Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda

Když Citroën před pár lety představil model C4, svět zůstal v údivu. Naprosto ojedinělý vzhled si získal své příznivce i odpůrce, z obou táborů ale zaznívaly hlasy, že tento design se jen tak nepřežije. Chyba lávky, i C4 zevšedněl a tento týden byl představen ve své inovované verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda

10.7.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když Citroën před pár lety představil model C4, svět zůstal v údivu. Naprosto ojedinělý vzhled si získal své příznivce i odpůrce, z obou táborů ale zaznívaly hlasy, že tento design se jen tak nepřežije. Chyba lávky, i C4 zevšedněl a tento týden byl představen ve své inovované verzi.

Ačkoli si mnozí před čtyřmi léty mysleli, že tento model musí být kvůli svému vzhledu naprostým propadákem, nestalo se tak. Od uvedení se do dnešních dní prodalo více než 900 000 cé-čtyřek a to rozhodně není výsledek, za který by se museli u Citroënu stydět. Nyní tento model prošel celkovou modernizací, která se dotkla vzhledu i techniky. Pojďme na to ale překně popořádku.

Na první pohled se změny dotkly především předního nárazníku. Zatímco nový tvar nasávacího otvrou chlazení dělá vzhled trochu „usměvavějším”, pohled na mlhová světla spíše rmoutí - toto řešení Citroën evidentně odkoukal od Fordu. Změny zaznamenáváme také uvnitř, kde se, jak je tomu u faceliftů zvykem, změnily materiály a barvy čalounění. Upraven byl též centrální sdružený přístroj, do nějž se přestěhoval otáčkoměr, jenž se dosud nacházel přímo před volantem. Tam nyní nenajdeme nic, a tak se podařilo aliminovat roztříštěnost kontrolních prvků, na kterou si někteří majitelé stěžovali. Potěšující je, že kromě nejlevnější výbavy mají nyní všechny verze C4 velurové čalounění.

Zajímavější novinky ale najdeme pod kapotou. C4 nově dostala dva benzínové motory o objemu 1,6 l, které známe z Peugeotu 308 a které vznikly v režii BMW. Jde o tak první vůz značky Citroën, který motorů BMW využívá. Nabízí tak motor VTi 120, který nahradil motor 1,6i 16V, a motor THP 150, jenž nahrazuje jednotku 2,0i 16V. První z nich dává výkon 120 a druhý 150 koní a dosahuje spotřeby v kombinovaném režimu 6,7, resp. 7,7 l/100 km.

Rozšířila se pochopitelně i výbava, zejména ta multimediální. Řešení MyWay je k dispozici již od základního stupně výbavy a kromě rádia s přehrávačem CD a MP3 zahrnuje i hands-free sadu Bluetooth® se zobrazováním informací a adresáře. Ovládání jednotlivých funkcí se provádí na volantu s pevným středem nebo ovladačem na čelní straně rádia. Vylepšen byl NaviDrive s lepším displejem. Obsahuje možnost připojit USB nosič, ale také vestavěný pevný disk pro mapy navigace a pro ukládání hudby. Koncem roku přibude zařízení USB Box pro připojení externích zvukových zařízení skrze konektory USB a běžné „jacky“.

Inovovaný C4 se do prodeje na podzim, ceny lze očekávat na současné úrovni.


Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 1 - Citroen C4 Facelift 01Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 2 - Citroen C4 Facelift 02Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 3 - Citroen C4 Facelift 03Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 4 - Citroen C4 Facelift 04Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 5 - Citroen C4 Facelift 05Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 6 - Citroen C4 Facelift 06Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 7 - Citroen C4 Facelift 07Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 8 - Citroen C4 Facelift 08Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 9 - Citroen C4 Facelift 09Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 10 - Citroen C4 Facelift 10Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda - 11 - Citroen C4 Facelift 11

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.