Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C6 je zpátky, nevýrazným designem zkusí okouzlit pouze někoho
13.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze francouzské limuzíny vyrostla na základech Dongfengu Fengshen A9. K mání bude pouze v Číně s benzinovými motory a luxusní výbavou.
Výroba francouzské limuzíny byla ukončena v roce 2012. Vyjma největších fanoušků značky asi za odchod Citroënu C6 nikdo neuronil ani slzu, zvláště pak vedení automobilky. Důvodem jsou jak jinak než prodeje, které postupně klesaly na absolutní minimum. V závěru životního cyklu tohoto modelu se v rámci celé Evropy prodávalo ročně méně než dva tisíce exemplářů, což jen sotva mohlo vyvážit náklady na výrobu či marketing. Francouzi tak udělali jediný logický krok, jímž byl odchod limuzíny do věčných lovišť.
Konec ale evidentně nebyl definitivním, neboť Citroën C6 se opětovně vrací na scénu. I když až tak úplný onen návrat zjevně nebude a nejde tu jen o název vozu, který potvrzen nebyl prozatím. Kromě toho bude nová generace k dispozici pouze na čínském trhu, proto se vzhledem drží při zemi a nepouští se do extravagancí, jak by se na dle tradic automobilky slušelo. Zvláště pokud si v tomto kontextu vzpomeneme na koncepty Metropolis nebo Numero 9.
Nejen cílový trh má svůj vliv, francouzská novinka je postavena na základě Dongfengu Fengshen A9. Máme tu tedy sice modulární platformu EMP2, nicméně vizáž se oproti dárcovskému modelu příliš nezměnila. Pozměněna byla hlavně čelní maska, jež zahrnuje více chromu, stejně jako světlomety. Přední nárazník je ale prakticky identický, takřka nulový je i odklon v zadních partiích.
V případě kabiny najdeme výrazné změny v oblasti přístrojového štítu, který je plně digitální, zatímco Fengshen A9 užívá analogové budíky. Rozměrná centrální dotyková obrazovka je již shodná, dále mohou zákazníci počítat s příchodem koženého čalounění Nappa a dřevěných dekorů. Mimo to na pasažéry čeká dostatek prostoru v obou řadách, rozvor dosáhne 2,9 metrovů.
Více informací bude známo během debutu na autosalonu v Pekingu, kde bude 5 066 mm dlouhý, 1 858 mm šíroký a 1 470 mm vysoký Citroën C6 debutovat. Pod kapotou se pak objeví především 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec, jehož 200 koní a 280 Nm bude na přední kola přenášet šestistupňový automat.
Dále se mluví o výkonnějším dvoulitru, jehož příchod však oficiálně zatím potvrzen nebyl. Prodej odstartuje v září letošního roku, zmiňovaný Fengshen A9 je ovšem již pár dní k dispozici. Kromě této dvojice pak bude na stejných základech vystavena ještě luxusnější verze DS9, ta se ovšem objeví až v příštím roce.






Nová generace Citroënu C6...
...vychází z Dongfengu Fengshen A9
Na extravaganci originálu je možné zapomenout
Zdroj: Sacerdocearonger přes Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Číňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 58 minutamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva