Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën Cactus M: surfařský ideál oficiálně, má nafukovací střechu z neoprénu
3.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová verze Cactusu zaujme nejen nafukovací střechou, ale i neoprénovými sedadly nebo odvodňovacími dírami v podlaze.
Po včerejším úniku prvních fotek na sebe oficiální odhalení Citroënu Cactus M nedalo dlouho čekat. Novodobé Méhari přitom na legendární originál odkazuje hned několika prvky, z nichž tím nejvíce zřejmým je snaha zalíbit se plážovým povalečům a surfařům. Z toho důvodu ostatně byl rám čelního okna i ochranný oblouk nad zadními sedadly uzpůsoben také surfařským prvkům, zatímco samotná sedadla v kabině jsou potažena jasně zbarveným neoprénem, který má na tento svět odkazovat.
S původním kabrioletem pak novinku spojují kupříkladu mohutné dveře, které sice stejně jako přední i zadní nárazník počítají se vzduchovými kapslemi Airbump, kontrastní lakování se však v tomto případě zjevně nenosí. Místo toho si můžeme povšimnout zvýšeného podvozku, se kterým by neměl být problémem výlet na písčitou pláž. Oproti originálu však můžeme zapomenout na pohon všech kol.
Místo systému 4x4 je koncepční Cactus M osazen poháněnou přední nápravou a funkcí Grip Control, která má optimalizovat trakci na kluzčích površích. Řidič přitom za pomoci voliče usazeného nalevo od volantu může vybírat z režimů Normal, All-Terrain, Snow a Sand. Mimo to by pak se sjízdností měli napomoci i 19palcová litá kola, která jsou ovšem osazena úzkými pneumatikami s vyšším profilem.
V rámci venkovních rozměrů je francouzská novinka 4,16 metru dlouhá, 1,77 metru široká a 1,48 metru vysoká, přičemž počítá s 2,6metrovým rozvorem. Pod kapotou pak najdeme 1,2litrový přeplňovaný tříválec PureTech, který produkuje 110 koní. Na přední kola tento výkon přenáší šestistupňový automat, přičemž spotřeba byla vyčíslena na 4,8 litru na sto kilometrů.
Vyjma výše zmíněného pak Cactus M dostal do vínku hned několik fines, které mají podpořit aktivní životní styl. V prvé řadě jsou to nášlapné kapsy před zadními koly, které mají cestujícím na zadních sedadlech napomoci s naskočením do kabiny. Dále pak můžeme upozornit na díry v podlaze, díky nimž mohou surfaři usednout dovnitř bez osušení i obav z následného zatopení interiéru.
Samostatnou kapitolou je poté plátěná střecha, která je ze stejného neprodyšného materiálu jako potah sedadel. Navíc ji můžete nafouknout a využít jakožto stan či případnou roletu uchycenou za zadní oblouk, pod který se vejdou dvě osoby vysoké 180 centimetrů. Tím nám však tisková zpráva končí, další detaily se dozvíme ve Frankfurtu.
O sériové výrobě ale nejspíše nebude rozhodnuto ani v hesenské metropoli, přičemž je otázkou, zda k ní skutečně dojde. Francouzská automobilka totiž momentálně říká pouze tolik, že Cactus M má naznačit potenciál, jaký se ve standardním crossoveru skrývá. Jeho dalších variant se prý skutečně dočkáme, nikde však není psáno, že budou otevřené.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


























































Koncepční Citroën Cactus M je surfařským ideálem, výrobu však zatím jistou nemá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
před 2 hodinamiNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
včeraKia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
včera
Nové na MotoForum.cz
- Sprint v Austinu: Bratři Marquezové ovládli rodeo včera 21:49
- Drama vyhrál Toprak před Bulegou včera 18:25
- Pole Position na COTA získal Marc Marquez včera 17:55
- Pole Position v Moto2 pro Dixona, 9.Salač včera 15:30
- Po pádech získal PP Munoz včera 15:20
Nejčtenější články
Levné čínské Porsche rychlejší než to skutečné je nakonec ještě o ranec levnější. Tohle je na hození ručníku do ringu
28.2.2025Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) před hodinou - řidičBOB
- Rady k výběru auta? včera - SRQ89
- Detektory policejních radarů včera - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.28. 21:26 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 12:52 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 03.27. 13:04 - pavproch
- Přituhuje 03.27. 10:36 - abgx1