Čínskému soupeři Škody Octavia nejde konkurovat, novinka MG pro západní trhy by v Evropě rozdrtila i Dacii

Představte si, že za cenu 90koňového Sandera můžete mít o půl metru delší, navíc výkonnější a lépe vybavený vůz přímo konkurující Octavii. Sen? Ani ne, MG 5 pro západní trhy nabízí přesně to, zatím v Austrálii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínskému soupeři Škody Octavia nejde konkurovat, novinka MG pro západní trhy by v Evropě rozdrtila i Dacii

19.6.2023 | Petr Prokopec

Čínskému soupeři Škody Octavia nejde konkurovat, novinka MG pro západní trhy by v Evropě rozdrtila i Dacii

/

Foto: MG Motor

Představte si, že za cenu 90koňového Sandera můžete mít o půl metru delší, navíc výkonnější a lépe vybavený vůz přímo konkurující Octavii. Sen? Ani ne, MG 5 pro západní trhy nabízí přesně to, zatím v Austrálii.

Na čínská auta řada lidí stále hledí s jistým despektem, ostatně podobně tomu bylo ještě před pár lety i v případě Dacie. Jenže stačilo pár rozhodnutí Evropské unie, která zdražila řadu obyčejných aut mimo dosah obyčejných lidí, a situace se dramaticky změnila. Však rumunská automobilka jen za první čtyři měsíce letošního roku prodala v Evropě 177 830 nových aut. To představuje nejen 42,5procentní posun oproti stejnému loňskému období, ale rovněž překonání Fiatu, Fordu či třeba Opelu. Úspěšnější než Dacia pak dokonce nebyly ani korejské značky, jejich tržní podíl začíná dokonce klesat.

V případě čínského MG už se letos v Evropě bavíme o 59 634 prodaných vozech, což také není málo. Stejně jako 848 aut, což je letošní bilance značky v Česku. MG tak u nás patří dvacátá příčka v pořadí výrobců, ve kterém válcuje mimo jiné Cupru či Teslu. Úspěch Číňanů je o to zajímavější, když si uvědomíme, že se věnují i výrobě elektrických aut, jakkoli zrovna s těmi u nás moc nebodují (0,4 procenta podílu na vlastních celkových prodejích, jde o přesně 4 auta). I tak je aspoň nabízí za alespoň trochu konkurenceschopné ceny.

Je navíc prakticky jisté, že pokud MG v Evropě nabídne novinku pro západní trhy, s jakou nyní startuje v Austrálii, pak by problém začala mít i zmíněná Dacia. Na nejmenším kontinentu si totiž zákazníci mohou začít objednávat 4 675 milimetrů dlouhý sedan MG 5, který se řadí mezi konkurenty Škody Octavia. Zatímco ta je v australských showroomech k dispozici od 40 990 AUD (cca 612 tisíc Kč) a v těch českých od 619 900 Kč, čínská novinka vychází na pouhých 24 990 AUD (asi 373 tisíc Kč).

Za tuto sumu lze pod kapotou počítat s atmosférickou jedna-pětkou, která na přední kola posílá skrze automat CVT výkon 114 koní. To sice není zrovna závratné číslo, ovšem Dacia Sandero nenabízí ani to. Přitom jde o hatchback kratší o půl metru, který v případě přeplňovaného litrového tříválce produkuje 90 koní. I v případě rumunského vozu je pak sice možné sáhnout po CVT, nicméně v té chvíli již musíte zaplatit 385 900 Kč. MG 5 je tedy opravdu nabídkou, které bude těžké konkurovat.

Číňané navíc nehodlají sázet pouze na atmosférickou verzi 1,5litrového benzinového čtyřválce, nabízí i tu přeplňovanou. U ní výkon narostl na 162 koní, jenž přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka. Toto ústrojí je k dispozici pouze s vyšší úrovní výbavy Essence, která počítá třeba se šesti reproduktory audiosystému místo základních čtyř, stejně jako s prosklenou střechou či kamerami monitorujícími okolí celého vozu. Cena v takovou chvíli činí pořád pěkných 28 990 AUD (asi 432 tisíc Kč).

I v plné palbě je tedy vůz levnější než prakticky veškerá myslitelná konkurence. Australané tak mohou litovat pouze toho, že tamní zastoupení nebude na trh dovážet verzi Scorpio, která používá tutéž přeplňovanou jedna-pětku, ovšem naladěnou na 184 koní. S tou je navíc spojen agresivnější bodykit či bohatší výbava. Ceny na čínském trhu jsou přitom jen o chlup vyšší než u verze bez sportovních doplňků.

Zajímavé na celé věci je i odmítnutí prodeje kombíku MG 5 australským zastoupením, a to kvůli jeho elektrickému pohonu. Pro ten by se prý v Austrálii nenašel dostatek zákazníků, i když cena vozu je relativně nízká. Začíná tak být vlastně až smutné, že jedinými realisty v oboru jsou dnes čínské automobilky, které se snaží prosadit s tím, co se skutečně dá prodat. A dokážou být stále levné, což se zavedeným značkám daří stále méně.


Čínskému soupeři Škody Octavia nejde konkurovat, novinka MG pro západní trhy by v Evropě rozdrtila i Dacii - 1 - MG5 sedan 2020 prvni sada 01Čínskému soupeři Škody Octavia nejde konkurovat, novinka MG pro západní trhy by v Evropě rozdrtila i Dacii - 2 - MG5 sedan 2020 prvni sada 02Čínskému soupeři Škody Octavia nejde konkurovat, novinka MG pro západní trhy by v Evropě rozdrtila i Dacii - 3 - MG5 sedan 2020 prvni sada 03Čínskému soupeři Škody Octavia nejde konkurovat, novinka MG pro západní trhy by v Evropě rozdrtila i Dacii - 4 - MG5 sedan 2020 prvni sada 04Čínskému soupeři Škody Octavia nejde konkurovat, novinka MG pro západní trhy by v Evropě rozdrtila i Dacii - 5 - MG5 sedan 2020 prvni sada 05Čínskému soupeři Škody Octavia nejde konkurovat, novinka MG pro západní trhy by v Evropě rozdrtila i Dacii - 6 - MG5 sedan 2020 prvni sada 06
S délkou 4 675 mm je MG 5 konkurencí Škody Octavia, v základu ale stojí v Austrálii jen 373 tisíc Kč. S ničím jiným než s vysokým zájmem tak snad ani nelze počítat. Foto: MG Motor

Zdroj: Car Sales, MG Motor

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše