Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané ukázali SUV s novým typem dveří, ještě více usnadňují nastupování
1.8.2019 | Petr Prokopec
Už jsme tu měli dveře racčí, sokolí nebo sebevražedné, ale toto? S tím museli přijít až Číňané, které chtějí podpořit obecně snazší nastupování do SUV jako takových.
Neuplyne pomalu ani týden, aby o sobě nedal vědět nějaký nový automobilový start-up. Jejich rodištěm je především Čína, kde rostou jako houby po dešti. Stejně tak rychle ovšem i zanikají, přestože země podporuje elektromobilitu jako málokterá jiná. Vyrukovat s přelomovým výrobkem i mimo papír totiž stále není tak jednoduché, ještě náročnější je pak udržitelnost výroby. Je tak vskutku otázkou, jaká budoucnost čeká automobilku Human Horizons. Ta o sobě totiž momentálně dala poprvé pořádně vědět, rovnou přitom představila i svou prvotinu nazvanou HiPhi1.
Čínská novinka byla inspirována leteckým průmyslem, nepřekvapí proto velmi nízký koeficient odporu vzduchu Cd 0,28. Ten je pro elektromobily nadmíru důležitý, neboť prodlužuje dojezd. Značka přitom uvádí, že ten bude činit až 640 kilometrů. Dosáhnout jej přitom má provedení s pohonem zadních kol, vyjma něj však má do prodeje zamířit také čtyřkolka. Je však nutné dodat, že tento údaj byl pouze vycucán z laboratorního prstu, neboť odpovídá metodice NEDC. Realita tak bude daleko nižší.
Zároveň musíme podotknout, že výše zmíněný dojezd je vyhrazen pouze verzi osazené vrcholným paketem baterií o kapacitě 96 kWh. Mimo to se ovšem HiPhi1 má prodávat také s menšími akumulátory, jejich velikost ale prozatím nebyla prozrazena. Tajemstvím ovšem rozhodně není jízdní dynamika vrcholu řady, stovku by totiž čínský crossover měl zdolat za zhruba 3,9 sekundy. Nápomocny mu k tomu budou dva elektromotory, z nichž každý produkuje 272 koní. Usazeny jsou přitom pouze vzadu.
Tím můžeme hnací ústrojí opustit, pročež se přesuneme k dalším technickým zajímavostem. Mezi ně patří hlavně elektrické ovládání dveří, z nichž ty zadní dostaly do vínku unikátní koncepci. Jsou jakoby zlomené vedví, proto je automobilka na prezentaci i tak neformálně nazvala. Velká spodní část se otevírá proti směru jízdy, zatímco menší vršek míří nahoru, což umožní z auta vystoupit v podstatě chůzí vestoje - něco takového nedovolí větším posta Cestující přitom budou mít k dispozici i několik režimů, kdy kupříkladu mód Superstar automaticky otevře celou kabinu, zatímco Parade slouží k pomalé jízdě s oněmi vztyčenými „klapkami“ zadních dveří.
Aby toho nebylo málo, je novinka osazena 562 senzory. Ty mají zajišťovat hlavně autonomní jízdu, zároveň se však starají o maximální komfort cestujících. Vůz tak dokáže rozpoznat jejich tváře a otevřít se jim, stejně jako dokáže zachytit nežádoucí pachy mířící do kabiny. Automobilka kromě toho slibuje bezprecedentní míru v oblasti komfortu, a to ve spojitosti se všemi šesti sedadly, které jsou usazené ve třech řadách na poměrně velkorysém rozvoru.
Dodat již jen můžeme, že HiPhi1 měří 5,2 metru na délku. Kromě výše zmíněného dostal do vínku třeba kamery namísto zpětných zrcátek, s těmi však sériová verze, která se má objevit za dva roky, počítat nemůže - daný systém je totiž v Číně nelegální. Právě v této zemi se přitom vůz bude prodávat i vyrábět, a to v jedné z továren opuštěných Kiou. Šance, že tedy HiPhi1 zamíří i na reálné silnice, tu je, zvláště když technologický vývoj má na starosti Mark Stenton, bývalý šéf divize SVO u Jaguaru.





Human Horizons HiPhi1 se ukázal naživo...
Zdroj: Human Horizons
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.