Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané představili auto na vodu, dodávka má na 300 až 400 litrů vody ujet až 500 km
29.5.2019 | Mirek Mazal
Auto na vodu zní jako neuskutečnitelný sen, pokud ale voda poslouží jako zdroj vodíku může vůz skutečně rozpohybovat. Dosud známé způsoby jsou energeticky příliš náročné, Číňané prý vymysleli nový a efektivnější.
Čínská automobilka z prefektury Nan-jang tvrdí, že se jí podařilo vyvinout auto, do kterého stačí nalít vodu a můžete vyrazit na cestu. Prototyp firmy Qingnian Cars prý již podnikl první testovací jízdu při plánované návštěvě delegace komunistické strany. Zní to pochybně a i tvrzení o první zkušební jízdě v den ohlášeného příjezdu zástupců vládnoucí strany vyvolává pochybnosti známé z minulého režimu v Československu.
Zástupci automobilky to ale tvrdí se vší vážností a nechali se slyšet, že první jízda potenciálně revolučního automobilu byla úspěšná a položila tak základy pro budoucí masovou výrobu podobných strojů. Odvážná tvrzení však nebyla podložena žádnými jasnými fakty a veřejnosti tak zbývá jen důvěřovat nesvobodnému tisku Čínské lidové republiky.
Chybějící podklady okomentoval zakladatel a generální ředitel firmy: „Úsilí vynaložené na výzkum a vývoj je obchodním tajemstvím, které nemohu odhalit. Dosáhli jsme toho za nízkých nákladů a jde o technologie naší společnosti.“ Pang Qingnian vypověděl novinářům, že auto na vodu bude schopno ujet až 500 kilometrů se spotřebou 300-400 litrů vody. „Voda, kterou používáme, je naše, nemusíme se zaměřit na Blízký východ a kupovat ropu. Voda navíc neznečišťuje planetu,“ dodal Pang odhodlaně za všechny své podřízené.
Pokud se teď škrábete za uchem a myslíte si něco o analfabetech z Autofora baštících Číňanům výmysly o autech na vodu, tak s tím prosím přestaňte. Automobilka hovoří o vodě jako o zdroji vodíku, který je následně použit na pohon vozu. Za normálních okolností je problémem, že z vody se vodík získává elektrolýzou, která je obrovsky náročná na vstupní energii. Qingnian Cars ale tvrdí, že jej umí vyrobit mnohem efektivněji.
Detaily s ohledem na výše zmíněné chybí, základní informace ale hovoří o tom, že vodík vzniká použitím blíže neupřesněného katalyzátoru při reakci vody a hliníkového prášku. Automobilka říká, že používá recyklované reaktanty, takže náklady na celý proces jsou zlomkové oproti elektrolýze.
Pokud se Číňanům skutečně podařilo vyvinout technologii, jak vodík z vody vyrobit levněji, by byl to převratný objev. Vodík by teoreticky mohl jednou nahradit známá paliva pro přímé spalování v tradičních agregátech. Ústrojí by muselo prodělat změny, jak je známe u LPG nebo CNG. Bylo by ovšem nutné vyzkoumat způsob bezpečného skladování vodíku v nádržích vozidel, jelikož tekutého skupenství dosahuje při teplotě -253 stupňů Celsia.
Možností je navíc zprovoznit vodíkové zdroje u elektromotorů či hybridů přes palivové články. V nich se reakcemi uvolňuje chemická energie a mění se na energii elektrickou. Získaná elektřina se dále může použít ke klasickému napájení akumulátoru elektromobilu.
Který způsob a jestli vůbec nějaký použili v Asii, ví asi jen Si Ťin-pching a hrstka podřízených. Možná ale v Říší středu opravdu naučili jezdit auta na vodu. To nakonec můžeme považovat za vítězství i my, kteří k pohonu našich potřebujeme ropné produkty. Pokud auta v Číně budou jezdit na vodu, zbude více ropy na nás...
Dodávka, která by měla podle ředitele automobilky zvládat ujet až 500 kilometrů na 300-400 litrů vody, resp. vodíku, který z ní vznikne. Jak, není jasné
Zdroj: South China Morning Post
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 7 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nejnovější články
- Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 4 hodinami - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
před 5 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 7 hodinami - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
před 8 hodinami - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.21. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.21. 10:39 - Truck Daškam
- Chlubítko univerzální 12.21. 09:54 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.20. 18:03 - Zajda
- BMW Divize 12.20. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 14:33 - Stepan
- Volkswagen obecne 12.20. 12:39 - řidičBOB
- Politický koutek 12.19. 15:07 - řidičBOB