Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Picasso II 2013: unikly oficiální fotky, zatím je to koncept Technospace
7.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se děsíte momentu, kdy Citroën na silnice bzry vytáhne s Robocopem, můžeme vás uklidnit - zatím je to koncept. Ale vážně jen zatím.
V posledních dnech si u vás až nečekaně velkou přízeň získaly špionážní fotky nového Citroënu C4 Picasso. Trochu nás to překvapilo, MPV obecně nepatří mezi ty nejsledovanější automobilové novinky a ani C4 Picasso není zrovna prodejním superhitem. O popularitu tohoto vozu se tak dozajista musel postarat jeho mimořádně futuristický vzhled, který jsme včera přirovnali k Robocopovi - někoho nadchul, jiné zděsil.
Ať už ve vás tato novinka vyvolala jakékoli emoce, můžeme vám k ní dnes říci o něco více. Citroën totiž neuhlídal své oficiální fotky, navíc se nám podařilo získat klíčové informace, které budou formálně odhaleny někdy v následujících dnech.
Vůz tohoto vzezření v prvé řadě není sériovým Citroënem C4 Picasso druhé generace, ale konceptem Technospace. Jen a pouze on bude odhalen na autosalonu v Ženevě jako předobraz nové C4 nesoucí jméno slavného malíře. To může leckoho z řad odpůrců nového designu uklidnit, je třeba k tomu ovšem dodat jedno velké ale - od Citroënu už teď víme, že vůz má blízko k sériové podobě, která se na trhu objeví v druhé polovině letošního roku. Už z malého časového rozmezí, podoby auta a faktu, že je evidentně plně funkční (jinak by asi těžko bylo přistiženo v provozu) je zřejmé, že produkční verze se od tohoto konceptu bude lišit minimálně, pokud vůbec.
Známe i rozměry auta. Na délku bude měřit 4 430 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 610 mm, „kufr” má nabídnout až 537 litrů prostoru pro zavazadla všeho druhu. Na palubě bychom se dále měli potkat s řadou inovativních řešení včetně nového rozhraní palubního systému s 12" dotykovou obrazovkou.
Můžeme také definitivně potvrdit, že auto bude prvním modelem Citroënu, které stane na modulární platformě EMP2. Díky tomu má být lehčí, aerodynamicky lépe optimalizované a ve výsledku pochopitelně efektivnější. Nejúspornější verze má normovanou spotřebu paliva srazit až na hodnotu 3,7 litru nafty na 100 km, ekvivalent 98 g CO2 na km.
Více vám zatím říci neumíme, další detaily nám Citroën prozradí v nejbližší dnech nebo nejpozději na autosalonu v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Citroën tomuto autu zatím říká koncept Technospace, v sériové C4 Picasso II se promění až v druhé polovině roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel