Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 2013: facelift přivál hlavně tříválcové motory z Peugeotu 208
22.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozměrné čelní okno francouzského hatchacku zůstalo. Nově jej však můžete zkombinovat s motory 1,0 VTi a 1,2 VTi nebo odlišným čalouněním.
Druhá generace Citroënu C3 se do prodeje dostala v listopadu 2009 a na facelift tak má nejvyšší čas. Po designové stránce se toho ale vlastně moc nestalo. Po vzoru brazilské verze představené loni v létě dostala i ta evropská novou čelní masku s dvojicí chromových šípů, na nárazníku přibyly LEDky pro denní svícení a jinak stylizované jsou zadní světlomety. Kromě toho se v paletě barev objevila modrá Ink blue (počet barevných odstínů se tím zvedl na devět), tím ale modernizace exteriéru opravdu končí.
Více se neměnilo ani v interiéru. Palubní deska přichází s novým termopovlakem, v případě dekoračních vsuvek si můžete vybrat mezi matně černou či hnědou a šedivou Moondust. Slazeno s tím bylo nové čalounění, pozměněn pak byl přístrojový štít. V příplatkové výbavě přitom nadále zůstává rozměrné čelní okno Zenith zasahující až do střechy, zpětná kamera či parkovací senzory.
Nejvýraznější změny si tak nový Citroën C3 přiváží pod kapotou. Po vzoru Peugeotu 208 totiž budou na ženevském autosalonu pod jeho kapotou debutovat nové tříválcové motory. V případě pohonné jednotky 1,0 VTi lze počítat s výkonem 68 koní, silnější 1,2litrový motor VTi pak produkuje koní 82. Spotřeba se přitom má pohybovat v rozmezí 4,3 - 4,5 litru na sto kilometrů.
To představuje zhruba pětadvacetiprocentní zlepšení oproti předchozím motorům 1,1i, 1,2 VTi a 1,4 VTi, které již v nabídce nenajdete (zvolit je ale možné ještě 1,6litrový motor VTi o výkonu 120 koní). Naopak dieselové motory byly zachovány všechny, což znamená standardní i eko verze agregátů 1,4 HDi o výkonu 68 koní a 1,6 HDi o výkonu 92 koní.
Ceny budou zřejmě oznámeny až blíže datu prodeje, který by měl odstartovat letos v létě. Dá se přitom počítat s tím, že oproti stávajícím akcím, kdy C3 1,1i začíná na částce 169 900 Kč, se mnoho nezmění, Citroëny si u nás zvykly být velmi dostupné.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.











Po stránce vzhledové se Citroën C3 příliš nezměnil. Hlavní část modernizace se totiž odehrála v motorovém prostoru, kde nyní najdete tříválce 1,0 VTi a 1,2 VTi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Vyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před hodinouPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 2 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 4 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 5 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva