Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 300 Luxury Series: luxusně nyní i s šestiválcem
28.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Chrysler 300 se snaží ulovit náročnější americkou klientelu, seč mu síly stačí. Nově to zkusí i s kombinací luxusního provedení a motoru V6.
Již loni odhalený Chrysler 300 nové generace, který v průběhu letoška v nabídce doplnila i ostrá verze SRT8 bude zřejmě Evropanům bližší jako nová Lancia Thema. Ta totiž není ničím jiným než jinak označenou „třístovkou” a i když se i přímo Chrysler 300 v Evropě též jistě objeví (ve Velké Británii je to jistota, jinde jen možnost), více pozornosti zřejmě sklidí právě s italským jménem. To ale neznamená, že bychom se nemohli ve vánočním čase podívat i na to, jak tento vůz bojuje o zákazníky ve své domovině. Právě tam totiž nyní vyrukoval s novou verzí tzv. Luxury Series.
Důvod je přitom vcelku prostý. Za mořem se v tomto segmentu stále více daří evropským výrobcům a Chrysler by s tím rád něco provedl. Ačkoli důvodů, proč řada zákazníků preferuje zboží ze starého kontinentu, bude jistě mnohem více, jedním z nich bude i fakt, že mnozí evropští výrobci nemají ani v Americe problém nabízet velké sedany i s relativně malými motory. Za oceánem sice k obecnému povědomí platí, že k luxusnímu autu patří i pořádný motor, jenže ceny paliva stoupají, potenciál pětilitrového osmiválce v americkém provozu využije málokdo a takový třílitrový šestiválec také není pro ostudu. Konec konců, když si BMW dovolilo zrovna v USA odstranit z nabídky pětkové řady šestiválcové motory a částečně je ponechat jen v evropských katalozích, proč by Chrysler nemohl hrát na strunu luxusu s šestiválcem?
Tolik pouze pro vysvětlení na úvod, neboť právě šestiválcová motorizace pro tzv. Luxury Series je tím, o co tu dnes běží. Dosud bylo toto provedení k mání pouze s motorem 5,7 V8 HEMI s výkonem až 363, nově jej bude možné pořídit také s šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru a výkonu nejvýše 292 koní. Tento motor bude standardně spjat s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol, náhon na všechna čtyři bude k dispozici za příplatek. Klíčovou předností této verze je ale především specifické provedení jejího vnitřku, částečně pak i zevnějšku.
Většinu zvláštností interiéru dobře zachycují přiložené snímky, máme-li je shrnout slovy, pak se jedná hlavně o jeho bohaté čalounění kůží Nappa. K mání bude buď černé provedení, nebo (právě na snímcích viditelné) dvoubarevné řešení Mochachino kombinující dva odstíny hnědé barvy. Takto jsou čalouněna nejen sedadla nebo výplně dveří, ale i celá palubní deska, středová konzole, loketní opěrka nebo volant. Nepřehlédnutelné je v rámci této podívané také obložení palubní pravým dřevem v odstínu Natural Pore Mocha a matnou povrchovou úpravou.
K těmto dvěma klíčovým vizuálním přednostem se přidává i kopice nadstandardní výbavy, ze které můžeme zmínit elektricky ovládaná sedadla nastavitelná ve 12 směrech s vyhříváním pro cestující vpředu i vzadu, elektricky nastavitelný sloupek řízení a pedály, palubní systém s navigací a displejem o úhlopříčce 8,4 palce, vyhřívané a chlazené držáky na nápoje, osvětlení přístrojové desky pomocí LED s barvou podsvícení dle volby řidiče, nasvětlení prostoru podél vozu pro snazší vystupování a nastupování a další libůstky.
Zvenčí se už Luxury Series svou výjimečnosti až tak nechlubí, když se odlišuje jen 20" nebo 19" koly z lehkých slitin (první pro zadokolku, druhé pro verze s pohonem všech kol), chromovanou maskou chladiče, krytů vnějších zpětných zrcátek a klik dveří.
Jak moc na tuto nabídku uslyší Američané teprve uvidíme, ceny jsou každopádně (jak už to Americe u aut bývá...) velmi lákavé - Chrysler 300 Luxury Series 3,6 V6 pořídíte s pohonem zadních kol za 40 145 dolarů (cca 790 tisíc Kč), za čtřykolku se připlácí dalších 2 350 USD. Na druhou stranu, osmiválec je k mání jen za dalších 2 750 USD k dobru, a tak to budou muset být hlavně nižší provozní náklady, které donutí zámořskou klientelu k volbě tohoto provedení...














Chrysler 300 Luxury Series nyní v Americe pořídíte i s šestiválcovým motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejčtenější články
Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025Majitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva