Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané vyrábí i kamiony. Tento je letos tím nejlepším, dobře ovšem vypadá jen zvenčí
25.11.2018 | Mirek Mazal
Že v Číně existuje spousta místních výrobců osobních aut, se dobře ví i v Evropě, o těch nákladních se tady ale moc nemluví. Také ta za Velkou zdí vznikají, velká sláva to ovšem není, ani v případě Kamionu roku 2019.
Čínská lidová republika vládne světovému automobilovému trhu. Asijská velmoc už několik let zaujímá první pozici v prodejních statistikách, loni se tam prodalo 24,72 milionu nových osobních aut. To odpovídá asi jedné čtvrtině celosvětového odbytu. Nezřídka sice jde o drze okopírovanou produkci slavnějších značek, přesto hned čtrnáct místních a pro nás často neznámých firem dokázalo v roce 2017 prodat více než 100 tisíc vozů.
Pozadu nezůstávají ani dodavatelé těžší techniky, kteří jsou pro Evropu prakticky neznámí. V Číně přitom sídlí více než dvě desítky firem orientující se na výrobu nákladních aut. Jednou z největších je státní podnik First Automobile Works (FAW), který se zaměřuje na oblasti východní Asie a USA. Jejím hlavními produkty jsou osobní automobily, autobusy a právě náklaďáky.
Nejnovější stroj od FAW nyní získal čínské ocenění Truck of the Year 2019, tedy Kamion roku 2019. Číňané chtějí, aby se místní značky v budoucnu účastnily i obdobné evropské soutěže, která je nejstarší a nejvýznamnější, zatím si to však rozdávají mezi sebou doma.
Do finále posledního ročníku postoupili zástupci automobilek CAMC, Foton a FAW a poslední jmenovaný se stal celkovým vítězem. Konkrétně jde o FAW J7 Eagle, který ukazuje to nejlepší, co mohou nyní nabídnout výrobci nákladní techniky z Číny. Ve srovnání s evropskou produkcí ale jde o poněkud archaický vůz. Měřítky evropských profesionálních řidičů by těžko prošel plastový interiér, který tvrdou umělou hmotu nabízí ve velkém. Drsný povrch na místech kontaktu s pokožkou nebude na dlouhých cestách nic příjemného.
Zkušeného šoféra by asi pobavilo i zahalené prosklení v zadním panelu kabiny, dnešní tahače už nic takového nepoužívají. Také řadicí páka stojící uprostřed kabiny vyvolává vzpomínky na doby dávno minulé. Celkové uspořádání a ztvárnění není moderní, asi málokterý zhýčkaný řidič evropských přepravních společností by uvítal podobné pracoviště jako přechodný domov.
Exteriér působí podstatně lépe, však se na vzhledu podílel slavný Italdesign Giugiaro. Lichoběžníková mřížka s ostře řezanými světlomety vypadá svěže. Pod sympatickou karoserii bije 12,5litrový motor o výkonu 550 koní a 2 300 Nm, který by měl podle výrobce zvládnout ujet cca 1,2 milionu kilometrů bez velkých oprav. Maximální rychlost J7 Eagle může být až 110 km/h. Do nádrží na naftu se vejde 800 litrů pohonných hmot, nejvyšší celková nosnost je 40 tun.
Přesná cena záleží na konkrétní specifikaci, FAW ale říká, že se s ní vždy bezpečně dostane výrazně pod ceny srovnatelných kamionů zahraniční produkce. Asi není důvod nevěřit, jen v případě té srovnatelnosti si nejme jistí, zda dnes vůbec existuje tahač renomovaného výrobce, který by nabízel něco podobného.
FAW J7 Eagle získal v Číně místní cenu Truck of the Year 2019. Navzdory ocenění má ve srovnání s těmi nejlepšími ještě co dohánět
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
včera - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025 - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Za deště v Jerezu kraloval Jonathan Rea 17:26
- Perné měsíce před MotoGP. Úpravy v Brně si žádají i příznivé počasí, říká ředitel okruhu 14:26
- Most: Přípravy na novou sezónu v plném proudu 10:00
- V Jerezu dnes Schrötter před Tobou a Alcobou včera 20:06
- V Jerezu na testech nejrychlejším Bulega před Iannonem a Reddingem včera 19:34
Nejnovější články
- Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
před 4 hodinami - Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
před 6 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 7 hodinami - Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
před 9 hodinami - Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva