Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď

Nevíme, jak moc úspěšné ve výsledku může být, je to ale přesně ten typ vozu, který v Evropě stále více chybí. Dost prostoru, dost výbavy, dost techniky a cena, která možná nenadchne, ale není vysoká, taková kombinace může na zákazníky fungovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď

25.6.2024 | Petr Prokopec

Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď

/

Foto: Dongfeng

Nevíme, jak moc úspěšné ve výsledku může být, je to ale přesně ten typ vozu, který v Evropě stále více chybí. Dost prostoru, dost výbavy, dost techniky a cena, která možná nenadchne, ale není vysoká, taková kombinace může na zákazníky fungovat.

Nejznámější a také nejúspěšnější čínskou automobilkou u nás je bezesporu MG Motor. Jen za květen prodala 420 aut, což jí řadí na hezké třinácté místo v celkovém pořadí. Pokořeny jí tak byly i o poznání známější značky jako Peugeot, Suzuki či Audi.

Oproti tomu takový Dongfeng spíš paběrkoval, neboť si za předchozí měsíc připsal jen dvě registrace. Tedy dokonce o jednu méně než loni. Při pohledu na ceny se vysvětlení nabízí samo, i když ani nabídka této čínské značky není špatná. Třeba 4 565 milimetrů dlouhé SUV Forthing T5 Evo disponující přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu 197 koní startuje na 714 900 Kč. Tedy níže než slabší a menší Škoda Karoq.

Takové MG HS je ovšem s cenami úplně jinde. Na 4 610 mm dlouhé SUV vám stačí 569 900 Kč, což je vábení, kterému se odolává o poznání složitěji. Byť smířit se musíte s tím, že vyfasujete „pouze“ 162 koní - tedy nižší výkon než u Dongfengu, ovšem vyšší než u Škody. Vážně tedy není divu, že lidé stále více míří k této značce. A nejspíš i proto z ní měla největší vítr Evropská unie, která mateřský koncern SAIC chce zatížit vůbec nejvyšším dodatečným clem, a to 38 procenty.

My se nicméně dnes chceme zaměřit hlavně na Dongfeng, který je aktivní v řadě evropských zemí a mezi nimi také v Rusku. A právě skrze něj se na starý kontinent dostává také starší provedení výše zmíněného vozu, tedy Forthing T5, který zkusí na zákazníky zapůsobit větší jednoduchostí a vizuální skromností, ovšem také podstatně nižší cenou. Vůz bude nabízen zatím v jediné specifikaci za jedinou cenu v podobě 1,9 milionu rublů (těsně pod 500 00 Kč). A vyráběn bude nejen pro ruský trh v továrně společnosti Avtotor v Kaliningradu.

Forthing T5 je přitom klasický střiženým SUV, nikoli stylovou variantou jako u nás nabízené novější Evo. Po technické stránce se ale - jak už to u Číňanů bývá - neliší. Jakkoli je třeba dodat, že čínská auta jsou v Rusku nabízena s nižším výkonem než jinde kvůli místnímu benzinu s méně oktany. Ona jedna-pětka tedy produkuje 144 koní, i to je ale dostatečný výkon. Jde přitom o jednotku Mitsubishi, která bude standardně spojena se šestistupňovým automatem a pohonem předních kol.

Kromě jedné motorizace bude minimálně na úvod nabídnuta také jediná výbava, ve které zákazníci najdou vše potřebné. Chybět tedy nebude nejen klimatizace, ale také třeba vyhřívaná a elektricky ovládaná přední sedadla, panoramatická střecha, kožené čalounění, zadní parkovací senzory či plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Pár zájemců by tedy vůz jistě mohl uhranout, neboť poměr hodnoty a ceny je řekněme v pořádku. Není omračující, na současné poměry je ale dost zajímavý.

Lze už jen dodat, že s modelem Forthing T5 přišel Dongfeng již v roce 2018. O pouhý rok později pak došlo na menší facelift, přičemž nabídku zároveň rozšířila prodloužená verze T5L, verze Evo se poprvé objevila v roce 2021. A jak už padlo, k mání je i u nás. Nyní se tedy přidává do nabídky i původní provedení s cílem okouzlit spořivěji smýšlející zákazníky. Jak moc úspěšné bude, ukáže jen čas.


Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 1 - Dongfeng Forthing T5 2024 Rusko 01Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 2 - Dongfeng Forthing T5 2024 Rusko 02Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 3 - Dongfeng Forthing T5 2024 Rusko 03
V této podobě se Forthing T5 představil již v roce 2018, rok na to pak Číňané SUV protáhli faceliftem. Nyní bude k dispozici i v Evropě. Foto: Dongfeng

Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 4 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 01Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 5 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 02Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 6 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 03Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 7 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 04Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 8 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 05Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 9 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 06Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 10 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 07Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 11 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 08Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 12 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 09
U nás si už teď můžete koupit dražší, moderněji vyhlížející, ale jinak totožnou verzi T5 Evo. Foto: Dongfeng

Zdroj: Dongfeng

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.