Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané z Great Wallu v Evropě tvrdě narazili. Zavírají centrálu, propouští a balí kufry s dalšími plány
30.5.2024 | Petr Prokopec
Čínských automobilek ženoucích se do Evropy je už slušná záplava, očekávat automaticky úspěch každé z nich je tak nemístné. Great Wall Motors už mezi ty úspěšné patřit nebude. Nepochopil, po čem místní klientela touží, a částečně balí krám.
O čínských automobilkách se v současné době mluví jako o velké hrozbě pro evropské výrobce. Nelze se tomu divit, neboť ve své domovině zvládají nabízet zajímavé vozy doslova za hubičku. Příkladem za všechny může být třeba nové Xiaomi SU7, tedy vůbec první vůz třetího největšího výrobce mobilních telefonů na světě. Ten vypadá jako Porsche Taycan, ovšem nabídnout dokáže i lepší dynamiku a dojezd. Za základní verzi ovšem dáte méně než za Škodu Octavia Combi 1,5 TSI, přes milion korun ovšem nejde ani vrcholné provedení s akcelerací supersportu.
Xiaomi se nicméně zatím mimo svou domovinu nevyváží, a jak před pár týdny naznačili po prvním testu Němci, je to zatím jen dobře. SU7 totiž potřebuje dotáhnout. Pokud ale bude následovat příkladu konkurence, pak cestou z Číny také pořádně podraží. To ovšem znamená, že před Xiaomi se objeví překážka, kterou firma nemusí překonat. Neúspěšný je zatím v rámci evropské expanze i takový BYD, tedy největší výrobce elektrifikovaných aut na světě. Jeho auta totiž sice jsou levnější než ta konkurenční, ovšem nejsou zdaleka tak levná jako v Číně.
Jak jsme ale zmínili už dřív, Evropané zahodí předsudky pouze ve chvíli, kdy je cena čínských aut zřetelně nízká. V opačném případě takové produkci ukazují záda, což včas nepochopila ani automobilka Great Wall Motors (GWM). Také ta totiž měla pocit, že starý kontinent jí pomalu padne k nohám. Jenže loni z jejích 316 018 vyvezených aut bylo v Evropě prodáno jen 6 300 vozů. Něco takového v podstatě ani nestačí na tisk katalogů. GWM se tak rozhodlo, že částečně zabalí krám.
Dle informací obvykle dobře informovaného Manager Magazinu tak Číňané hodlají na konci srpna zavřít svou mnichovskou centrálu pro Evropu a propustit všech sto zaměstnanců. Ze hry je také rozšíření prodejů na další evropské trhy jako Španělsko, Itálie nebo Nizozemsko. GWM tak má zůstat činné pouze v Německu, Velké Británii a Švédsku, kde působí i nyní. Veškeré operace ale již budou řízeny přímo z čínského ústředí v Baodingu. Jak dlouho tomu tak ale bude, je otázkou.
GWM sice zmiňuje, že dobyté kóty opustit nehodlá, jenže při stávající strategii a cenách zkrátka nemá šanci příliš bodovat. Třeba takové SUV Wey 03 sice vypadá lákavě, přičemž pod kapotou disponuje plug-in hybridním ústrojím naladěným na 367 koní. Jenže k dispozici je od 47 900 Eur (cca 1 186 000 Kč), což je moc velké sousto i na Němce. Ti pak za větší Wey 05 musí vyskládat alespoň 59 900 Eur (1 484 000 Kč), k čemuž jsou ale svolní v ještě menší míře.
Ve své domovině jsou přitom oba vozy k mání za polovinu a právě takové sumy Evropany lákají - bez nich ovšem se čínským autům zdráhají dát přednost. GWM tak stejně jako BYD narazilo. A podobně jsou na tom i další automobilky z Říše středu, které v podstatě dělají tutéž chybu co evropští výrobci v Číně. Svou nabídku totiž nedokážou přizpůsobit místní realitě. Na druhou stranu je třeba dodat, že čínských automobilek míří do Evropy desítky a většina se nemá šanci prosadit už z podstaty věci. Těch pár úspěšných, jakým je dosud třeba MG, pak hrozbu pro místní značky jistě představovat bude.
![Číňané z Great Wallu v Evropě tvrdě narazili. Zavírají centrálu, propouští a balí kufry s dalšími plány - 1 - GWM Wey 03 2024 EU verze 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané z Great Wallu v Evropě tvrdě narazili. Zavírají centrálu, propouští a balí kufry s dalšími plány - 2 - GWM Wey 03 2024 EU verze 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané z Great Wallu v Evropě tvrdě narazili. Zavírají centrálu, propouští a balí kufry s dalšími plány - 3 - GWM Wey 03 2024 EU verze 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Wey 03 působí lákavě, je velmi dobře vybaveno a pod kapotou nabízí v základu 367 a na vrcholu 442 plug-in hybridních koní. Jenže v Evropě stojí dvakrát tolik co v Číně, načež není překvapivé, že tolik netáhne. Foto: Great Wall Motors
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
Policista zastavil autonomní taxík v protisměru a nestačil se divit. V autě nikdo nebyl, pokutu nebylo dát komu
včeraAmazonu dál hoří elektrické dodávky Rivianu, naposledy to při dobíjení odneslo hned pět aut naráz
3.7.2024Firma na výrobu vibrátorů se hroutí pod tíhou zájmu, za vše může záměna s označením automobilky
2.7.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nové BMW 1 vypadá líp než dosud. Pořád je ale nafouklé, přišlo o manuál, výkon a „i” v názvu
5.6.2024Řízení po drátě v Tesle Cybertruck má neuvěřitelnou prodlevu, reakce fanoušků značky jsou naprosto absurdní
5.6.2024Asistenční systémy moderních aut měly zabránit nehodám, teď se ale starají o rekordní počet totálně zničených vozů
5.6.2024Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové
5.6.2024Ani šéf dvou koncernových značek nevěří, že VW přijde s „levnými” elektromobily za 500 až 620 tisíc. „Není to možné,” říká
5.6.2024
Živá témata na fóru
- Nové kombi do 30000€ Automat s adaptívnym tempomatom povinne 07.06. 17:34 - petr_riha
- BMW Divize 07.06. 16:22 - pavproch
- Suzuki obecně 07.06. 08:03 - jerry
- Politický koutek 07.06. 07:49 - Stepan
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.06. 07:10 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 07.05. 15:08 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 19:08 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.04. 15:01 - řidičBOB