Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Tru 140S: budoucnost Chevroletu má atraktivní tvář
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
GM představil spolu s konceptem malé zadokolky také atraktivní alternativu s pohonem předních kol. Ta má pro změnu blízko k Peugeotu RCZ.
Koncept kompaktního kupé s pohonem zadních kol Code 130R nebyl jedinou studií Chevroletu na stánku v Detroitu. Vedle něj bylo přiděleno místo jeho nevlastnímu sourozenci s označením Tru 140S, který dostal pohon předních kol.
Sto čtyřicítka vypadající jako potenciální konkurent třeba Peugeotu RCZ vznikala ze stejných pohnutek jako 130R - nabídnout klientele kolem třicítky atraktivní auto, které se místo praktičnosti soustředí hlavně na zážitky z jízdy. Chevrolet tvrdí, že si jej můžou opět vychutnat čtyři cestující, ačkoli v tomto voze jim asi nezbude ani zdaleka tolik místa na hlavy, jako v případě konvenčnější karoserie konceptu Code - nad zadními sedadly v Tru je střecha téměř o 40 mm níže.
Obě studie dostaly identický motor, čtyřválec 1,4 Turbo s hliníkovou hlavou a litinovým blokem o výkonu 150 koní a točivém momentu 200 newtonmetrů, Tru 140S má ale poháněna kola přední nápravy, přičemž základ převodovek zůstává stejný - šest převodových stupňů vpřed dostanete s manuálem i automatem.
Platforma pochopitelně nesedí. Typ 140S stojí na zkráceném šasi Chevroletu Cruze, a které je společné také pro model Volt. Zde to znamená rozvor dlouhý 2 743 mm, celkovou délku 4 507 mm, šířku 1 878 mm a výšku jen 1 360 mm. Atraktivní přikrčenou siluetu navíc vylepšují kola o průměru 21 palců. Ty by se do sériové výroby asi nedostaly, jenže slibovaná velmi příznivá cena platí také zde - pouze 20 tisíc dolarů.
Vedle Code 130R se tento koncept zdá být produkci vzdálený o něco více, ničím „nepostavitelným” ale rozhodně není. Pokud Chevrolet hodlá do budoucna doplňovat dnes převážně poněkud fádní nabídku (nemluvíme o Corvette...) právě o taková auta, rozhodně má naši podporu.
Vedle 140S by měl Peugeot RCZ patrně dost velké problémy vizuálně zaujmout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva