Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané vytáhli do Evropy s levným jednoduchým SUV, jeho novější verzi prodávají u nás už teď
25.6.2024 | Petr Prokopec
Nevíme, jak moc úspěšné ve výsledku může být, je to ale přesně ten typ vozu, který v Evropě stále více chybí. Dost prostoru, dost výbavy, dost techniky a cena, která možná nenadchne, ale není vysoká, taková kombinace může na zákazníky fungovat.
Nejznámější a také nejúspěšnější čínskou automobilkou u nás je bezesporu MG Motor. Jen za květen prodala 420 aut, což jí řadí na hezké třinácté místo v celkovém pořadí. Pokořeny jí tak byly i o poznání známější značky jako Peugeot, Suzuki či Audi.
Oproti tomu takový Dongfeng spíš paběrkoval, neboť si za předchozí měsíc připsal jen dvě registrace. Tedy dokonce o jednu méně než loni. Při pohledu na ceny se vysvětlení nabízí samo, i když ani nabídka této čínské značky není špatná. Třeba 4 565 milimetrů dlouhé SUV Forthing T5 Evo disponující přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu 197 koní startuje na 714 900 Kč. Tedy níže než slabší a menší Škoda Karoq.
Takové MG HS je ovšem s cenami úplně jinde. Na 4 610 mm dlouhé SUV vám stačí 569 900 Kč, což je vábení, kterému se odolává o poznání složitěji. Byť smířit se musíte s tím, že vyfasujete „pouze“ 162 koní - tedy nižší výkon než u Dongfengu, ovšem vyšší než u Škody. Vážně tedy není divu, že lidé stále více míří k této značce. A nejspíš i proto z ní měla největší vítr Evropská unie, která mateřský koncern SAIC chce zatížit vůbec nejvyšším dodatečným clem, a to 38 procenty.
My se nicméně dnes chceme zaměřit hlavně na Dongfeng, který je aktivní v řadě evropských zemí a mezi nimi také v Rusku. A právě skrze něj se na starý kontinent dostává také starší provedení výše zmíněného vozu, tedy Forthing T5, který zkusí na zákazníky zapůsobit větší jednoduchostí a vizuální skromností, ovšem také podstatně nižší cenou. Vůz bude nabízen zatím v jediné specifikaci za jedinou cenu v podobě 1,9 milionu rublů (těsně pod 500 00 Kč). A vyráběn bude nejen pro ruský trh v továrně společnosti Avtotor v Kaliningradu.
Forthing T5 je přitom klasický střiženým SUV, nikoli stylovou variantou jako u nás nabízené novější Evo. Po technické stránce se ale - jak už to u Číňanů bývá - neliší. Jakkoli je třeba dodat, že čínská auta jsou v Rusku nabízena s nižším výkonem než jinde kvůli místnímu benzinu s méně oktany. Ona jedna-pětka tedy produkuje 144 koní, i to je ale dostatečný výkon. Jde přitom o jednotku Mitsubishi, která bude standardně spojena se šestistupňovým automatem a pohonem předních kol.
Kromě jedné motorizace bude minimálně na úvod nabídnuta také jediná výbava, ve které zákazníci najdou vše potřebné. Chybět tedy nebude nejen klimatizace, ale také třeba vyhřívaná a elektricky ovládaná přední sedadla, panoramatická střecha, kožené čalounění, zadní parkovací senzory či plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Pár zájemců by tedy vůz jistě mohl uhranout, neboť poměr hodnoty a ceny je řekněme v pořádku. Není omračující, na současné poměry je ale dost zajímavý.
Lze už jen dodat, že s modelem Forthing T5 přišel Dongfeng již v roce 2018. O pouhý rok později pak došlo na menší facelift, přičemž nabídku zároveň rozšířila prodloužená verze T5L, verze Evo se poprvé objevila v roce 2021. A jak už padlo, k mání je i u nás. Nyní se tedy přidává do nabídky i původní provedení s cílem okouzlit spořivěji smýšlející zákazníky. Jak moc úspěšné bude, ukáže jen čas.



V této podobě se Forthing T5 představil již v roce 2018, rok na to pak Číňané SUV protáhli faceliftem. Nyní bude k dispozici i v Evropě. Foto: Dongfeng
U nás si už teď můžete koupit dražší, moderněji vyhlížející, ale jinak totožnou verzi T5 Evo. Foto: Dongfeng
Zdroj: Dongfeng
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 11 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva