Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď

Nevíme, jak moc úspěšné ve výsledku může být, je to ale přesně ten typ vozu, který v Evropě stále více chybí. Dost prostoru, dost výbavy, dost techniky a cena, která možná nenadchne, ale není vysoká, taková kombinace může na zákazníky fungovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď

25.6.2024 | Petr Prokopec

Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď

/

Foto: Dongfeng

Nevíme, jak moc úspěšné ve výsledku může být, je to ale přesně ten typ vozu, který v Evropě stále více chybí. Dost prostoru, dost výbavy, dost techniky a cena, která možná nenadchne, ale není vysoká, taková kombinace může na zákazníky fungovat.

Nejznámější a také nejúspěšnější čínskou automobilkou u nás je bezesporu MG Motor. Jen za květen prodala 420 aut, což jí řadí na hezké třinácté místo v celkovém pořadí. Pokořeny jí tak byly i o poznání známější značky jako Peugeot, Suzuki či Audi.

Oproti tomu takový Dongfeng spíš paběrkoval, neboť si za předchozí měsíc připsal jen dvě registrace. Tedy dokonce o jednu méně než loni. Při pohledu na ceny se vysvětlení nabízí samo, i když ani nabídka této čínské značky není špatná. Třeba 4 565 milimetrů dlouhé SUV Forthing T5 Evo disponující přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu 197 koní startuje na 714 900 Kč. Tedy níže než slabší a menší Škoda Karoq.

Takové MG HS je ovšem s cenami úplně jinde. Na 4 610 mm dlouhé SUV vám stačí 569 900 Kč, což je vábení, kterému se odolává o poznání složitěji. Byť smířit se musíte s tím, že vyfasujete „pouze“ 162 koní - tedy nižší výkon než u Dongfengu, ovšem vyšší než u Škody. Vážně tedy není divu, že lidé stále více míří k této značce. A nejspíš i proto z ní měla největší vítr Evropská unie, která mateřský koncern SAIC chce zatížit vůbec nejvyšším dodatečným clem, a to 38 procenty.

My se nicméně dnes chceme zaměřit hlavně na Dongfeng, který je aktivní v řadě evropských zemí a mezi nimi také v Rusku. A právě skrze něj se na starý kontinent dostává také starší provedení výše zmíněného vozu, tedy Forthing T5, který zkusí na zákazníky zapůsobit větší jednoduchostí a vizuální skromností, ovšem také podstatně nižší cenou. Vůz bude nabízen zatím v jediné specifikaci za jedinou cenu v podobě 1,9 milionu rublů (těsně pod 500 00 Kč). A vyráběn bude nejen pro ruský trh v továrně společnosti Avtotor v Kaliningradu.

Forthing T5 je přitom klasický střiženým SUV, nikoli stylovou variantou jako u nás nabízené novější Evo. Po technické stránce se ale - jak už to u Číňanů bývá - neliší. Jakkoli je třeba dodat, že čínská auta jsou v Rusku nabízena s nižším výkonem než jinde kvůli místnímu benzinu s méně oktany. Ona jedna-pětka tedy produkuje 144 koní, i to je ale dostatečný výkon. Jde přitom o jednotku Mitsubishi, která bude standardně spojena se šestistupňovým automatem a pohonem předních kol.

Kromě jedné motorizace bude minimálně na úvod nabídnuta také jediná výbava, ve které zákazníci najdou vše potřebné. Chybět tedy nebude nejen klimatizace, ale také třeba vyhřívaná a elektricky ovládaná přední sedadla, panoramatická střecha, kožené čalounění, zadní parkovací senzory či plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Pár zájemců by tedy vůz jistě mohl uhranout, neboť poměr hodnoty a ceny je řekněme v pořádku. Není omračující, na současné poměry je ale dost zajímavý.

Lze už jen dodat, že s modelem Forthing T5 přišel Dongfeng již v roce 2018. O pouhý rok později pak došlo na menší facelift, přičemž nabídku zároveň rozšířila prodloužená verze T5L, verze Evo se poprvé objevila v roce 2021. A jak už padlo, k mání je i u nás. Nyní se tedy přidává do nabídky i původní provedení s cílem okouzlit spořivěji smýšlející zákazníky. Jak moc úspěšné bude, ukáže jen čas.


Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 1 - Dongfeng Forthing T5 2024 Rusko 01Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 2 - Dongfeng Forthing T5 2024 Rusko 02Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 3 - Dongfeng Forthing T5 2024 Rusko 03
V této podobě se Forthing T5 představil již v roce 2018, rok na to pak Číňané SUV protáhli faceliftem. Nyní bude k dispozici i v Evropě. Foto: Dongfeng

Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 4 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 01Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 5 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 02Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 6 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 03Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 7 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 04Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 8 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 05Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 9 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 06Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 10 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 07Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 11 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 08Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď - 12 - Dongfeng Fengxing T5 Evo oficialni 2024 CZ 09
U nás si už teď můžete koupit dražší, moderněji vyhlížející, ale jinak totožnou verzi T5 Evo. Foto: Dongfeng

Zdroj: Dongfeng

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše