Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 WRC 2017 odhalen, je agresivnější, výkonnější i lehčí
20.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová pravidla umožňují zvednout výkon na 380 koní, poslat dolů hmotnost o 25 kg a použít širší karoserii. Nová C3 WRC má vše z toho.
Nad moderní podobou motorsportu hořekujeme poměrně často. Pokud se zadíváte třeba na současnou Formuli 1, pak asi pochopíte, proč tomu tak je. Zodpovědní činitelé vzali královskou motoristickou disciplínu a učinili z ní válku vysavačů plnou laciných předjížděcích manévrů. Jak jsme si navíc mohli nedávno ukázat, neutrpěl tu jen zvuk a sportovní férovost - downsizingem v motorovém prostoru a dalšími regulemi utrpěla také rychlost. Výsledkem tak show, kvůli které se nehodláme v neděli vracet dříve z chat či koupališť k televizním obrazovkám.
Existuje však podnik, který se rozhodl jít proti proudu, a tím je světový šampionát v rallye. WRC totiž od příštího roku mění pravidla, ovšem nikoliv směrem k horšímu. Možná i překvapivě je tomu právě naopak, neboť dle šéfa šampionátu Olivera Ciesly došlo k rozsáhlému průzkumu mezi fanoušky. Ti si vyžádali větší vizuální agresivitu, více výkonu i hluku, a to skutečně dostanou. Vedení WRC totiž dospělo ke shodě se zástupci FIA i jednotlivých týmů.
Prvním odhaleným vozem pro sezónu 2017 se přitom stává Citroën C3 WRC. Ten jsme si mohli prohlédnout již dříve, byť pod nánosem kamufláže. Ta je ovšem nyní pryč, i když i tento krok má svá „ale”. Francouzská automobilka totiž dodává, že momentálně máme tu čest pouze s konceptem. Zároveň však jedním dechem zmiňuje, že soutěžní model nebude až tak výrazně odlišný a už koncept bude pochopitelně odpovídat novým regulím.
K upsizingu pohonné jednotky sice nedošlo, pročež lze i nadále počítat s příchodem přeplňovaného 1,6litrového čtyřválce. Průměr restriktorů turbodmychadla byl ovšem zvýšen na 36 milimetrů, pročež agregát produkuje zhruba 380 koní, tedy o nějakých 80 více, než dává k dobru stávající soutěžák. Navíc nezůstane jen u vyššího výkonu, klesat bude také hmotnost, a to o 25 kilogramů. Dosud přitom pravidla umožňovala minimum v podobě 1 200 kg.
Další modifikace jsou spojeny se vzhledem, pravidla totiž umožnila nárůst do délky i šířky. C3 WRC tak nyní měří 4 150 milimetrů, tedy o 55 mm více než předchůdce. Tato porce jde přitom na vrub čelního nárazníku a prominentnějšího zadního křídla. Onen nárazník, stejně jako zadní kousek, navíc mohou být širší, neboť pravidla povolují až 1 875 milimetrů v bocích. Zvětšen byl také rozchod kol a povolena je i elektronická kontrola diferenciálu.
Ve výsledku lze tak od nového speciálu očekávat mnohem větší přítlak, rychlost, hluk i zlepšenou ovladatelnost. Obdobným způsobem samozřejmě bude koncipována také konkurence, pročež WRC nejspíše zláká více fanoušků než kdy v posledních letech. Pro Citroën se tím mění i uvažování celé automobilky, jejíž silniční vozy z těch okruhových příliš neprofitovaly. Nová C3 ale má kráčet jiným směrem a možná se dočká vskutku ostrého provedení.
Je tu však jeden háček, jenž spočívá v odštěpené luxusní značce DS. Ta totiž nedávno spustila novou divizi Performance, která by v rámci francouzské automobilky měla zastřešovat veškeré silniční sportovní aktivity. Vývoj ostřejších modelů totiž není levný, a s logem DS by mohla být spojena vyšší cena, jenž by vylepšila návratnost investic Citroënu. Jsme tedy vskutku zvědavi, jaké oddělení vně Citroënu nakonec dostane přednost
Momentálně tak již jen dodáme, že první vystoupení sériového C3 WRC můžeme očekávat v lednu 2017 na Rallye Monte Carlo. Pro Citroën se de facto bude jednat o návrat, neboť aktuálně brázdí světová kolbiště právě varianta DS3. Francouzi jsou přitom po Lancii druhým nejúspěšnějším konstruktérem všech dob, neboť získali již 94 vítězství a osm mistrovských pohárů. Většina z toho jde přitom na vrub Sébastiena Loeba.
Nový Citroën C3 WRC bude výkonnější, hlučnější, lehčí a také vizuálně agresivnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
dnes - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejčtenější články
- Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
22.12.2024 - Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
22.12.2024 - Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
22.12.2024 - Automobilový průmysl zažívá „éru arogance”, je to další smutný dopad plíživého návratu centrálního plánování
23.12.2024 - Poslední budíček pro Evropu? Čínský gigant odmítá skončit se spalovacími auty, bez jejich prodeje by nic nevydělal
23.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva