Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 facelift: svěžejší avantgarda
10.7.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Když Citroën před pár lety představil model C4, svět zůstal v údivu. Naprosto ojedinělý vzhled si získal své příznivce i odpůrce, z obou táborů ale zaznívaly hlasy, že tento design se jen tak nepřežije. Chyba lávky, i C4 zevšedněl a tento týden byl představen ve své inovované verzi.
Ačkoli si mnozí před čtyřmi léty mysleli, že tento model musí být kvůli svému vzhledu naprostým propadákem, nestalo se tak. Od uvedení se do dnešních dní prodalo více než 900 000 cé-čtyřek a to rozhodně není výsledek, za který by se museli u Citroënu stydět. Nyní tento model prošel celkovou modernizací, která se dotkla vzhledu i techniky. Pojďme na to ale překně popořádku.
Na první pohled se změny dotkly především předního nárazníku. Zatímco nový tvar nasávacího otvrou chlazení dělá vzhled trochu „usměvavějším”, pohled na mlhová světla spíše rmoutí - toto řešení Citroën evidentně odkoukal od Fordu. Změny zaznamenáváme také uvnitř, kde se, jak je tomu u faceliftů zvykem, změnily materiály a barvy čalounění. Upraven byl též centrální sdružený přístroj, do nějž se přestěhoval otáčkoměr, jenž se dosud nacházel přímo před volantem. Tam nyní nenajdeme nic, a tak se podařilo aliminovat roztříštěnost kontrolních prvků, na kterou si někteří majitelé stěžovali. Potěšující je, že kromě nejlevnější výbavy mají nyní všechny verze C4 velurové čalounění.
Zajímavější novinky ale najdeme pod kapotou. C4 nově dostala dva benzínové motory o objemu 1,6 l, které známe z Peugeotu 308 a které vznikly v režii BMW. Jde o tak první vůz značky Citroën, který motorů BMW využívá. Nabízí tak motor VTi 120, který nahradil motor 1,6i 16V, a motor THP 150, jenž nahrazuje jednotku 2,0i 16V. První z nich dává výkon 120 a druhý 150 koní a dosahuje spotřeby v kombinovaném režimu 6,7, resp. 7,7 l/100 km.
Rozšířila se pochopitelně i výbava, zejména ta multimediální. Řešení MyWay je k dispozici již od základního stupně výbavy a kromě rádia s přehrávačem CD a MP3 zahrnuje i hands-free sadu Bluetooth® se zobrazováním informací a adresáře. Ovládání jednotlivých funkcí se provádí na volantu s pevným středem nebo ovladačem na čelní straně rádia. Vylepšen byl NaviDrive s lepším displejem. Obsahuje možnost připojit USB nosič, ale také vestavěný pevný disk pro mapy navigace a pro ukládání hudby. Koncem roku přibude zařízení USB Box pro připojení externích zvukových zařízení skrze konektory USB a běžné „jacky“.
Inovovaný C4 se do prodeje na podzim, ceny lze očekávat na současné úrovni.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch