Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu

Francouzská novinka pošle na přední kola 160 koní, uvnitř pak hodlá zaujmout komfortem, velkým sedadlem řidiče či zpětnou parkovací kamerou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu

1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská novinka pošle na přední kola 160 koní, uvnitř pak hodlá zaujmout komfortem, velkým sedadlem řidiče či zpětnou parkovací kamerou.

Citroën sice aktuálně soustředí takřka veškerou svou pozornost na pařížský autosalon, v globálním měřítku však Evropa již začíná hrát druhé housle. Strategie cílí především na čínský trh, kde se nyní prodává čtvrtina produkce značky. Asi bychom se tedy neměli divit, že tamní klientelu hodlá francouzský výrobce zásobovat modely navrženými přímo na míru. Doposud se přitom jednalo hlavně o zástupce linie DS, jako např. DS 5LS nebo DS 6WR, nově však na čínský trh míří také „obyčejnější“ Citroën C3 XR.

Tuto novinku předcházel koncept C-XR, se kterým jsme se mohli setkat v dubnu v Pekingu. Oproti němu přitom produkční verze neprodělala mnoho změn, neboť víceméně jen přišla o grafické polepy a červeně lakovaná zpětná zrcátka. O nějaký ten palec pak byla zmenšena i litá kola, která navíc do výroby zamíří v odlišném designu. Tím ale veškerý odklon končí, i nadále totiž máme tu čest s černými ochrannými plasty, výrazně chromovanou čelní maskou nebo mohutnými střešními ližinami.

Na fotky interiéru prozatím můžeme zapomenout, v tomto směru nás ovšem na návštěvu nepozval ani koncept. Vycházet tak můžeme pouze z tiskové zprávy, která zmiňuje pro Citroën typický komfort, velké a pohodlné sedadlo řidiče, bezklíčový vstup a startování či zpětnou parkovací kameru. Mimo to pak máme počítat se systémem Grip Control, který bude navyšovat přilnavost poháněných předních kol.

V motorovém prostoru se objeví přeplňovaná jedna šestka, která je standardně spjata se systémem start/stop. Produkovat přitom bude 160 koní, jejichž přenos si vezme na starosti šestistupňová automatická převodovka. Na údaje o jízdní dynamice či spotřebě však bude potřeba vyčkat zřejmě až do prosince, kdy by vůz měl zamířit do čínských dealerství.

Kromě samotného prodeje se pak nový Citroën C3 XR bude v místě rovněž vyrábět, a to v továrně ve Wu-chanu ve spolupráci s tamním partnerem, značkou DongFeng Motor Group. To ovšem samo o sobě neznamená, že by Evropu měl zcela zapovězenou - produkční verze je totiž od dnešního dne vystavena v showroomu C42 na pařížském Champs-Elysées.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu - 1 - Citroen C3XR prvni sada 01Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu - 2 - Citroen C3XR prvni sada 02Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu - 3 - Citroen C3XR prvni sada 03Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu - 4 - Citroen C3XR prvni sada 04Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu - 5 - Citroen C3XR prvni sada 05Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu - 6 - Citroen C3XR prvni sada 06Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu - 7 - Citroen C3XR prvni sada 07Citroën C3 XR: produkční verze SUV odhalena v Paříži, ale ne na autosalonu - 8 - Citroen C3XR prvni sada 08
Produkční verze Citroënu C3XR se oproti konceptu příliš nezměnila, víceméně jen ubylo grafických polepů

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.