Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané kopírují Teslu úplně ve všem, „vykradli” i její web a víc nabízí levněji
4.6.2020 | Petr Prokopec
Jako by nestačilo, že samo auto vypadá jako upravená Tesly, sáhl Xpeng i po tvorbě webu stejným způsobem. Je to prostě web Tesly, jen s trochu jinými detaily.
Pro Teslu je čínský trh stěžejním, jako skoro pro každou automobilka. Právě proto tam vznikla první mimoamerická Gigafactory, ve které se vyrábí Model 3. I kvůli tomu došlo k jeho zlevnění z původních 377 tisíc yuanů (cca 1,26 milionu Kč) na 299 050 CNY (997 tisíc Kč). Tuto sumu pak automobilka nyní ještě snížila na 291 800 yuanů (973 tisíc Kč), aby se zákazníci mohli dostat k vládní dotaci. Ve finále je tak elektromobil s dojezdem 381 kilometrů dle metodiky WLTP k mání od 271 550 CNY (906 tisíc Kč), tedy o více než 30 procent levněji než dříve.
Proč o tom ale mluvíme? Důvodem je společnost Xpeng, jejíž aktivity nemůže Elon Musk považovat za nic jiného než ryzí pirátství. Číňané totiž do svých služeb zlákali Kuang-č' Cchaoa, který byl klíčovou postavou ve vývoji Autopilotu. Podle tvrzení americké automobilky však měl před svým odchodem ukradnout zdrojový kód autonomního systému, kterým pak měl obdarovat svého nového chlebodárce. To nicméně firma Xpeng odmítá a dokonce již zveřejnila 12 tisíc dokumentů, jež mají prokázat její nevinu.
Je otázkou, jak se celý spor vyvrbí. Nicméně aktuální indicie jen naznačují, že Číňané si se zákony či etikou stále nedělají příliš velkou hlavu. Tedy alespoň v případě oné firmy Xpeng, která se rozhodla, že Tesle ukradne co může. Nejenže tedy využívá prakticky veškeré patenty, které Tesla dala světu bezplatně k dispozici, což jistě může, ale zároveň kopíruje i to, co nemůže.
Netýká se to jen autonomního systému, nýbrž také firemního webu. Pokud zamíříte na internetovou stránku firmy Xpeng, možná si v prvé chvíli budete myslet, že jste na návštěvě u Tesly. Prakticky identicky či alespoň velmi podobně jsou stylizovány fotografie i doprovodné texty, stejně jako jejich obsah. A když se člověk zadívá na nabízený model P7, je mu již na první pohled jasné, že tady byl nepokrytou inspirací právě elektromobil z amerického Fremontu.
Díky takto uspořeným nákladům se Xpeng mohl dostat na ještě nižší cenu, než kterou nese základní Model 3. Sedan P7 ve své domovině startuje na 229 900 CNY (767 tisíc Kč), přičemž tato částka vám koupí baterie o kapacitě 80,9 kWh, s nimi spojený dojezd 568 km (ovšem dle cyklu NEDC, který základní Tesle přisuzuje 429 km) a pohon zadních kol. Dopřát si ovšem můžete i čtyřkolku, stejně jako provedení Long Range (dojezd 706 km) či sportovní variantu.
Xpeng toho tak za méně nabízí více než Tesla. A aby toho nebylo málo, firma osadila sedan P7 také autonomním řízením úrovně SAE3, čímž je americká automobilka opět překonána. Nyní tedy již záleží na zákaznících, zda dají přednost originálu či kopii. Protože jsou ale pro mnohé peníze na prvním místě, dá se vytušit, že Xpeng o zájem nouzi mít nebude. Jistě k zlosti Elona Muska, který jistě nepočítal s tím, že mu taková konkurence vyroste na klíčovém trhu tak brzy. Takhle to ale v Číně zkrátka chodí a potýkat se s tím musí nejen Tesla.
Čínská firma Xpeng nejnověji zkopírovala...
Zjevně jí totiž nestačilo, že se její produkt podobá americkému originálu pomalu jako vejce vejci
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie