sportovních derivátů“.
Prozatím je ale celá záležitost pouze ve fázi oněch myšlenek, a tak není jisté, kdy a jakého modelu se dočkáme. Jednou z možností je ale samozřejmě sedan C-Elysée, který by tak představoval ideální propojení mezi standardní nabídkou a závodním světem. V ten moment by ovšem značku čekaly nemalé modifikace, neboť aktuálně vůz produkuje maximálně 115 koní, třebaže ani standardní verzi řidičská atraktivita nechybí.
S příchodem přeplňované jedna-šestky by výkon motoru mohla narůst nad 200 koní, otázkou je však v takové chvíli cena. V tomto směru ostatně stačí pohled na základní Citroën DS3, který se prodává od 421 900 Kč, zatímco za vrcholné provedení DS3 Racing, které je aktuálně jediným sportovním modelem značky, již platíte 798 900 Kč.
Spekulace ale raději ponechme stranou a počkejme si na nějaké konkrétnější tiskové prohlášení značky. Od sportovních modelů tak raději přesuneme svou pozornost na základní portfolio, které se velmi brzdy dočká obměny na nejvyšším postu. Montarnal totiž potvrdil, že se chystá nástupce modelu C5, a to navzdory klesajícímu zájmu.
„Rozhodně nepomýšlíme na to, že bychom v daném segmentu chyběli. C5 je i nadále měřítkem v rámci komfortu,“ uvedl šéf automobilky. Bohužel však již neupřesnil, zda novinka bude i nadále používat podvozek Hydractive, který je posledním zástupcem kdysi legendárního hydraulického zavěšení. Důležitý je totiž prý pouze samotný komfort, nikoliv cesta k němu vedoucí.
Citroën loni v mistrovství cestovních vozů opravdu zabodoval s modelem C-Elysée WTCC. Nyní by rád z daného úspěchu těžil u silničního portfolia
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva