Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Volt 2016 poodhalil interiér, nabídne nezávislé regenerativní brzdění
19.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(video) GM poodhalil něco o regenerativním brzdění nového Voltu, které bude možno použít nezávisle na provozních brzdách. Vidíme i kus kabiny.
S blížícím se oficiálním odhalením na detroitském autosalonu NAIAS v lednu 2015 přiživuje Chevrolet napětí ohledně nového Voltu. Aktuálně je na světě nové oficiální video, které, třebaže velmi krátce, trochu poodhaluje stále dobře maskovaný interiér a také hovoří o regenerativním brzdění. To bude řidič moci do jisté míry ovládat, nebude se o něj starat jen automatika.
Podle Marka Reusse, viceprezidenta globálního produktového vývoje u GM, se regenerativní brzdění ovládá páčkami pod volantem a řidič jej může uvést do činnosti i bez sešlápnutí brzdového pedálu, například když pojede z prudkého kopce nebo bude dojíždět na křižovatku. Princip ovládání (nikoliv funkce) by mohl být podobný motorové brzdě u nákladních automobilů, kterou může řidič také aktivovat nezávisle na provozních brzdách.
Podle Reusse je tento systém ještě lepší než v případě Cadillacu ELR, který je založen na dosluhujícím Voltu, ale je silnější, luxusnější a dražší a přišel na trh až výrazně později. Novou generaci tohoto vozu tedy v nejbližších letech očekávat nemůžeme. GM by si nejspíš dalo s jejím vývojem načas každopádně, aby byla schopna nabídnout komfort, který od Cadillacu zákazníci očekávají.
Video také poodhaluje něco z designu, a to jak uvnitř, tak i zvenčí. Zatímco volant bude asi tomu ve stávajícím Voltu dost podobný, středová konzole bude pravděpodobně mít větší displej a také klasický ručičkový přístrojový štít nahradí rozměrný displej. Dá se také očekávat jiný design vrchní části palubní desky a okna předních dveří nebudou dělená, jako tomu je u dosluhujícího modelu.
Jak víme již delší dobu, v útrobách nového Voltu bude zcela nové pohonné ústrojí, které je oproti tomu současnému efektivnější, výkonnější a také asi o 45 kg lehčí. Vůz je označen jako EREV, tedy Extended Range Electric Vehicle, přestože spalovací motor může pohánět i kola a vůz je de facto plug-in hybridem (PHEV). Také už známe vzhled části přídě, na zbytek si ale budeme muset počkat do Detroitu.
Krátké video poodhaluje jak kousek interiéru, tak i regenerativní brzdění
Nový Chevrolet Volt již dříve poodhalil svou techniku
Víme také, jak bude vypadat kousek přídě...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před hodinou - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 3 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 4 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 6 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 13:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus