Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
2.5.2024 | Petr Prokopec
Dost ošklivé auto, které se světu neoficiálně ukázalo už před pár týdny, je teď venku oficiálně. A nevypadá ani o trochu líp. O to víc překvapí, že nakonec nemá být určeno jen pro čínské komunisty, ale pro celý svět.
Čínské Hongqi je sice nejstarší automobilkou Říše středu, v případě prodejů však na vrchol zdaleka nepatří. Dáno to není pouze tím, že se zaměřuje na velmi bohatou klientelu, ale i kvůli restrikcím. Tamní „ÚV KSČ“ totiž rozhodl, že některé modely budou vyhrazeny pouze komunistickým pohlavárům a do běžného prodeje nezamíří. V důsledku toho si Hongqi vlastně ani nevydělalo na vývoj nových aut, firemní kasu tak musela plnit právě vláda. A ta došla k názoru, že je zapotřebí změna.
Stavidla se začala otevírat již v roce 2018, kdy registrace vzrostly na 33 tisíc aut. Poté ale zjevně došlo na jejich protržení, neboť s rokem 2021 již bylo spojeno více než 300 tisíc registrací. A protože s jídlem roste chuť, Číňané loni rozhodli, že značka Hongqi bude expandovat také do světa. Klientela si přitom bude moci pořídit jeden ze čtyř „géčkových“ modelů, a sice limuzíny Guoli a Guoya, SUV Guoyao a minibus Guoyue. Zastřešit tyto vozy pak má nová podznačka Golden Sunflower.
Modely Guoli, Guoyao a Guoyue přitom nejsou neznámou, první zmíněný je pod názvem L5 nabízen ve své domovině již od roku 2014. SUV pak dorazilo před dvěma lety, zatímco minibus měl premiéru před několika měsíci. Ryzí novinka Guoya si pak vcelku nedávno střihla premiéru na autosalonu v Pekingu. Tento vůz jsme si nicméně mohli prohlédnout již dříve díky úniku fotografií z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií. Tehdy byl ale ještě pojmenován L1.
Nový název Guoya lze přeložit jako národní elegance. Že by vystihoval podstatu vozu, si nemyslíme, ale konečný názor si udělejte sami. Jak jsme ovšem zmínili už dříve, originální nejsou Číňané ani za mák. Vůz totiž čerpá nepokrytou inspiraci hlavně od britských značek Bentley a Rolls-Royce, patrný je ovšem i vliv Cadillacu či Mercedesu. A aby toho nebylo málo, celkový tvar připomíná někdejší Ford Scorpio. Jsme tedy opravdu zvědavi, zda nové Hongqi náročnou světovou klientelu osloví.
Číňané přitom velmi pyšně poukazují na čelní světla, která sice působí jak z minulého století, do vínku však dostala moderní techniku. Umožňují tak kupříkladu zobrazení symbolů na silnici, jež mají řidiče upozornit třeba na blížící se přechod pro chodce. Z toho důvodu mohou také zvýraznit dopravní značení. Zadním lampám pak měly být inspirací lucerny prastarých paláců, na které má odkázat také chromová linka, která je propojuje.
Vůz dlouhý 5 353 milimetrů počítá s rozvorem 3 260 mm, přičemž zákazníci mohou zvolit, zda touží po čtyřmístné či pětimístné variantě. V obou případech mohou nicméně počítat s vyhřívanými sedadly, které disponují i masážním strojkem. Nechybí ani kožené čalounění doplněné dřevěnými dekory a kovovými doplňky. Multimédia s centrální dotykovou obrazovkou lze pak ovládat i hlasem či s pomocí gest.
Zamířit už můžeme pouze pod kapotu, kde se objeví buď třílitrový šestiválec nebo čtyřlitrový osmiválec. Obě jednotky jsou hybridního typu, značka však neupřesnila, jakou kapacitu mají baterie a kolik kilometrů lze ujet čistě na elektřinu. První zmíněné pohonné ústrojí nicméně disponuje 394 koňmi, druhé pak 490 koňmi, jak upřesňuje čínský Autohome. O přenos výkonu na standardní 19palcová či příplatková 20palcová litá kola se pak stará osmistupňový automat.
Na kolik Guoya vyjde domácí a na kolik zahraniční klientelu, Hongqi již neupřesnilo. Oznámen ostatně nebyl ani termín zahájení prodeje, stejně jako není jisté, kde všude budou čtyři „zlaté slunečnice“ nabízeny. Automobilka ale hovoří o celém světě, velmi překvapivě i o USA, jsme na to zvědavi.
Guoya neboli Národní elegance od Hongqi alias Rudé zástavy nakonec nebude vyhrazena pouze komunistickým pohlavárům. Místo po ni budou moci šáhnout i civilisté, a nikoli pouze ti čínští. Konkurence pro Rolls-Royce Ghost má totiž do celého světa. Foto: Hongqi
Zdroje: Hongqi, Autohome China
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
před 2 hodinami - K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
včera - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva