Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 2015: facelift má české ceny, za turba dáte více než za atmosféry
19.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypuštění atmosférických motorů zvedlo základní cenu hatchbacku na 349 900 Kč. Za vrcholný PureTech s automatem pak dáte 470 tisíc korun.
Modernizace Citroënu C4 nepatří zrovna mezi ty nápadné, kosmetických změn totiž není mnoho. Víceméně se jedná pouze o nové světlomety, které počítají s LEDkami pro denní svícení. Přední a zadní nárazník nyní zdobí větší množství chromu a sáhnout můžete také po 17palcových kolech Miami. To je ale zvenčí vše, uvnitř pak nechybí zejména sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému a lepší čalounění či odhlučnění.
Daleko více Francouzi úřadovali pod kapotou, kde se objevují hned tři nové motory. I když slovo „nové“ musíme dát minimálně do dvojitých uvozovek, neboť 1,2litrový tříválec PureTech v nabídce figuroval již před faceliftem, kdy produkoval 130 koní. Tato verze zůstala zachována, nově však dorazilo slabší naladění disponující výkonem 110 koní. Počítat tak můžete se stovkou za 10,9 s, nejvyšší rychlostí 184 km/h a spotřebou 4,8 l/100 km.
Kromě toho je možné sáhnout po dvojici dieselových agregátů 1,6 BluHDi, kdy první produkuje 100 a druhý 120 koní. Průměrná spotřeba v obou případech činí 3,6 litru na sto kilometrů, jízdní dynamika je však rozdílná. Méně výkonný model zvládá sprint na stovku za 11,5 sekundy a nejvyšší rychlost 180 km/h, ten potentnější pak na první disciplínu potřebuje 10,6 sekundy a v případě té druhé vám na tachometru ukáže 197 km/h.
Všechny čtyři agregáty počítají s manuálem, přičemž slabší benzinový PureTech dostal do vínku pouze pět rychlostních stupňů a zbytek šest. Silnější provedení tříválce je pak možné spřáhnout rovněž se šestistupňovým automatem Aisin, který o jednu desetinu zhoršuje jak spotřebu (4,8 l versus 4,9 l), tak i dynamiku (10,8 s versus 10,9 s).
Po stránce cenové můžete oproti dřívějšku počítat s lehčím zdražením. Zatímco modelový rok 2014 začínal v případě atmosférického motoru 1,4 VTi na sumě 326 900 Kč, která již počítala se slevou a bonusem 15 tisíc korun za starý vůz, na faceliftovaný model osazený přeplňovaným benzinovým tříválcem budete potřebovat 349 900 Kč.
Výše zmíněný bonus je do této částky již započítán, přičemž základem je úroveň výbavy Live. Na té je k dispozici pouze základní jedna-dvojka, přesunout se tak můžeme na další stupeň Live Edition. Zde již kromě slabšího benzinového motoru (364 900 Kč) pořídíte také ten silnější (399 900 Kč) a zvolit můžete i méně potentní diesel (399 900 Kč).
Dále je na řadě úroveň Feel, která již počítá se všemi agregáty. V případě vonnějších oktanů tak budete platit 389 900 Kč, respektive 414 900 Kč (nebo 449 900 Kč za verzi s automatem), u dieselu pak 409 900 Kč nebo 434 900 Kč. Dopřát si ovšem můžete ještě vrcholnou výbavu Feel Edition, za níž ve všech případech připlatíte dalších 20 tisíc korun.
Jelikož oficiální ceník prozatím na stránkách českého zastoupení nevisí, nemůžeme si výbavy projít jaksepatří do detailu. Doufejme ovšem, že tuto skutečnost budeme moci velmi brzy napravit.
Facelift Citroënu C4 se projevil hlavně příchodem nových motorů, díky nimž základní cena narostla na 350 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 15 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins