Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď
25.6.2024 | Petr Prokopec
Nevíme, jak moc úspěšné ve výsledku může být, je to ale přesně ten typ vozu, který v Evropě stále více chybí. Dost prostoru, dost výbavy, dost techniky a cena, která možná nenadchne, ale není vysoká, taková kombinace může na zákazníky fungovat.
Nejznámější a také nejúspěšnější čínskou automobilkou u nás je bezesporu MG Motor. Jen za květen prodala 420 aut, což jí řadí na hezké třinácté místo v celkovém pořadí. Pokořeny jí tak byly i o poznání známější značky jako Peugeot, Suzuki či Audi.
Oproti tomu takový Dongfeng spíš paběrkoval, neboť si za předchozí měsíc připsal jen dvě registrace. Tedy dokonce o jednu méně než loni. Při pohledu na ceny se vysvětlení nabízí samo, i když ani nabídka této čínské značky není špatná. Třeba 4 565 milimetrů dlouhé SUV Forthing T5 Evo disponující přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu 197 koní startuje na 714 900 Kč. Tedy níže než slabší a menší Škoda Karoq.
Takové MG HS je ovšem s cenami úplně jinde. Na 4 610 mm dlouhé SUV vám stačí 569 900 Kč, což je vábení, kterému se odolává o poznání složitěji. Byť smířit se musíte s tím, že vyfasujete „pouze“ 162 koní - tedy nižší výkon než u Dongfengu, ovšem vyšší než u Škody. Vážně tedy není divu, že lidé stále více míří k této značce. A nejspíš i proto z ní měla největší vítr Evropská unie, která mateřský koncern SAIC chce zatížit vůbec nejvyšším dodatečným clem, a to 38 procenty.
My se nicméně dnes chceme zaměřit hlavně na Dongfeng, který je aktivní v řadě evropských zemí a mezi nimi také v Rusku. A právě skrze něj se na starý kontinent dostává také starší provedení výše zmíněného vozu, tedy Forthing T5, který zkusí na zákazníky zapůsobit větší jednoduchostí a vizuální skromností, ovšem také podstatně nižší cenou. Vůz bude nabízen zatím v jediné specifikaci za jedinou cenu v podobě 1,9 milionu rublů (těsně pod 500 00 Kč). A vyráběn bude nejen pro ruský trh v továrně společnosti Avtotor v Kaliningradu.
Forthing T5 je přitom klasický střiženým SUV, nikoli stylovou variantou jako u nás nabízené novější Evo. Po technické stránce se ale - jak už to u Číňanů bývá - neliší. Jakkoli je třeba dodat, že čínská auta jsou v Rusku nabízena s nižším výkonem než jinde kvůli místnímu benzinu s méně oktany. Ona jedna-pětka tedy produkuje 144 koní, i to je ale dostatečný výkon. Jde přitom o jednotku Mitsubishi, která bude standardně spojena se šestistupňovým automatem a pohonem předních kol.
Kromě jedné motorizace bude minimálně na úvod nabídnuta také jediná výbava, ve které zákazníci najdou vše potřebné. Chybět tedy nebude nejen klimatizace, ale také třeba vyhřívaná a elektricky ovládaná přední sedadla, panoramatická střecha, kožené čalounění, zadní parkovací senzory či plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Pár zájemců by tedy vůz jistě mohl uhranout, neboť poměr hodnoty a ceny je řekněme v pořádku. Není omračující, na současné poměry je ale dost zajímavý.
Lze už jen dodat, že s modelem Forthing T5 přišel Dongfeng již v roce 2018. O pouhý rok později pak došlo na menší facelift, přičemž nabídku zároveň rozšířila prodloužená verze T5L, verze Evo se poprvé objevila v roce 2021. A jak už padlo, k mání je i u nás. Nyní se tedy přidává do nabídky i původní provedení s cílem okouzlit spořivěji smýšlející zákazníky. Jak moc úspěšné bude, ukáže jen čas.
V této podobě se Forthing T5 představil již v roce 2018, rok na to pak Číňané SUV protáhli faceliftem. Nyní bude k dispozici i v Evropě. Foto: Dongfeng
U nás si už teď můžete koupit dražší, moderněji vyhlížející, ale jinak totožnou verzi T5 Evo. Foto: Dongfeng
Zdroj: Dongfeng
Bleskovky
- Ferrari ještě s motorem V12 bez turba změřilo síly s vrcholnou Godzillou, je to testament jedné automobilové éry
včera - Fiat v záchvatu zoufalosti srovnává neprodejnou elektrickou pětistovku s Teslou Cybertruck, je to absurdní
14.10.2024 - Chris Harris si nechal přečalounit své beztak unikátní BMW M5 látkou místo kůže. Fajn, ale co ten materiál? A barva?
14.10.2024
Nejnovější články
- Někdo najel 600 tisíc km s malým „pežotkem”. Víc nevhodné auto neznáme, přesto je v pozoruhodném stavu
před 6 hodinami - Další rána pro elektrická auta. 34 procent jejich majitelů v Německu se vrací ke spalovacím vozům, opačným směrem nemíří skoro nikdo
před 7 hodinami - Dobrá zpráva pro staromilce, Toyota Supra s šestiválcem a manuálem neskončí, ani když BMW zařízne svou Z4
před 9 hodinami - Honda už někde skončila s benzinovými sekačkami na trávu, elektrické náhrady jsou ještě větší nesmysly než auta
před 10 hodinami - Problémy Fiatu bobtnají. Pro nezájem zastavil výrobu dalšího dlouholetého bestselleru, Pandy
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 10.17. 22:47 - Kristiaos
- S větrem ve vlasech.... 10.17. 21:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 10.17. 21:12 - Brus
- Opravná sada na třmeny 10.17. 21:02 - maroked
- Policejní kontroly a měření 10.17. 19:53 - řidičBOB
- Audi A4 kabrio - oprava střechy 10.17. 10:08 - Thavok
- Jaké jsou skutečné možnosti příštího auta? 10.17. 04:32 - GeraldTyler
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.16. 08:12 - pavproch