Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 Hybrid Air slibuje spotřebu 2,9 litru, bez baterek a elektromotoru
4.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Koncept poháněný stlačeným vzduchem v kombinaci se spalovacím motorem je realitou, Citroën jej vystavil v Ženevě.
Nedávná modernizace Citroënu C3 druhé generace proběhla podle obvyklého scénáře. Francouzský hatchback dostal novější světla, nezbytné pásy LED, přepracované nárazníky a v rámci legislativních tlaků také nové tříválcové pohonné jednotky koncernového sourozence Peugeotu 208. Jedním důležitým detailem se však tento facelift přeci jen zaběhlým postupům vymyká. Pod kapotou C3 se na ženevském autosalonu představí také neobvyklý „pneumatický hybrid“.
Už když jsme vám tuto technologii v lednu představovali, zmiňovali jsme se o možnosti odhalení prvního konceptu ve Švýcarsku, což koncern PSA nyní skutečně potvrzuje. Pro osvěžení paměti připomínáme, že se jedná o systém využívající namísto standardních akumulátorů elektrické energie nádrž se stlačeným vzduchem a elektromotor nahrazuje pneumaticky poháněný hydromotor.
Hybrid Air sestává z malého benzínového motoru s vnitřním spalováním a systémem stop-start, který tvoří pár s planetovou převodovkou přenášející sílu na přední kola. Z druhé strany převodovky je napojen zmiňovaný hydromotor, který při volnoběžné jízdě anebo brzdění pracuje jako kompresor a plní tlakový zásobník vzduchem.
Abyste si snadněji udělali představu o rozložení jednotlivých komponentů a fungování tohoto vozu, podívejte se kromě fotek také na nově zveřejněný videosnímek Citroënu. Automobilka v něm popisuje jednotlivé režimy, které jsou analogické k hybridům, jak jej známe obvykle. Na rozdíl od nich však PSA slibuje jednodušší konstrukci, poloviční váhové zatížení (cirka 100 kg), ale především dostupnější cenovku při velmi nízké papírové spotřebě jen 2,9 litru na 100 km.
Kdy plánuje auto vyrábět, jeho přibližnou cenu, případně na kterých trzích bude dostupné, Francouzi neřekli, po zítřejší tiskové konferenci bychom však mohli být trochu moudřejší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
„Vzduchový” hybrid naživo v Ženevě
Francouzi předpokládají, že s technologií hybrid Air jde dosáhnout stejných výsledků jako s akumulátory a elektromotorem, ale za výrazně nižší cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 24 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 26 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins