Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus Airflow 2L: kaktus zhubl dalších 100 kg, jezdí i na vzduch
17.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ačkoliv se novinka pyšní redukcí hmotnosti, vylepšením aerodynamiky a hybridním ústrojím, údaj o spotřebě je tradičně přehnaný.
V minulém týdnu jsme si mohli představit Peugeot 208 HYbrid Air 2L, který je pokračovatelem konceptu FE a staví především na nízké spotřebě. Té dosahuje optimalizovanou aerodynamikou karoserie, redukcí hmotnosti i unikátní hybridní technikou, která těžké baterie nahrazuje mnohem lehčími zásobníky stlačeného vzduchu. Ty následně mohou zastoupit za benzinový tříválec PureTech 82, zároveň však může dojít také ke skloubení obou agregátů či jízdě čistě na benzín.
Danou technologií ovšem na autosalonu v Paříži neponese pouze novinka od Peugeotu, ale také sesterský Citroën. Ten ústrojí Hybrid Air vložil pod kapotu modelu C4 Cactus, přičemž optimalizován byl i samotný benzinový tříválec. Díky vrstvě Diamond Like Carbon došlo ke snížení třecích ztrát, vylepšeno bylo i samotné spalování. Spotřeba tak měla poklesnout o 30 %, zatímco dynamicky se vůz má přiblížit přeplňované verzi o výkonu 110 koní.
Kromě hybridního pohonu se verze Citroën C4 Cactus Airflow 2L pyšní také stokilovou dietou, díky které hmotnost navzdory délce 4 156 mm, šířce 1 729 mm a výšce 1 487 mm poklesla na pouhých 865 kg. Dosaženo toho bylo hlavně větším podílem hliníku u vnitřních nosníků a zadní části podlahy, počítat pak můžeme i s vyšším podílem vysokopevnostní oceli a kompozity u přední části podlahy.
Dále se redukovalo v oblasti panoramatického střešního okna, které je vyrobeno z průsvitného polykarbonátu. Nové výrobní postupy pak vedly ke snížení tloušťky potrubí a manžet, změnám byly podrobeny i vzduchové kapsle Airbump. Ty totiž nově obsahují karbonová vlákna, čímž došlo k další redukci hmotnosti, technické vlastnosti pružného materiálu ale zůstaly zachovány.
Opomenout pak nesmíme ani optimalizaci aerodynamiky, v jejímž rámci byl přepracován přední nárazník se třemi řízenými vstupy vzduchu. Za zadní boční okna se pro změnu nastěhovaly spoilery, zatímco 19palcové ráfky disponují mobilními klapkami otevíranými odstředivou silou. Kombo s nimi pak tvoří pneumatiky Tall&Narrow o rozměru 155/70 s nízkým valivým odporem.
Prodloužen byl rovněž zadní spoiler, přičemž nechybí ani difuzor či vzduchové clony Air Curtain v podbězích kol. Zpětná zrcátka pak nahradily kamery, zlepšen byl i tvar podvozku. Aerodynamika díky tomu doznala zlepšení o 20 procent, což v kombinaci se zmiňovanou redukcí hmotnosti a hybridnímu ústrojí mělo srazit kombinovanou spotřebu na pouhé 2 l/100 km.
Že asi nepůjde o zcela reálný údaj, to již nemusíme dodávat. Mnohem zásadnější otázkou ovšem je, kdy a v jaké podobě se Citroën C4 Cactus Airflow 2L dostane do výroby. A také, za jakou cenu bude k mání - v tomto směru totiž již standardní verze dokazuje, že Francouzi mají i sebevědomí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Citroën C4 Cactus Airflow 2L se pyšní lepší aerodynamikou a nižší hmotností než standardní model. Kromě toho úprav doznala i pohonná jednotka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
před hodinou - Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 3 hodinami - Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 4 hodinami - Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva