Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 200 2015 oficiálně: jízdně se chce vyrovnat evropské konkurenci
13.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americká novinka bude k mání jen s devítistupňovým automatem a dvěma benzinovými motory. Až 299 koní přitom pošle na přední nebo všechna kola.
Nový Chrysler 200 není zrovna jedním z těch modelů, které by nás v rámci oficiálního odhalení na autosalonu v Detroitu šokovaly. Nikoliv však z důvodu špatného vzhledu, lacině vypadající kabiny nebo mrzkých jízdních vlastností, nýbrž proto, že vše jsme si již mohli prohlédnout minulý týden. K dispozici navíc byla i základní data o technice a i když toho americká automobilka nyní neuvolnila o mnoho více, pár novinek se v tiskové zprávě najde. A tak se na nový sedan můžeme podívat přece jen o něco podrobněji.
Začít asi můžeme samotnou konstrukcí, která staví na základech Alfy Romeo Giulietta. Výchozím bodem je tak platforma vyvinutá Fiatem, ve srovnání s italským hatchbackem však Chrysler 200 používá její prodlouženou a rozšířenou verzi (zvanou Compact U.S. Wide neboli CUSW). Evropské DNA by ovšem mělo zůstat zachováno, díky čemuž se americká novinka prý hravě vyrovná rivalům ze Starého kontinentu.
Američané v tomto směru dokonce zmiňují, že nový sedan se by měl - i díky vzpěrám MacPherson vpředu a víceprvkové nápravě vzadu - vrhat do zatáček „evropským způsobem“, ovšem při jízdě po dálnici v přímém směru bude „typicky americký“. Je tak vlastně otázkou, co tím automobilka myslí. Rozuzlení ale dozajista přinese pouze test, proto si pojďme posvítit také na další parametry.
Od podvozku se ale ještě vzdalovat nebudeme, zapotřebí je představení daného pohonu. Ve standardu veškerý výkon směřuje pouze na přední nápravu, za příplatek ovšem bude k dispozici také systém 4x4. Ten však počítá s elektronickou čtyřkolkou, kdy inovativní systém deaktivuje zadní nápravu ve chvílích, kdy je přilnavost dostatečná - a tím má docházet k úspoře paliva.
Dalším prvkem, jenž napomáhá nižší žíznivosti, je nový devítistupňový automat. Jeho zpřevodování totiž má být na mnohem lepší úrovni než u konkurenční šestistupňové převodovky (což je s ohledem na tři rychlosti navíc logické), přičemž v kombinaci se základním 2,4litrovým čtyřválcem snižuje spotřebu až o 13 procent. U 3,6litrového šestiválce je pak prý žíznivost nižší o sedm procent.
Tato fakta jsou však jediná, jaká lze v rámci jízdní dynamiky zmínit. Jinak totiž Chrysler uvádí pouze výkon, který u slabšího agregátu činí 187 koní a 235 Nm točivého momentu, zatímco silnější motor je naladěn na 299 koní a 356 Nm. Na technické parametry o zrychlení či nejvyšší rychlosti si tak očividně budeme muset počkat do zahájení prodeje, které snad proběhne co nevidět.
Náš dnešní článek tak můžeme uzavřít výčtem výbavy, kdy v případě standardní verze dostanete 17palcová a u sportovní 18palcová kola. Stejně jako třeba elektrický posilovač řízení se sportovním režimem, zatímco 19palcové ráfky nebo automatická klimatizace se senzorem vlhkosti budou k mání za příplatek.
Nový Chrysler 200 se prý chlubí jízdní dynamikou, jež má konkurovat evropským modelům. Abychom však mohli toto tvrzení automobilky ověřit, bude třeba usednout za volant
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva