Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Volt 2016: druhá generace dostane novou platformu a větší dojezd
10.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní novinka má rovněž přinést lepší jízdní vlastnosti, cena by však oproti stávajícímu modelu měla klesnout o 200 tisíc korun.
O americkém hybridu, jehož evropské dvojče s názvem Opel Ampera prošlo i naším testem, jsme se naposledy zmiňovali před rokem. A to hned ve dvou zásadních článcích. První z nich přitom tvrdil, že oba vozy přepřáhnou z 1,4litrového čtyřválce na tříválec s menším objemem, a to někdy od počátku příštího roku, kdy by se Chevrolet i Opel měly dočkat faceliftu. To ovšem podle nejnovějších zpráv nebude až tak docela pravda, neboť chvíli na to má dorazit zcela nová generace. A díky tomu se ne zrovna levná výměna pohonného ústrojí chvíli před koncem životního cyklu nezdá být pravděpodobná.
Tuto skutečnost nám pak jen utvrzuje druhý článek, který jsme sepsali před rokem a který ohlašoval problémy některých amerických dealerů. Ti totiž mají s prodejem vozu značné trable, zvláště v některých částech Spojených států, kde dotační politika nefunguje tak „dobře” jako třeba v Kalifornii. Ve výsledku tak bylo v roce 2012 prodáno jen 23 461 exemplářů, což není ani polovina prvotních plánů, které počítaly s 60 tisíci zakoupenými vozy ročně.
Vinu samozřejmě automobilka viděla hlavně v nepřipravenosti trhu, nikoliv u sebe. A to zvláště při pohledu na výsledky zmiňovaného kalifornských dealerství, které se prý tři- až čtyřikrát ročně dočkaly kompletního vyprodání. Pokud by ovšem bylo zásobování lepší, dočkali bychom se prý mnohem lepšího výsledku, a proto bylo na loňský rok de facto logicky ohlášeno navýšení výroby o 20 procent.
Zda k němu došlo, či nikoliv, to momentálně není jasné. Jisté ovšem je, že se jednalo o zbytečný krok, neboť loni Chevrolet prodal jen 23 094 exemplářů. Tedy ještě méně než předloni, což pro značku není zrovna očekávaný výsledek, zvláště, když loňská modernizace přinesla vyšší kapacitu baterií (16,5 kWh namísto původních 16 kilowatthodin) a tím i navýšení dojezdu (61 km versus 56 kilometrů).
Je tedy očividné, že od stávající generace již Chevrolet prakticky nic nemůže očekávat, snad kromě strhání nevelkých prodejních rekordů, pokud se rozhodne na svůj hybridní model aplikovat výrazné slevy. K těm prý řada amerických dealerství začíná přistupovat, díky čemuž se koupě začíná jevit jako smysluplná. Někde se totiž již Volt dá sehnat za polovinu ceny evropského Opelu Ampera.
Vyjma toho je zřejmé, že v rámci první generace se žádných dramatických mechanických zvratů nedočkáme. Ty místo toho přinese nástupce, jehož se tedy příští rok zcela jistě dočkáme. Design přitom bude jen lehce evoluční, v oblasti techniky se ale máme dočkat revoluce - dorazit má zcela nová platforma, kterou koncern GM momentálně vyvíjí.
Pohon předních kol zůstane zachován, hmotnost vozu by ovšem měla zamířit dolů. Rošáda v motorovém prostoru se pak má postarat i vyšší výkon, výsledkem čehož bude nejen lepší jízdní dynamika, ale rovněž o 20 procent lepší dojezd čistě na elektřinu. Cena by přitom měla klesnout až o 10 000 USD (cca 200 000 Kč).
Veškeré tyto informace však prozatím automobilka oficiálně nepotvrdila, je tedy sporné, zda se daných změn dočkáme či nikoliv. Něco by ovšem Chevrolet učinit měl, jinak všichni jeho dealeři s výjimkou těch kalifornských opětovně „spláčou nad výdělkem“.
Chevrolet Volt a Opel Ampera se nakonec nedočkají výrazného faceliftu, ale rovnou zcela nové generace. Ta se představí příští rok, přičemž nabídnout hodlá více muziky za méně peněz
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva