Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus: produkční kaktus potvrzen, známe i přesné datum premiéry
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model značky se zaměří na nízké emise a nízkou cenu. Nedostane proto ani novou platformu EMP2, ani výkonem nepřekročí 156 koní.
Frankfurtský autosalon je sice již dávno za námi, jak jsme ovšem uvedli dříve, s jeho dozvuky je třeba počítat. Ten nejnovější se týká koncepčního Citroënu Cactus, který ke stánku značky údajně přitáhl celou řadu návštěvníků. Jejich reakce prý byla „velmi pozitivní“, díky čemuž se značka rozhodla představit jeho produkční verzi. To je ale jen marketingová přetvářka, prototypy sériové verze byly přistiženy už před začátkem autosalonu a i kdyby nebyly, brzké datum odhalení naznačuje, že Citroën s tímto krokem dávno počítal. Jinak by sériový vůz sotva mohl spatřit světlo světa 5. února 2014.
Toto datum je přitom zatím jednou z mála stoprocentních jistot následujícího automobilového roku, značka zkrátka nemůže konat jinak. Značí totiž pětileté výročí od představení prvního modelu řady DS a zároveň 136 let od narození Andreho Citroëna. Tuto událost ale francouzská automobilka oslaví vskutku kuriózně, neboť zatímco zakladatel automobilky byl jedním z největších automobilových inovátorů historie, produkční Cactus hodlá cílit spíše na tu skupinu zákazníků, která po náročných technických řešeních netouží.
I díky tomu nebude produkční model postaven na nové korporátní platformě EMP2, která již podepírá Citroën C4 Picasso, Grand C4 Picasso nebo Peugeot 308. Místo toho se sáhne po mnohem levnějších komponentech. „Otázkou není platforma,“ říká k tématu Pierre Monferrini, šéf modelů s písmenem „C“ ve znaku. „Důležitá je hmotnost a emise CO2. Navíc zákazník chce vědět pouze tolik, kolik ho nový vůz bude stát.“
Nový Citroën C4 Cactus tedy stane na základech sedanu C-Elysée či na podvozku dsavadního hatchbacku C4. Jisté pak je, že v případě pohonných jednotek máme počítat pouze s menším objemem a výkonem. „Pod kapotou nenajdete motor THP o výkonu 156 koní. Pokud bychom ho totiž použili, pak potřebujeme i větší brzdy a strukturu, což by jen navýšilo náklady,“ dodává Monferrini.
Cactus se tak má do budoucna stát jménem, které u francouzské automobilky bude symbolizovat jednoduché a levné modely. Díky tomu máme počítat i se zachováním gumových vzduchových kapslí AirBump, které se mají podepsat na snížení provozních nákladů. Mimo to pak bude převzata i koncepce předních sedadel, které budou u verzí s automatickou převodovkou tvořit jednolitou lavici, s manuální se tak budou alespoň tvářit.
Dorazit by měl rovněž „plovoucí“ sloupek C, v případě toho prostředního se však již jistá úprava očekává. Produkční Cactus totiž dostane klasické rámové dveře s okny. Označován pak možná bude jako cross-hatch, neboť značka se stále ještě nerozhodla, zda se jedná o hatchback nebo crossover. Asi bychom se nedivili, kdyby Monferrini prohlásil, že ani to zákazníky nezajímá...













































Koncepční Citroën Cactus nakonec dorazí do produkce dříve, než kdo čekal. Čeká jej sice jistá designová normalizace, vzduchové gumové kapsle mu ale prý zůstanou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07