Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208
22.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozměrné čelní okno francouzského hatchacku zůstalo. Nově jej však můžete zkombinovat s motory 1,0 VTi a 1,2 VTi nebo odlišným čalouněním.
Druhá generace Citroënu C3 se do prodeje dostala v listopadu 2009 a na facelift tak má nejvyšší čas. Po designové stránce se toho ale vlastně moc nestalo. Po vzoru brazilské verze představené loni v létě dostala i ta evropská novou čelní masku s dvojicí chromových šípů, na nárazníku přibyly LEDky pro denní svícení a jinak stylizované jsou zadní světlomety. Kromě toho se v paletě barev objevila modrá Ink blue (počet barevných odstínů se tím zvedl na devět), tím ale modernizace exteriéru opravdu končí.
Více se neměnilo ani v interiéru. Palubní deska přichází s novým termopovlakem, v případě dekoračních vsuvek si můžete vybrat mezi matně černou či hnědou a šedivou Moondust. Slazeno s tím bylo nové čalounění, pozměněn pak byl přístrojový štít. V příplatkové výbavě přitom nadále zůstává rozměrné čelní okno Zenith zasahující až do střechy, zpětná kamera či parkovací senzory.
Nejvýraznější změny si tak nový Citroën C3 přiváží pod kapotou. Po vzoru Peugeotu 208 totiž budou na ženevském autosalonu pod jeho kapotou debutovat nové tříválcové motory. V případě pohonné jednotky 1,0 VTi lze počítat s výkonem 68 koní, silnější 1,2litrový motor VTi pak produkuje koní 82. Spotřeba se přitom má pohybovat v rozmezí 4,3 - 4,5 litru na sto kilometrů.
To představuje zhruba pětadvacetiprocentní zlepšení oproti předchozím motorům 1,1i, 1,2 VTi a 1,4 VTi, které již v nabídce nenajdete (zvolit je ale možné ještě 1,6litrový motor VTi o výkonu 120 koní). Naopak dieselové motory byly zachovány všechny, což znamená standardní i eko verze agregátů 1,4 HDi o výkonu 68 koní a 1,6 HDi o výkonu 92 koní.
Ceny budou zřejmě oznámeny až blíže datu prodeje, který by měl odstartovat letos v létě. Dá se přitom počítat s tím, že oproti stávajícím akcím, kdy C3 1,1i začíná na částce 169 900 Kč, se mnoho nezmění, Citroëny si u nás zvykly být velmi dostupné.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.











Po stránce vzhledové se Citroën C3 příliš nezměnil. Hlavní část modernizace se totiž odehrála v motorovém prostoru, kde nyní najdete tříválce 1,0 VTi a 1,2 VTi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejčtenější články
EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025Sportovní verze legendární Lady Niva dostane hned dva nové motory, běžní smrtelníci si ale budou moci koupit jediný
4.3.2025Auta „zrádců Tesly” už nemohou vystát ani jejich velcí příznivci, život s nimi se snadno změní v noční můru
4.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 11:59 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Politický koutek 04.02. 11:48 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB