Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek

Automobilky jsou stále více odtržené od reality života těch, kteří jejich vozy ve výsledku používají. Dealeři si to nemohou dovolit, a tak se ani nelze divit, že místo trudomyslného Mercedesu nemají problém spolupracovat raději s čínským BYD.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek

5.7.2023 | Petr Prokopec

Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek

/

Foto: BYD

Automobilky jsou stále více odtržené od reality života těch, kteří jejich vozy ve výsledku používají. Dealeři si to nemohou dovolit, a tak se ani nelze divit, že místo trudomyslného Mercedesu nemají problém spolupracovat raději s čínským BYD.

Již řadu let varujeme před druhým útokem čínských automobilek na evropské trhy. Na rozdíl od toho prvního totiž není frontální, ale spíše plíživý. Navíc je evidentní, že výrobci se z někdejšího fiaska poučili. Nově totiž neútočí jen s pomocí nízkých cen, místo toho mají k dispozici vozy, jejichž některé aspekty jim zavedené značky mohou závidět. Existovala přitom v podstatě jediná oblast, ve které se museli před západními konkurenty hluboce klaně, a tou byly spalovací motory. V důsledku politického tlaku Evropské unie však i tato překážka byla eliminována.

Momentálně tedy výrobci ze země, která má pod palcem takřka veškerou rafinaci vzácných kovů, zatínají útočit s pomocí elektromobilů. A jak se zdá, začíná se jim více než dařit. Dokládá to i Lennard Jungs, který léta prodával vozy značky Mercedes-Benz. Nyní ale začíná nabízet poměrně široké portfolio automobilky BYD. „Zákazníci, kteří ke mně dorazí, jsou příjemně překvapeni. Většina z nich se přitom ohledně této značky již informovala. Odezva po testovacích jízdách je vždy pozitivní,“ uvádí prodejce z Hamburku.

Aktuálně Jungs klientele může nabídnout modely Atto 3, Han a Tan, ještě do konce roku však mají dorazit také Seal a Dolphin. Obě tato auta nedávno byla testována německými médii, a vyšla z toho velmi pozitivně. Kromě toho v prospěch značky hovoří i krátká dodací lhůta. Třeba takové Atto 3, které ještě před aplikací dotací startuje na 44 625 Eurech (cca 1 060 000 Kč), mohou zákazníci mít již do 12 týdnů od objednání. V případě mnoha evropských aut přitom stále musí čekat i 12 měsíců.

„Zákazníci si nemají nač stěžovat, dokonce ani při pohledu na spáry mezi jednotlivými panely karoserie,“ dodává dále Jungs s tím, že chvála míří prakticky na vše, a to včetně jízdních zážitků. Z nedávného průzkumu portálu Carwow navíc vyplynulo, že předsudky vůči čínským automobilům postupně mizí - aktuálně by hned 3 z deseti oslovených neměli problém s koupí vozu pocházejícího z Říše středu. BYD, který již má zaháčkováno sedm obchodních partnerů, tak může prodávat ve velkém.

Čínská automobilka navíc nemá v Německu jen prodejní, ale navíc servisní centra. Pokud tedy nebude moci být realizována oprava online, budou klientele k dispozici také proškolení technici. BYD má tak cestičku neskutečně umetenou, stejně jako MG, Nio, Ora či další značky z Říše středu, které již na německý trh dorazili. Zatím se pak sice spíše jen rozhlížejí, ovšem ve chvíli, kdy šlápnou na pedál, už je nic nezastaví.

„Nedávno k nám přišel zákazník s úmyslem koupit si Mercedes. Nakonec však odjížděl v Atto 3,“ uzavírá téma s hrdostí Jungs. BYD tedy zjevně zvládá krást klientelu a prodejce i prémiovým značkám, což je pro Číňany asi ta nejlepší pochvala. Hlavně evropští výrobci by tedy měli začít bít na poplach a tlačit europolitiky ke zdi, zatím ale dělají jen pravý opak. Dohromady připomínají usměvavou partu sebevrahů, nic lepšího.


Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek - 1 - BYD Dolphin 2023 EU verze prvni foto 01Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek - 2 - BYD Dolphin 2023 EU verze prvni foto 02Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek - 3 - BYD Dolphin 2023 EU verze prvni foto 03Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek - 4 - BYD Dolphin 2023 EU verze prvni foto 04Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek - 5 - BYD Dolphin 2023 EU verze prvni foto 05Čínské automobilky už těm evropským kradou nejen zákazníky, ale i prodejce, dokonce prémiových značek - 6 - BYD Dolphin 2023 EU verze prvni foto 06
Číňané již nyní začínají v Německu válet. A to má teprve dorazit nový model Dolphin, do kterého jsou vkládány opravdu velké naděje. Evropské značky by se tak po právu měly začít obávat. Foto: BYD

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše