Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chrysler 200 2015 oficiálně: jízdně se chce vyrovnat evropské konkurenci
13.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americká novinka bude k mání jen s devítistupňovým automatem a dvěma benzinovými motory. Až 299 koní přitom pošle na přední nebo všechna kola.
Nový Chrysler 200 není zrovna jedním z těch modelů, které by nás v rámci oficiálního odhalení na autosalonu v Detroitu šokovaly. Nikoliv však z důvodu špatného vzhledu, lacině vypadající kabiny nebo mrzkých jízdních vlastností, nýbrž proto, že vše jsme si již mohli prohlédnout minulý týden. K dispozici navíc byla i základní data o technice a i když toho americká automobilka nyní neuvolnila o mnoho více, pár novinek se v tiskové zprávě najde. A tak se na nový sedan můžeme podívat přece jen o něco podrobněji.
Začít asi můžeme samotnou konstrukcí, která staví na základech Alfy Romeo Giulietta. Výchozím bodem je tak platforma vyvinutá Fiatem, ve srovnání s italským hatchbackem však Chrysler 200 používá její prodlouženou a rozšířenou verzi (zvanou Compact U.S. Wide neboli CUSW). Evropské DNA by ovšem mělo zůstat zachováno, díky čemuž se americká novinka prý hravě vyrovná rivalům ze Starého kontinentu.
Američané v tomto směru dokonce zmiňují, že nový sedan se by měl - i díky vzpěrám MacPherson vpředu a víceprvkové nápravě vzadu - vrhat do zatáček „evropským způsobem“, ovšem při jízdě po dálnici v přímém směru bude „typicky americký“. Je tak vlastně otázkou, co tím automobilka myslí. Rozuzlení ale dozajista přinese pouze test, proto si pojďme posvítit také na další parametry.
Od podvozku se ale ještě vzdalovat nebudeme, zapotřebí je představení daného pohonu. Ve standardu veškerý výkon směřuje pouze na přední nápravu, za příplatek ovšem bude k dispozici také systém 4x4. Ten však počítá s elektronickou čtyřkolkou, kdy inovativní systém deaktivuje zadní nápravu ve chvílích, kdy je přilnavost dostatečná - a tím má docházet k úspoře paliva.
Dalším prvkem, jenž napomáhá nižší žíznivosti, je nový devítistupňový automat. Jeho zpřevodování totiž má být na mnohem lepší úrovni než u konkurenční šestistupňové převodovky (což je s ohledem na tři rychlosti navíc logické), přičemž v kombinaci se základním 2,4litrovým čtyřválcem snižuje spotřebu až o 13 procent. U 3,6litrového šestiválce je pak prý žíznivost nižší o sedm procent.
Tato fakta jsou však jediná, jaká lze v rámci jízdní dynamiky zmínit. Jinak totiž Chrysler uvádí pouze výkon, který u slabšího agregátu činí 187 koní a 235 Nm točivého momentu, zatímco silnější motor je naladěn na 299 koní a 356 Nm. Na technické parametry o zrychlení či nejvyšší rychlosti si tak očividně budeme muset počkat do zahájení prodeje, které snad proběhne co nevidět.
Náš dnešní článek tak můžeme uzavřít výčtem výbavy, kdy v případě standardní verze dostanete 17palcová a u sportovní 18palcová kola. Stejně jako třeba elektrický posilovač řízení se sportovním režimem, zatímco 19palcové ráfky nebo automatická klimatizace se senzorem vlhkosti budou k mání za příplatek.




































































































Nový Chrysler 200 se prý chlubí jízdní dynamikou, jež má konkurovat evropským modelům. Abychom však mohli toto tvrzení automobilky ověřit, bude třeba usednout za volant
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva