Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu
1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka pošle na přední kola 160 koní, uvnitř pak hodlá zaujmout komfortem, velkým sedadlem řidiče či zpětnou parkovací kamerou.
Citroën sice aktuálně soustředí takřka veškerou svou pozornost na pařížský autosalon, v globálním měřítku však Evropa již začíná hrát druhé housle. Strategie cílí především na čínský trh, kde se nyní prodává čtvrtina produkce značky. Asi bychom se tedy neměli divit, že tamní klientelu hodlá francouzský výrobce zásobovat modely navrženými přímo na míru. Doposud se přitom jednalo hlavně o zástupce linie DS, jako např. DS 5LS nebo DS 6WR, nově však na čínský trh míří také „obyčejnější“ Citroën C3 XR.
Tuto novinku předcházel koncept C-XR, se kterým jsme se mohli setkat v dubnu v Pekingu. Oproti němu přitom produkční verze neprodělala mnoho změn, neboť víceméně jen přišla o grafické polepy a červeně lakovaná zpětná zrcátka. O nějaký ten palec pak byla zmenšena i litá kola, která navíc do výroby zamíří v odlišném designu. Tím ale veškerý odklon končí, i nadále totiž máme tu čest s černými ochrannými plasty, výrazně chromovanou čelní maskou nebo mohutnými střešními ližinami.
Na fotky interiéru prozatím můžeme zapomenout, v tomto směru nás ovšem na návštěvu nepozval ani koncept. Vycházet tak můžeme pouze z tiskové zprávy, která zmiňuje pro Citroën typický komfort, velké a pohodlné sedadlo řidiče, bezklíčový vstup a startování či zpětnou parkovací kameru. Mimo to pak máme počítat se systémem Grip Control, který bude navyšovat přilnavost poháněných předních kol.
V motorovém prostoru se objeví přeplňovaná jedna šestka, která je standardně spjata se systémem start/stop. Produkovat přitom bude 160 koní, jejichž přenos si vezme na starosti šestistupňová automatická převodovka. Na údaje o jízdní dynamice či spotřebě však bude potřeba vyčkat zřejmě až do prosince, kdy by vůz měl zamířit do čínských dealerství.
Kromě samotného prodeje se pak nový Citroën C3 XR bude v místě rovněž vyrábět, a to v továrně ve Wu-chanu ve spolupráci s tamním partnerem, značkou DongFeng Motor Group. To ovšem samo o sobě neznamená, že by Evropu měl zcela zapovězenou - produkční verze je totiž od dnešního dne vystavena v showroomu C42 na pařížském Champs-Elysées.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.








Produkční verze Citroënu C3XR se oproti konceptu příliš nezměnila, víceméně jen ubylo grafických polepů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom