Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren

Dobře, jsou to jen světla, která připomínají britské sporťáky, i tady ale platí, že něco je lepší než nic. Tak či onak jde aspoň o cenově konkurenceschopné zboží, o kterém si evropští výrobci mohou nechat jen zdát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren

28.1.2024 | Petr Prokopec

Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren

/

Foto: EV House

Dobře, jsou to jen světla, která připomínají britské sporťáky, i tady ale platí, že něco je lepší než nic. Tak či onak jde aspoň o cenově konkurenceschopné zboží, o kterém si evropští výrobci mohou nechat jen zdát.

Pokud dnes zatoužíte po elektromobilu a nevadí vám veškeré limity vozů této koncepce, není problém si vybrat z opravdu široké nabídky. Otázkou je pak pouze to, jakou cenu dokáže akceptovat vaše peněženka. Především v Evropě jde o značné sumy, a tak není překvapivé, že si bateriový pohon navzdory všem malým domů v jeho prospěch velkou přízeň nezískal a u nás mimo velká města na elektromobil pomalu nenarazíte. Čína je oproti tomu pravým opakem, bateriemi je totiž osazeno každé čtvrté nové prodané auto a ve městech jich jezdí spousta. Jenže ani tomu se nelze divit, neboť většina z nich je nabízena za hubičku.

Aktuálně se kategorie relativně levných elektromobilů rozšířila o 3 750 milimetrů dlouhý hatchback zvaný Yue 01, za nímž stojí start-up Electric House (či také zkráceně EV House). Jeho historie se datuje od roku 2021, jakkoliv ve skutečnosti je trochu delší. Firma totiž vznikla na základech někdejší značky Xinte Automobile, která mimo jiné spolupracovala s automobilkou FAW. Nicméně se jí příliš nedařilo a kvůli finančním potížím nakonec došlo na reorganizaci, stejně jako na změnu výrobního partnera.

Krátce po svém založení tak EV House přišel se svým prvním modelem Young, který na délku měří 3 740 mm a počítá s rozvorem 2 415 mm. Osazen je pak bateriemi o kapacitě 38,54 kWh, s nimiž má zvládnout až 402 km na jeden zátah. Dojezd však byl vypočítán dle nereálného cyklu NEDC, na silnicích je tedy nutné počítat s mnohem nižší porcí. Při ceně startující na 59 800 yuanech (cca 192 tisíc korun) to ale většině zákazníkům nejspíš bylo jedno.

Firemní dvojka nazvaná trochu nelogicky Yue 01 evidentně stojí na stejných základech, neboť se neliší ani rozvorem, ani šířkou (1 655 mm), ani výškou (1 550 mm). Narostl tak pouze do délky, a to na 3 750 mm. Za tím stojí přepracovaná příď a záď, jenž se automobilka rozhodla standardně spojit s 15palcovými litými koly. Zároveň již základní úroveň výbavy osadila třeba hlasovým ovládáním, bezklíčovým vstupem, adaptivním tempomatem či autonomním parkováním.

Výše postavené stupně jsou ještě velkorysejší, místo látkového čalounění jsou totiž osazeny potahy z umělé kůže. Kabina je u nich přitom vyvedena v dvoubarevné kombinaci, stejně jako exteriér. To nicméně značku vedlo k výraznému přitlačení na cenovou pilu, a to přesto, že kapacita baterií šla dolů. K mání totiž na úvod budou dvě varianty, z nichž jedna počítá s kapacitou 24 kWh a dojezdem 251 km, zatímco u druhé lze očekávat 32,56 kWh a 335 km.

Tyto hodnoty již odpovídají cyklu CLTC, který je sice taktéž vzdálen od skutečného světa, není ale až takovým nesmyslem jako NEDC. Dá se tedy předpokládat, že skutečný dojezd by i díky vyšší energetické hustotě akumulátorů od firmy Guoxuan Hi-Tech měl být na stejné úrovni jako u firemní prvotiny. EV House pak dodává, že v blízké budoucnosti představí ještě třetí variantu, která vsadí na ještě větší paket, jenž dojezd navýší na 402 km.

Kdy a za kolik toto provedení bude k mání, zatím nebylo oznámeno, dostupná provedení ale startují na stejných 59 800 CNY (192 tisíc Kč) jako u modelu Young. U plně vybavené verze s většími bateriemi pak navíc rostou až na 79 800 yuanů (asi 256 tisíc Kč). O něčem takovém si evropské automobilky mohou nechat jen zdát, v Číně je ale konkurence přece jen tužší. A tak si raději počkáme, jak moc se EV Housu na trhu povede.


Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 1 - EV House Yue 01 2024 prvni 01Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 2 - EV House Yue 01 2024 prvni 02Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 3 - EV House Yue 01 2024 prvni 03Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 4 - EV House Yue 01 2024 prvni 04Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 5 - EV House Yue 01 2024 prvni 05Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 6 - EV House Yue 01 2024 prvni 06Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 7 - EV House Yue 01 2024 prvni 07Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 8 - EV House Yue 01 2024 prvni 08Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 9 - EV House Yue 01 2024 prvni 09Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 10 - EV House Yue 01 2024 prvni 10Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 11 - EV House Yue 01 2024 prvni 11
Yue 01 je čínskou elektrickou novinkou, jenž startuje v přepočtu na 192 tisících korunách. Za tuto sumu klientela dostává 3,75 metru dlouhý hatchback, který sice je napěchován výbavou, ovšem svými bateriemi příliš nenadchne... Foto: EV House

Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 12 - EV House Young 2021 oficialni 01Číňané začali prodávat elektromobil s dojezdem až 402 km a cenou od 192 tisíc, vypadá trochu jako McLaren - 13 - EV House Young 2021 oficialni 02
...zvláště v porovnání s firemní prvotinou Young, která stojí stejně, ale baterie má větší. McLareny ale nepřipomíná. Foto: EV House

Zdroj: EV House

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.