Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní

Jestli tváří v tvář takovým nabídkám šéfové evropských automobilek jen suše nepolykají, pak jednoduše ztratili soudnost. Tohle auto nabízí 870 nebo 965 koní, je to víc jak 5metrové kombi, a přesto stojí jen lehce přes 1 milion korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní

24.9.2024 | Petr Prokopec

Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní

/

Foto: Denza

Jestli tváří v tvář takovým nabídkám šéfové evropských automobilek jen suše nepolykají, pak jednoduše ztratili soudnost. Tohle auto nabízí 870 nebo 965 koní, je to víc jak 5metrové kombi, a přesto stojí jen lehce přes 1 milion korun.

Na jaře letošního roku spatřily světlo světa první snímky chystaného nového čínského kombíku. Neobvyklá byla již samotná třída auta, v Říši středu jsou totiž v oblibě spíš sedany, SUV či MPV. Víc než to ovšem zaujala přítomnost dalších vozů, jimiž byly Porsche Panamera Sport Turismo a Ferrari GTC4Lusso. Začalo tak být zjevné, že Číňané již nechtějí uhranout pouze publikum toužící po co nejnižších cenách, ale i náročnější klientelu. V té době měla značka Denza, která za kombíkem zvaným Z9 GT stojí, měla dva majitele - čínský BYD a německý Mercedes-Benz.

Třícípá hvězda je ovšem aktuálně již zcela mimo hru, koneckonců za kratší kus provazu tahala již nějaký ten pátek. Z9 GT je tedy nakonec ryze čínským dílem, BYD se však netají tím, že půjde o jeho trumfové eso v rámci jeho útoku na Evropu. Vysoké prodeje se pochopitelně očekávat nedají, neboť o vyloženě levný vůz nepůjde a ve hře stále ještě budou předsudky místních zákazníků. Nicméně pokud kombík v rámci srovnávacích testů s vrcholnou evropskou ligou dokáže držet krok, mohlo by jít o bod zlomu, po kterém padnou veškeré obavy a rozevře se mnoho náručí i portmonek.

Kdy přesně přitom Z9 GT na starý kontinent dorazí a kolik zde bude stát, je v tuto chvíli neznámou. Posvítit si však můžeme na čínské ceny, stejně jako na to, co za ně dostanete. Málo toho opravdu není, neboť již základní plug-in hybridní verze disponuje přeplňovaným dvoulitrem, který produkuje 207 koní. Spárován je pak se třemi elektromotory, načež soustava nabízí 870 koní, které stačí na 3,6sekundovou akceleraci na stovku. Baterie o kapacitě 38,5 kWh pak mají umožnit dojezd 200 km čistě na elektřinu, celkový pak činí 1 100 km. Jde ale o výpočet podle nerealistické metodiky CLTC.

Vyjma toho může klientela sáhnout po čistě elektrickém provedení, jenž taktéž počítá se třemi jednotkami, nicméně naladěnými na 965 koní. Stovku na tachometru tak máte za 3,4 sekundy, zatímco dojezd byl díky paketu se 100,1 kWh vyčíslen na 630 km. Reálně pochopitelně znovu na něco takového můžete zapomenout, takřka třítunový kombík něco takového nemá šanci dosáhnout s ekvivalentem 26litrové nádrže na naftu. Jak se pak navíc zdá, e-platforma 3.0 Evo by měla umožnit dobíjení při maximálním výkonu 240 kW, což pocity z kapacity baterek moc nevylepší.

Venku jsou každopádně první ceny, díky kterým zákazníci nebudou koukat ani vlevo, ani vpravo. Hybrid totiž startuje na 334 800 yuanech (cca 1 076 000 Kč), elektromobil pak na 354 800 CNY (1 140 000 Kč). V té chvíli sice nedostáváte vzduchový podvozek či masážní funkci pro zadní sedadla, ta přední s ní ovšem počítají. Stejně tak uvnitř nechybí ani 4litrová přední a 10litrová zadní lednička či audio systém Devialet. Cestující vpředu navíc mohou počítat se dvěma bezdrátovými dobíječkami mobilů, kromě toho středový tunel zdobí i výsuvný volič převodovky ozdobený křišťálem. Uvážíme-li, že Octavia RS Combi s 265 koňmi dnes stojí od 1 099 900 Kč, máme tu vskutku pozoruhodné srovnání.

Pokud vám navíc nestačí už zmíněné, můžete zamířit k výše položeným výbavovým stupňům. Elektromobil je nicméně kromě základu nabízen už jen ve variantě Max za 384 800 CNY (1 237 000 Kč), přičemž v tu chvíli již vše výše zmíněné ve standardu máte. Co se plug-in hybridu týče, ten je dále k mání s výbavou Ultra, Max LFE a Ultra LFE, kdy ona zkratka znamená Limited First Edition. V té chvíli přitom již na palubě nechybí ani kožené čalounění, 26 reproduktorů či 16 kamer. Ceny pak vrcholí na částce 414 800 CNY (1 333 000 Kč).

I v nejvýše postavené verzi tak Denza končí o poznání níže než začíná Porsche Panamera Sport Turismo, pokud bychom chtěli sáhnout po výkonově srovnatelnějších modelech též zmiňovaných značek. A platí to i v Číně. Tam totiž za kombík s logem Porsche zaplatíte minimálně 1 193 000 CNY (3 834 000 Kč), přičemž v danou chvíli můžete počítat se šestiválcem pod kapotou. Pokud pak zatoužíte po elektrickém Taycanu Cross Turismo, je třeba vytáhnout z peněženky přinejmenším 1 008 000 CNY (3 240 000 Kč).

Diví se někdo, že evropské značky v Číně strádají? A po příchodu Z9 GT na starý kontinent mohou začít strádat i tady.


Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní - 1 - Denza Z9 GT 2024 dalsi sada 01Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní - 2 - Denza Z9 GT 2024 dalsi sada 02Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní - 3 - Denza Z9 GT 2024 dalsi sada 03Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní - 4 - Denza Z9 GT 2024 dalsi sada 04Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní - 5 - Denza Z9 GT 2024 dalsi sada 05
Denza Z9 GT bude k mání s plně elektrickým pohonem... Foto: Denza

Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní - 6 - Denza Z9 GT 2024 dalsi sada 06Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní - 7 - Denza Z9 GT 2024 dalsi sada 07Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní - 8 - Denza Z9 GT 2024 dalsi sada 08Číňané začali prodávat auto, které za cenu lepší Octavie nabízí výkon Porsche nebo Ferrari. A v plné polní - 9 - Denza Z9 GT 2024 dalsi sada 09
...nebo jako plug-in hybrid lišící se kromě techniky i jinými nárazníky. Výkony, dynamika i výbava jsou mimořádné vysoké, ceny evropskou optikou směšné. Foto: Denza

Zdroj: Denza

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.