Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky
3.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Kolínská trojčata, Peugeot 107, Citroën C1 a Toyotu Aygo, všichni dobře známe. Mnozí nad nimi ohrnují nos, přesto rozhodně nestojí někde vzadu. Po třech letech výroby nyní Peugeot a Citroën oznámili facelift svých variací na kolínské téma, Toyota na sebe jistě nenechá čekat.
Když v roce 2005 začínala produkce těchto městských prcků, mnoho z Čechů doufalo, že vznikne něco jako další Škodovka. Jenže ouha, zaměření produktů továrny TPCA bylo jiné a tak na účet trojičky objevilo spousta posměšných komentářů. Ovšem realita je jiná, ve světě existuje poptávka po malých a levných autech, což dokazuje množství prodaných vozů. Peugeotu 107 se prodalo doposud 322 000 kusů, Citroën C1 si odvezlo 310 000 zákazníku, což rozhodně není málo. V čem že to vlastně spočívá jejich oblíbenost? Skladnost, agilita a v neposlední řadě i ekonomická nenáročnost tvoří jádro síly těchto aut. Městská džungle je jejich revírem.
Nikdo z trojice si nehraje na nic jiného, než opravdu je - malým prckem, který v drtivé většině slouží jako druhý či třetí vůz v rodině. V tomto směru se také odehrává facelift. Kolínští byli, jsou a zůstanou levnými auty zaměřenými na funkčnost a ekonomiku. Těžko tak bylo možno očekávat rozsáhlé vylepšování. Peugeot i Citroën dostaly novou tvář ozdobenou různými dekoračními prvky doplněnou novými velkoplošnými kryty kol. A abych nezapomněl, u obou francouzkých variant budou k dispozici dvě nové barvy oranžová Mandaline, modrá Electra u Peugeotu a šedé Mica a modré Electra u Citroënu.
Uvnitř je nabídka zajímavější. Výrobce se aplikací dodatečných tlumicích materiálů pokusil o vylepšení akustického komfortu posádky. Další změnou jsou nové druhy látkových potahů a pokud byste přece jen chtěli mít na palubě závan komfortu, můžete si objednat čalounění v kombinaci látka/kůže.
Peugeot i Citroën budou i nadále k dispozici s jedním benzínovým a jedním naftovým motorem. K tříválcovému 1,0i o výkonu 68 k si kromě standardní manuální převodovky můžete objednat pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive. Diesel 1,4HDi o výkonu 54 koní je v nabídce jen s manuálem.
Nová tvář, něco málo komfortu navíc a stále stejně vhodné vlastnosti pro pohyb ve městech. Tipuji, že se kolínským bude dařit i nadále.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie