Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C-Elysée WTCC: Loeb má novou okruhovou hračku s výkonem 380 koní
25.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Devítinásobný šampión rallye zamíří příští rok na světové okruhy. Opět při tom bude francouzská značka a přeplňovaný motor 1,6 THP.
Pro Sébastiena Loeba očividně neexistují žádné hranice. Svůj otisk tak nezanechal pouze ve WRC, kde jej zřejmě nikdo jen tak (a nebo také nikdy nikdo...) nepřekoná, ale též ve Formuli 1, v Le Mans, v amerických X-Games a naposledy také na Pikes Peak. To ovšem několikanásobnému mistrovi světa očividně nestačí, a proto se nově hodlá zaměřit také na okruhový motorsport. A to konkrétně na mistrovství cestovních vozů World Tourign Car Championship, kde bude v příštím roce závodit s novým Citroënem C-Elysée WTCC.
Samotný šampionát přitom, stejně jako Formule 1, prochází zásadními změnami, které se promítly i do vzhledu a výkonu vozu. Aktuálně je totiž povolena pokročilá aerodynamika, větší kola, nižší hmotnost a více síly pod kapotou. Přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec tak bude produkovat nějakých 380 koní, která na přední 18palcová kola přenese šestistupňová sekvence. Při hmotnosti pouze 1 100 kg by jistotou měla být působivá jízdní dynamika, přesné parametry ale značka neuvádí.
Více ale víme o technice, která se skrývá pod karoserií z oceli a kompozitních prvků. C-Elysée má totiž používat karbonovou spojku, hydraulický posilovač řízení, stavitelné tlumiče nebo mechanický diferenciál s omezenou svorností. Vpředu se pak objeví 380milimetrové kotouče se čtyřpístkovými třmeny, zatímco vzadu budou kotouče o rozměru 300 mm svírané třmeny dvoupístkovými.
V rámci samotné série WTCC pak zatím není k dispozici přesný kalendář, závody se ale pojedou v Latinské Americe, Maroku, Číně i Rusku. Asi proto nepřekvapí, že jedním z Loebových soupeřů bude Lada Granta WTCC. Z dalších oznámených automobilek pak víme o Hondě, ta však svůj vůz prozatím tají.
Ve srovnání se silničním modelem se závodní Citroën C-Elysée WTCC chlubí celou řadou křídel a spoilerů. Kromě toho disponuje výkonem 380 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva