Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před hodinou | Petr Prokopec
Tohle auto má vážně čím zaujmout. Po analogii Porsche se čínský technologický gigant vytasil i s vlastní analogií Ferrari a výsledkem znovu není nic směšného. Při pohledu na avizovanou cenu rozhodně ne.
Pokud bychom měli zvolit nováčka loňského roku, velmi pravděpodobně by daný titul šel za čínskou společností Xiaomi. Ta byla známa jako výrobce mobilních telefonů, v posledních měsících je ale velmi úspěšná i na poli automobilovém. Její prvotina, elektrický sedan SU7, totiž přinejmenším na domácím trhu bral bank. Mimo jiné proto, že vypadá a jede jako Porsche Taycan, ovšem klientelu přijde na podobné peníze, které dáte za trochu lépe vybavenou Škodu Octavia.
S jídlem ale roste chuť, a a tak v závěru loňského roku začali Číňané vytahovat svůj druhý vůz, a sice elektrické SUV YU7. To pro změnu připomíná Ferrari Purosangue, přičemž se dá předpokládat, že na stejné úrovni bude i jízdní dynamika, přinejmenším u variant osazených dvěma elektromotory. Na kompletní data si musíme ještě chvíli počkat, skrze čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií se ale dostaly ven aspoň dílčí parametry.
Je z nich evidentní, že Xiaomi nadělá těžkou hlavu také Tesle, která nedávno právě v Číně představila inovovaný Model Y. Ten by jako zadokolka měl dle místního cyklu CLTC zvládnout na jeden zátah 593 kilometrů, zatímco v případě čtyřkolky s větším paketem baterií byl dojezd vyčíslen na 719 km. Realita pochopitelně bude nižší, to však nyní nechme stranou. Danou metodiku totiž užívá i Xiaomi, které je o trochu dál.
Zatím nebylo upřesněno, jaké baterie YU7 dostane, ovšem v nabídce budou tři verze, které mají zvládnout ujet 670, 750 a 760 km. To stojí za pozornost i proto, že čínské SUV je větší než to americké, neboť na délku mu naměříme 4 999 milimetrů vůči 4 797 mm Modelu Y, zatímco v rámci rozvoru nabízí 3 000 mm vůči 2 890 mm. Zejména na zadních sedadlech tedy Xiaomi bude nabízet víc prostoru než Tesla.
To vše má nicméně klientelu přijít na méně peněz, auto má s cenou startovat okolo 250 tisíc yuanů, což je zhruba 830 tisíc korun, zatímco Model Y je k mání od 263 500 CNY (875 tisíc Kč). Xiaomi tak sice má náskok jen velmi malý, ovšem i takový může být podstatný ve chvíli, kdy čínská klientela stále více slyší na domácí produkty. Xiaomi se ostatně zatím hodlá soustředit pouze na tento trh, byť expanzi do zahraničí v plánu má. Předcházet jí ovšem bude testování chutí publika, pročež má nejprve do vybraných zemích zamířit pár exemplářů, než bude rozhodnuto o plnohodnotném zahájení prodejů.
YU7 chce zabodovat nejen vzhledem, ale i technickými parametry. Dojezd již známe, data týkající se výkonu budou téměř jistě odpovídat sedanu SU7. Na dynamické parametry bude třeba ještě chvíli vyčkat. Foto: Xiaomi/MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: Carscoops, Xiaomi
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Už i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
před hodinou - Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před 2 hodinami - Aston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
před 4 hodinami - Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
před 5 hodinami - Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva