Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus: produkční kaktus potvrzen, známe i přesné datum premiéry
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model značky se zaměří na nízké emise a nízkou cenu. Nedostane proto ani novou platformu EMP2, ani výkonem nepřekročí 156 koní.
Frankfurtský autosalon je sice již dávno za námi, jak jsme ovšem uvedli dříve, s jeho dozvuky je třeba počítat. Ten nejnovější se týká koncepčního Citroënu Cactus, který ke stánku značky údajně přitáhl celou řadu návštěvníků. Jejich reakce prý byla „velmi pozitivní“, díky čemuž se značka rozhodla představit jeho produkční verzi. To je ale jen marketingová přetvářka, prototypy sériové verze byly přistiženy už před začátkem autosalonu a i kdyby nebyly, brzké datum odhalení naznačuje, že Citroën s tímto krokem dávno počítal. Jinak by sériový vůz sotva mohl spatřit světlo světa 5. února 2014.
Toto datum je přitom zatím jednou z mála stoprocentních jistot následujícího automobilového roku, značka zkrátka nemůže konat jinak. Značí totiž pětileté výročí od představení prvního modelu řady DS a zároveň 136 let od narození Andreho Citroëna. Tuto událost ale francouzská automobilka oslaví vskutku kuriózně, neboť zatímco zakladatel automobilky byl jedním z největších automobilových inovátorů historie, produkční Cactus hodlá cílit spíše na tu skupinu zákazníků, která po náročných technických řešeních netouží.
I díky tomu nebude produkční model postaven na nové korporátní platformě EMP2, která již podepírá Citroën C4 Picasso, Grand C4 Picasso nebo Peugeot 308. Místo toho se sáhne po mnohem levnějších komponentech. „Otázkou není platforma,“ říká k tématu Pierre Monferrini, šéf modelů s písmenem „C“ ve znaku. „Důležitá je hmotnost a emise CO2. Navíc zákazník chce vědět pouze tolik, kolik ho nový vůz bude stát.“
Nový Citroën C4 Cactus tedy stane na základech sedanu C-Elysée či na podvozku dsavadního hatchbacku C4. Jisté pak je, že v případě pohonných jednotek máme počítat pouze s menším objemem a výkonem. „Pod kapotou nenajdete motor THP o výkonu 156 koní. Pokud bychom ho totiž použili, pak potřebujeme i větší brzdy a strukturu, což by jen navýšilo náklady,“ dodává Monferrini.
Cactus se tak má do budoucna stát jménem, které u francouzské automobilky bude symbolizovat jednoduché a levné modely. Díky tomu máme počítat i se zachováním gumových vzduchových kapslí AirBump, které se mají podepsat na snížení provozních nákladů. Mimo to pak bude převzata i koncepce předních sedadel, které budou u verzí s automatickou převodovkou tvořit jednolitou lavici, s manuální se tak budou alespoň tvářit.
Dorazit by měl rovněž „plovoucí“ sloupek C, v případě toho prostředního se však již jistá úprava očekává. Produkční Cactus totiž dostane klasické rámové dveře s okny. Označován pak možná bude jako cross-hatch, neboť značka se stále ještě nerozhodla, zda se jedná o hatchback nebo crossover. Asi bychom se nedivili, kdyby Monferrini prohlásil, že ani to zákazníky nezajímá...
Koncepční Citroën Cactus nakonec dorazí do produkce dříve, než kdo čekal. Čeká jej sice jistá designová normalizace, vzduchové gumové kapsle mu ale prý zůstanou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel