Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 Picasso 2013: zapomeňte na Brazílii, evropský facelift je jiný
17.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sázka na to, že v Brazílii dříve představený facelift C3 Picasso ukazuje i jeho podobu pro Evropu, tentokrát nevyšla. Až taková revoluce to nebude.
Citroën se stejně jako jeho francouzští souputníci jménem Renault a Peugeot rozhodl dát nám o své expozici na letošním pařížském Mondialu vědět v několika fázích. Nejprve své novinky pouze naznačil a poté už začal sypat z rukávu konkrétní auta, třeba DS3 Cabrio. To zní jako celkem racionální postup, jenže záhy se vrátil ke kombinaci avíz a částečných odhalení. V posledních dnech nás oblažoval hlavně materiály k dostupnému C-Elysée, dnes pak vydal velkou tiskovou zprávu, ve kterém poodhalil většinu svých dalších novinek. Jenže málokterou představil pořádně.
Jen částečně jsme vám tak mohli přiblížit elektrickou DS3, ke které máme docela dost informací, ale žádnou fotku, podobně je to pak s dalšími avízy. Některá budeme pro jejich omezený význam ignorovat a počkáme si na plné představení, více informací k faceliftu modelu C3 Picasso vám ale řekneme hned. A to hlavně proto, že věci se zjevně nemají tak, jak se ještě donedávna mohlo zdát.
Citroën totiž v létě oznámil omlazení obou C3, a tak jsme pochopitelně pátrali po dalších podrobnostech ještě před oficiální premiérou. V Brazílii se tou dobou představila tamní nová C3 a jsme si skoro jisti, že facelift té evropské nebude vypadat jinak. Pak se na stejném místě představil i facelift C3 Picasso, kde už jsme si stoprocentní spojitostí s místní modernizací jisti nebyli. A nebyla to nemístná obava.
Dnes uvolněné fotografie C3 Picasso 2013 pro Evropu totiž odhalují, že tento facelift bude trochu jiný. Nedá se říci úplně jiný, také tento zbavuje vůz poněkud příliš jednoduché přídi a dodává mu novou masku chladiče s výrazným logem Citroënu. Stejně tak nárazník je odlišný a sází na konformnější uspořádání, jenže hlavně on se od brazilské verze odlišuje. Vůz navíc dostal v Evropě tolik „nutná” světla pro denní svícení a mlhovky s funkcí nasvěcování zatáček.
Záď jsme si zatím mohli prohlédnout jen v jediném provedení, ze kterého je patrné jen lakování dříve černé střední části zadního nárazníku. A když jsme u laků, vůz bude nově k mání v barvách bílá Nacré a modrá Encre -minimálně ta druhá je k shlédnutí na přiložených fotkách. Vidět jsou také obě z nových sad 15" a 16" kol, ale ty už poznají jen velcí příznivci malého Picassa.
Novinek se dočkal rovněž interiér, ale svému brazilskému sourozenci se nepřiblížil ani zdaleka. Změny jsou typicky faceliftové, když čítají nové možnosti čalounění (jiné látky pro verzi Comfort a více „kožených možností” pro variantu Mistral) a výbavy. Z té stojí za zmínku satelitní navigace eMyWay s možností připojení periferií přes USB nebo Bluetooth. Za příplatek je k dispozici také parkovací kamera, naopak standardem by mělo být osvětlení interiéru pomocí LED.
O techniku se tisková informace francouzské automobilky ani neotřela, a tak na oznámení změn buď teprve dojde, nebo se žádné podstatné neodehrají. Docela bychom si vsadili na to druhé.
Abychom byli úplní, Citroën do Paříže přiveze i již zmíněný facelift základní C3 (k té zatím neřekl nic nového) nebo modely DS4 a DS5 v provedeních Pure Pearl (což je limitovaná edice vozů v perleťově bílé barvě). K tomu víme, že Citroën chystá do hlavního města své domoviny ještě něco, podrobnosti ale teprve zjišťujeme. Alespoň k DS3 Cabrio, DS3 Electrum, C-Elysée a nyní i C3 Picasso 2013 to nejpodstatnější víme. Více v následujících dnech.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Faceliftovaná C3 Picasso pro Evropu vyrazila podobným směrem jako brazilská sestřička, nakonec ale vypadá jinak. A to podle očekávání hlavně zevnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva