Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč

Kvůli obavám ze soudních sporů s Audi auto muselo změnit své jméno, ale jinak se zdá být přesně tou atraktivní nabídkou, kterou od začátku mělo být. Svou cestu světem začíná v Mexiku, Evropa bude následovat záhy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč

19.8.2023 | Petr Miler

Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč

/

Foto: Chery/Omoda

Kvůli obavám ze soudních sporů s Audi auto muselo změnit své jméno, ale jinak se zdá být přesně tou atraktivní nabídkou, kterou od začátku mělo být. Svou cestu světem začíná v Mexiku, Evropa bude následovat záhy.

Japonská auta v Americe už dávno platí za spolehlivé a dostupné vozy, donedávna jim ale zoufale chyběla prestiž. Automobilky jako Honda, Toyota či Nissan si toho byly vědomy a protože nechtěly prodávat jen lidové modely za lidové peníze s lidovými maržemi, přišly v druhé polovině 80. let se svými luxusními divizemi. Pod jejich hlavičkou nabídly technicky obdobné vozy zabalené do atraktivnějšího kabátu, s kvalitnější kabinou, vyšší výbavou a také s citelně vyšší cenou. Tak vznikly vozy Acury, Lexusu a Infiniti.

Před více jak 30 lety nemohl nikdo tušit, jak moc dobrý krok to od Japonců byl a že jej později budou následovat mnohé další automobilky. Nejde jen o ty korejské, jejichž prémiové Genesis známe i u nás, své k tomu později řekli i Evropané jako Citroën se svým DS. A nedávno se přidalo čínské Chery, které od loňska pracuje se značkou Omoda. Písmeno „O“ v ní odkazuje na novotu, zatímco „Moda“... No, to už si domyslíte. A míří hlavně na mladší a lépe situované publikum se zálibou ve stylu.

Její plány jsou velmi neskromné, do roku 2030 chce prodávat (mimo Čínu) 1 400 000 aut ročně a zašlapat tak do země třeba i celou Škodu. Na to nebude stačit pár zemí, a tak je už dnes Omoda činná v řadě odbytišť, mimo jiné v Rusku, Austrálii, Jižní Africe nebo Mexiku. Právě na posledním zmíněném místě nyní Omoda poprvé plně odhalila očekávanou novinku původně zvanou S5 GT, která je luxusnějším a sportovnějším provedením modelu Arrizo 5 GT od mateřské automobilky Chery. Nakonec si říká O5 GT, aby se mimo Čínu vyhnulo sporům s Audi, které skoro všude prodává své modely S5. Ale to je jen kosmetická modifikace.

Oproti výchozímu Chery dostala Omoda O5 GT zvnějšku řadu drobných designových změn, které autu dodávají sportovní šmrnc a berou dojem laciného auta, jak můžeme vidět na sadě oficiálních fotek. Jsou tu loga verze GT, upravená světla, prvky vyvedené v černé barvě a další drobnosti. Více změn se objevuje uvnitř, kde je patrný digitální přístrojový štít sdružený s výstupem infotainmentu do jednoho celku (obě části mají úhlopříčku 10,25 palce), patrné jsou také odlišné dekory z uhlíkových vláken, skořepinově se tvářící černá sedadla s červeným lemováním (či naopak) nebo hliníkové pedály. Bohatá výbava zahrnuje i takové věci vyhřívané a ventilované sedadla sedačky či všechny myslitelné elektronické asistenty včetně jízdní asistence úrovně SAE 2+.

Pro exportní trhy bude Omoda O5 GT k dispozici jen výkonnějším motorem 1,6 turbo s výkonem 197 koní (145 kW) a točivým momentem 290 Nm. Obojí míří na přední kola přes standardní 7stupňový dvouspojkový automat, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za sympatických 6 sekund. Nejvyšší rychlost činí 220 km/h. Máme tu tedy jakéhosi aspirujícího konkurenta Škody Octavia RS, který sice nemá až takový výkon, také ale bude podstatně levnější.

Ceny pro Mexiko nebyly zatím zveřejněny, v Číně ale nabídka Arriza 5 GT ve verzi s motorem 1,6 turbo začíná na 109 900 CNY, což je v korunách pouhých 333 tisíc Kč. Auto následně zamíří do Ruska i do EU (jiné Omody už se na některých trzích prodávají) a i kdyby tu stálo dvojnásobek, cena okolo 650 tisíc Kč za tak výkonný a bohatě vybavený vůz bude zajímavá. Na této úrovni Octavia pomalu jen startuje, srovnatelné RS je o 400 a víc tisíc korun dražší.


Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 1 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 01Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 2 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 02Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 3 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 03Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 4 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 04Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 5 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 05Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 6 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 06Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 7 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 07Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 8 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 08Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 9 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 09Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 10 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 10Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 11 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 11Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 12 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 12Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 13 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 13Čínská Škoda Octavia RS se 197 koňmi se ukázala ve verzi pro celý svět, doma stojí pouhých 333 tisíc Kč - 14 - Omoda S5 O5 GT 2023 oficialni nove 14
Omoda dříve S5, nyní O5 GT se oficiálně ukázala ve verzi pro celý svět. Působí od první chvíle jako velmi zajímavá nabídka. Foto: Chery/Omoda

Zdroj: Chery/Omoda

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.