Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně

U nás tak bylo k mání vždy a rozbíjelo tu bank, v zemích s elektromobilitou protežovanou ad infinitum typu Nizozemsko ale zůstávalo jen elektrické. V nové generaci paradoxně přichází i tam jako spalovací a chystá se skórovat. K maní je v zemi tulipánů levněji než Dacia Duster.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně

21.10.2024 | Petr Prokopec

Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně

/

Foto: MG Motor

U nás tak bylo k mání vždy a rozbíjelo tu bank, v zemích s elektromobilitou protežovanou ad infinitum typu Nizozemsko ale zůstávalo jen elektrické. V nové generaci paradoxně přichází i tam jako spalovací a chystá se skórovat. K maní je v zemi tulipánů levněji než Dacia Duster.

Před necelými dvěma měsíci MG představilo druhou generaci SUV ZS. Originál disponoval jak čistě elektrickým pohonem, tak i hybridní technikou, nicméně třeba na český trh se dostal jen s ryzím 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem. S ním pak bylo spojeno 106 koní, pětistupňový manuál a pohon předních kol, tedy nic světoborného. Jenže tuzemské zastoupení čínské automobilky si za 4 323 milimetrů dlouhý vůz ještě donedávna účtovalo necelých 400 tisíc korun, načež se ZS nepřekvapivě stalo jejím bestsellerem.

Druhá generace zatím dorazila jen se stejným pohonem, jaký vyfasovalo i nové MG3. Je to v principu pořád hlavně spalovací auto, neboť nejde ani dobíjet, jedná se ale o hybrid postavený kolem jedna-pětky spojené s elektromotorem. Tento pohon nabízí 195 koní, tedy o poznání víc, než na kolik zákazníci MG byli zvyklí. Jak už jsme ale uvedli, baterie nelze dobíjet ze zásuvky, navíc kapacita 1,83 kWh moc ježdění neobstará. I tak má pomoci k udávané spotřebě jen 5,1 l benzinu 100 km a akceleraci na stovku za 8,7 sekundy.

Již během premiéry byla zmíněna cena 21 995 liber (cca 665 tisíc Kč), ta je nicméně platná pro ostrovní království, kde to i kvůli volantu na pravé straně chodí trochu jinak. Proto jsme s napětím čekali, jak tomu bude v kontinentální Evropě. A jsme překvapeni, že další zmínka o dostupnosti přichází z Nizozemska, kde bylo ZS dosud k dispozici jen jako elektromobil. Čekali jsme tedy, že nová generace tam bude nabídnuta znovu až po příchodu elektrické varianty, Číňané ale zjevně chtějí zasáhnout maximum potenciálních kupců. A tak i do Nizozemska vytáhli s onou v principu spalovací verzí, navíc na tamní podmínky levně.

Cena od 27 997 Eur (cca 708 tisíc Kč) vypadá jako darda, nizozemský trh je ale zdeformován extrémním zdaněním, a tak se musíme podívat, kolik tam stojí konkurenční vozy. A na pomoc si vezmeme Dacii Duster Hybrid s Toyotou Yaris Cross. Japonské SUV je v Nizozemsku k dispozici od 30 295 Eur (766 tisíc korun), to rumunské pak dokonce od 33 007 Eur (835 tisíc Kč). V obou případech tak klientela musí platit daleko víc, přestože dostává mnohem míň. Duster má totiž na kontě jen 140 koní, při délce 4 343 mm je navíc o 10 cm kratší. Yaris Cross pak tahá za ještě kratší kus provazu, neboť v základu počítá se 116 koňmi a 4 180 mm.

Začíná tak být jasné, že na západ od našich hranic může být nové ZS znovu hit jako hrom, a to i díky rozšíření řad potenciálních kupců. I když se Nizozemsko tváří jako bašta elektromobilů, většina lidí tam taková auta nekupuje a vlastně je ani nechce za téměř jakoukoli cenu, takže verze postavená kolem benzinu 1,5 má větší šance na úspěch. A cenově je na tom opravdu relativně dobře, na MG se nechytají ani Korejci, neboť za Kiu Niro Hybrid je třeba na nizozemském trhu platit 34 495 Eur (asi 872 tisíc Kč), zatímco Hyundai Kona Hybrid vychází na 34 995 Eur (885 tisíc Kč). Znovu je u toho navíc nižší výkon, stejně jako menší rozměry. Řada lidí pak navíc bude čínské SUV vnímat jako pohlednější, hlavně ve srovnání s touto korejskou dvojicí.

Jak tomu bude v Česku, můžeme aktuálně jen spekulovat. Nicméně Niro je u nás k mání od 799 980 Kč, zatímco za Hyundai je třeba platit 709 990 Kč. Yaris Cross pak startuje na 619 tisících korun, zatímco Duster je k dispozici od 593 900 Kč. Pokud se MG dostane i pod něj, pak snadno půjde také o místní bestseller, neboť se o klientelu bude prát s čistě benzinovou verzí rumunského SUV disponující jen 130 koňmi (i když na druhou stranu také s pohonem 4x4).


Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 1 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 01Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 2 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 02Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 3 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 03Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 4 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 04Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 5 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 05Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 6 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 06Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 7 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 07Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 8 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 08Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 9 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 09Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 10 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 10Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 11 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 11Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 12 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 12Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 13 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 13Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 14 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 14Číňané se snu o dobytí Evropy nevzdají, někde dřív jen elektrické auto teď nabízí i jako spalovací, navíc relativně levně - 15 - MG ZS 2024 prvni oficialni sada 15
ZS druhé generace zatím stejně jako MG3 disponuje pouze hybridní technikou. Zatímco hatchback s ní u nás bude prodejný složitěji, větší SUV může být úspěšné. Foto: MG Motor

Zdroje: MG Motor, Autoblog.nl

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.