Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun

Čínská automobilka a nevídaný spalovací motor? I to jsou dnes spojité nádoby. A to nevíte vše, tato zvláštnost pod hlavičkou GWM nezamířila do auta, ale do stroje nově stvořené značky luxusních motorek Souo. Už se dá koupit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun

před 5 hodinami | Petr Prokopec

Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun

/

Foto: Great Wall Motor

Čínská automobilka a nevídaný spalovací motor? I to jsou dnes spojité nádoby. A to nevíte vše, tato zvláštnost pod hlavičkou GWM nezamířila do auta, ale do stroje nově stvořené značky luxusních motorek Souo. Už se dá koupit.

Čínské firmy v minulosti prosluly hlavně tím, že nerespektovaly duševní vlastnictví kohokoli jiného a zkopírovaly, co mohly. Pokud tedy byl některý z vozů evropské, americké či třeba japonské automobilky úspěšný, dalo se počítat s tím, že si Číňané vyrobí „vlastní”. Jakéhokoli postihu se bát nemuseli, neboť měli velkou ochranu v domácím soudním systému. K tomu je ale ve finále stejně hnal jen málokdo, většina zahraničních společností vše považovala za jistou daň umožňující podnikání na nejlukrativnějším trhu světa.

Poslední dobou se zdálo, že Číňané od této praxe upustili a najeli na originalitu. Jenže tak se děje jen zčásti, jak koneckonců dokládá nová motorka Souo S2000, za kterou stojí automobilka Great Wall Motor (GWM). Stačí si totiž jen uvědomit, že dané označení bylo v letech 1999 až 2009 používáno u dnes již pomalu legendárního roadsteru s vysokootáčkovým čtyřválcem. Honda pak ostatně má ve své nabídce i motocykl Goldwing, který byl do jisté míry obšlehnut a jemuž má čínská novinka ukrást značnou část klientely.

Přesto všechno lze ale na Souo S2000 hledět s jistým zalíbením v oku, a to kvůli jeho motoru. Jak jsme zmínili už v květnu, čínský motocykl pohání unikátní dvoulitr s osmi válci jdoucími proti sobě. Tomu se Honda opravdu nemůže rovnat, její Goldwing totiž pohání šestiválcová jedna-šestka. Osmiválcový boxer byl navíc spojen s osmistupňovým automatem místo sedmistupňového, přičemž přenáší 154 koní, tedy o šestadvacet víc, než je tomu u japonské legendy.

S2000 se navíc chlubí rozvorem 1 810 milimetrů, kterým je originál překonán o 115 mm. To nicméně vedlo k hmotnosti 461 kg, která je vyšší o 78 kilo než u Hondy. Dynamika obou strojů tedy nejspíše bude na podobné úrovni, v tomto ohledu ale Číňané zmínili pouze nejvyšší rychlost 210 km/h. Té mají dosahovat všechny tři verze, tedy jak základní S2000ST, tak i luxusnější S2000GT pyšnící se větším zadním sedadlem a S2000 Founders Edition s černě-zlatým zbarvením.

Standardem pro celou trojici je také 12,3palcový digitální přístrojový štít, zadní parkovací senzory či vyhřívaná sedadla. Ceny nicméně startují na 218 800 yuanech (cca 718 tisíc korun), což znamená, že Souo S2000 je ve své domovině dražší než třeba Goldwing ve Státech, kde na jeho pořízení stačí 606 tisíc korun. Něco takového může být pro GWM problém, ale kdo ví, konkurenceschopnost tak výjimečné nabídky se předem posuzuje těžko.


Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun - 1 - Souo S2000 2024 nove foto 01Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun - 2 - Souo S2000 2024 nove foto 02Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun - 3 - Souo S2000 2024 nove foto 03Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun - 4 - Souo S2000 2024 nove foto 04Číňané začali prodávat svůj stroj s unikátním plochým osmiválcem, chtějí za něj 700 tisíc korun - 5 - Souo S2000 2024 nove foto 05
S2000 není jen název kultovního japonského roadsteru, ale i nové čínské motorky značky Souo. Ta se chlubí hlavně osmiválcovým motorem, jaký vám nenabídnou ani zavedení výrobci. I přes nemalou cenu tak zájem nakonec může být slušný, byť zřejmě hlavně mimo Čínu. Foto: Great Wall Motor

Zdroj: Great Wall Motor

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.