Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění

(video) GM poodhalil něco o regenerativním brzdění nového Voltu, které bude možno použít nezávisle na provozních brzdách. Vidíme i kus kabiny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění

19.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(video) GM poodhalil něco o regenerativním brzdění nového Voltu, které bude možno použít nezávisle na provozních brzdách. Vidíme i kus kabiny.

S blížícím se oficiálním odhalením na detroitském autosalonu NAIAS v lednu 2015 přiživuje Chevrolet napětí ohledně nového Voltu. Aktuálně je na světě nové oficiální video, které, třebaže velmi krátce, trochu poodhaluje stále dobře maskovaný interiér a také hovoří o regenerativním brzdění. To bude řidič moci do jisté míry ovládat, nebude se o něj starat jen automatika.

Podle Marka Reusse, viceprezidenta globálního produktového vývoje u GM, se regenerativní brzdění ovládá páčkami pod volantem a řidič jej může uvést do činnosti i bez sešlápnutí brzdového pedálu, například když pojede z prudkého kopce nebo bude dojíždět na křižovatku. Princip ovládání (nikoliv funkce) by mohl být podobný motorové brzdě u nákladních automobilů, kterou může řidič také aktivovat nezávisle na provozních brzdách.

Podle Reusse je tento systém ještě lepší než v případě Cadillacu ELR, který je založen na dosluhujícím Voltu, ale je silnější, luxusnější a dražší a přišel na trh až výrazně později. Novou generaci tohoto vozu tedy v nejbližších letech očekávat nemůžeme. GM by si nejspíš dalo s jejím vývojem načas každopádně, aby byla schopna nabídnout komfort, který od Cadillacu zákazníci očekávají.

Video také poodhaluje něco z designu, a to jak uvnitř, tak i zvenčí. Zatímco volant bude asi tomu ve stávajícím Voltu dost podobný, středová konzole bude pravděpodobně mít větší displej a také klasický ručičkový přístrojový štít nahradí rozměrný displej. Dá se také očekávat jiný design vrchní části palubní desky a okna předních dveří nebudou dělená, jako tomu je u dosluhujícího modelu.

Jak víme již delší dobu, v útrobách nového Voltu bude zcela nové pohonné ústrojí, které je oproti tomu současnému efektivnější, výkonnější a také asi o 45 kg lehčí. Vůz je označen jako EREV, tedy Extended Range Electric Vehicle, přestože spalovací motor může pohánět i kola a vůz je de facto plug-in hybridem (PHEV). Také už známe vzhled části přídě, na zbytek si ale budeme muset počkat do Detroitu.


Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 1 - 2016 chevy volt poodhal interier 01Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 2 - 2016 chevy volt poodhal interier 02
Krátké video poodhaluje jak kousek interiéru, tak i regenerativní brzdění

Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 3 - 2016 chevy volt pohon poodhaleni 01Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 4 - 2016 chevy volt pohon poodhaleni 02Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 5 - 2016 chevy volt pohon poodhaleni 03Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 6 - 2016 chevy volt pohon poodhaleni 04Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 7 - 2016 chevy volt pohon poodhaleni 05
Nový Chevrolet Volt již dříve poodhalil svou techniku

Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 8 - 2016 chevy volt poodhaleni pride 01Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 9 - 2016 chevy volt poodhaleni pride 02
Víme také, jak bude vypadat kousek přídě...

Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění - 10 - 2016 chevrolet volt teaser 01
... i zádě nového Voltu

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.