Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 300 Luxury Series: luxusně nyní i s šestiválcem
28.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Chrysler 300 se snaží ulovit náročnější americkou klientelu, seč mu síly stačí. Nově to zkusí i s kombinací luxusního provedení a motoru V6.
Již loni odhalený Chrysler 300 nové generace, který v průběhu letoška v nabídce doplnila i ostrá verze SRT8 bude zřejmě Evropanům bližší jako nová Lancia Thema. Ta totiž není ničím jiným než jinak označenou „třístovkou” a i když se i přímo Chrysler 300 v Evropě též jistě objeví (ve Velké Británii je to jistota, jinde jen možnost), více pozornosti zřejmě sklidí právě s italským jménem. To ale neznamená, že bychom se nemohli ve vánočním čase podívat i na to, jak tento vůz bojuje o zákazníky ve své domovině. Právě tam totiž nyní vyrukoval s novou verzí tzv. Luxury Series.
Důvod je přitom vcelku prostý. Za mořem se v tomto segmentu stále více daří evropským výrobcům a Chrysler by s tím rád něco provedl. Ačkoli důvodů, proč řada zákazníků preferuje zboží ze starého kontinentu, bude jistě mnohem více, jedním z nich bude i fakt, že mnozí evropští výrobci nemají ani v Americe problém nabízet velké sedany i s relativně malými motory. Za oceánem sice k obecnému povědomí platí, že k luxusnímu autu patří i pořádný motor, jenže ceny paliva stoupají, potenciál pětilitrového osmiválce v americkém provozu využije málokdo a takový třílitrový šestiválec také není pro ostudu. Konec konců, když si BMW dovolilo zrovna v USA odstranit z nabídky pětkové řady šestiválcové motory a částečně je ponechat jen v evropských katalozích, proč by Chrysler nemohl hrát na strunu luxusu s šestiválcem?
Tolik pouze pro vysvětlení na úvod, neboť právě šestiválcová motorizace pro tzv. Luxury Series je tím, o co tu dnes běží. Dosud bylo toto provedení k mání pouze s motorem 5,7 V8 HEMI s výkonem až 363, nově jej bude možné pořídit také s šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru a výkonu nejvýše 292 koní. Tento motor bude standardně spjat s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol, náhon na všechna čtyři bude k dispozici za příplatek. Klíčovou předností této verze je ale především specifické provedení jejího vnitřku, částečně pak i zevnějšku.
Většinu zvláštností interiéru dobře zachycují přiložené snímky, máme-li je shrnout slovy, pak se jedná hlavně o jeho bohaté čalounění kůží Nappa. K mání bude buď černé provedení, nebo (právě na snímcích viditelné) dvoubarevné řešení Mochachino kombinující dva odstíny hnědé barvy. Takto jsou čalouněna nejen sedadla nebo výplně dveří, ale i celá palubní deska, středová konzole, loketní opěrka nebo volant. Nepřehlédnutelné je v rámci této podívané také obložení palubní pravým dřevem v odstínu Natural Pore Mocha a matnou povrchovou úpravou.
K těmto dvěma klíčovým vizuálním přednostem se přidává i kopice nadstandardní výbavy, ze které můžeme zmínit elektricky ovládaná sedadla nastavitelná ve 12 směrech s vyhříváním pro cestující vpředu i vzadu, elektricky nastavitelný sloupek řízení a pedály, palubní systém s navigací a displejem o úhlopříčce 8,4 palce, vyhřívané a chlazené držáky na nápoje, osvětlení přístrojové desky pomocí LED s barvou podsvícení dle volby řidiče, nasvětlení prostoru podél vozu pro snazší vystupování a nastupování a další libůstky.
Zvenčí se už Luxury Series svou výjimečnosti až tak nechlubí, když se odlišuje jen 20" nebo 19" koly z lehkých slitin (první pro zadokolku, druhé pro verze s pohonem všech kol), chromovanou maskou chladiče, krytů vnějších zpětných zrcátek a klik dveří.
Jak moc na tuto nabídku uslyší Američané teprve uvidíme, ceny jsou každopádně (jak už to Americe u aut bývá...) velmi lákavé - Chrysler 300 Luxury Series 3,6 V6 pořídíte s pohonem zadních kol za 40 145 dolarů (cca 790 tisíc Kč), za čtřykolku se připlácí dalších 2 350 USD. Na druhou stranu, osmiválec je k mání jen za dalších 2 750 USD k dobru, a tak to budou muset být hlavně nižší provozní náklady, které donutí zámořskou klientelu k volbě tohoto provedení...
Chrysler 300 Luxury Series nyní v Americe pořídíte i s šestiválcovým motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva