Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 2011: nová generace se představuje
2.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
U Citroënu pustili do světa první fotografie a informace o nové generaci C4. Pětidveřový hatchback nižší střední vychází designově z C3 a C5 a do své kategorie přináší vysokou míru pohodlí, velký vnitřní prostor, moderní technologie, špičkovou výbavu i elegantní styl.
Novou karoserii charakterizují nadčasové, přesně definované ale rozhodně ne přísně geometrické tvary, kterým vévodí nová maska a komplikovaný tvar světlometů ve stylu studie DS High Rider (obrázek úplně dole). Citroën C4 tak opouští extravagantní linie, kterými zaujal předchůdce, a pokračují v nastoupené linii předznamenané premiérou prototypu DS3 a změnou tradičního loga před půl druhým rokem. Celková délka pětidveřového hatchbacku je 4,33 m, šířka 1,79 m, a výška 1,49 m. Rozvor náprav je 2,61 m. Novinka je tak jen o 5 cm delší, o 2 cm širší a o 3 cm vyšší než stávající model. Nová C4 má přes kompaktní vnější rozměry velkorysý vnitřní prostor. Zavazadelník je svým objemem 408 litrů největší ve třídě a nový citroën se může pochlubit také velmi nízkou nakládací hranou.
Extravagantní nápady zmizely i z interiéru. Volant již nebude mít pevný střed a digitální displeje byly zkombinovány s klasickými kruhovými. Své pracoviště si řidič může přizpůsobit své postavě s ohledem na dvouose nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo ale také svému naturelu, neboť si lze vybírat z několika barev podsvícení kontrolních přístrojů a displejů popřípadě z několika polyfonních zvuků důležitých upozornění. V příplatkové výbavě budou i sedadla s masážní funkcí, špičková audiosoustava, bi-xenonové adaptabilní světlomety, tempomat i omezovač rychlosti nebo varování při opuštění jízdního pruhu.
Přední kola budou zpočátku poháněna třemi zážehovými a třemi vznětovými čtyřválci. Základem bude verze VTi 95, která bude mít pod kapotou motor 1,4 litru o výkonu 72 kW kombinovaný s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. Silnější VTi 120 (objem 1,6 litru, 88 kW) bude možné kombinovat s pětistupňovou ručně řazenou nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. V nabídce by neměla chybět ani variantu pro spalování LPG. Přeplňovaná verze tohoto motoru VTi 210 kombinovaná s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou pak dosáhne výkonu 155 kW, což C4 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,7 s a nejvyšší rychlost 214 km/h, přitom kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 6,3 l/100 km.
Vznětové motory reprezentuje nová generace motoru HDi 90. 1,6litrový motor nabídne největší výkon 68 kW a kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Silnější verze této „šestnáctistovky“ HDi 110 dosahuje výkonu 82 kW a v kombinaci se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou si vystačí s 4,2 l/100 km. V případě robotizované převodovky je to o 0,3 l/100 km více. Na vrcholu nabídky vznětových pohonných jednotek bude zatím dvoulitr HDi 150 o výkonu 110 kW se spotřebou 4,9 l/100 km.
Nový C4 využívá nejnovější technologie také z hlediska snížení dopadu na životní prostředí (recyklovatelné materiály, snížení hmotnosti díky laserovému svařování atd.) a kvůli snížení emisí CO2. Nositelem zelených technologií bude verze 1.6 e-HDi, která si mimo jiné i díky systému Start-stop a pneumatikám Michelin Energy Saver v kombinovaném cyklu vystačí s 3,8 l/100 km a vypustí do ovzduší pouze 99 g/km CO2. Na trh ale toto provedení přijde později.
Nový Citroën C4 se bude vyrábět v závodě PSA v Mulhouse, výstavní premiéru bude mít na pařížském autosalonu letos v září. Očekává se, že příští rok vznikne právě na bázi studie DS High Rider model DS4, který bude třídveřovou, luxusnější a výrazně individualizovanou variantou C4.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva