Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Malibu 2012: novinka i pro Evropu v plné parádě
20.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+video) Po úniku prvního snímku a částečném oficiálním odhalení Chevrolet představil nový sedan Malibu. Prodávat se bude i u nás.
O novém Chevroletu Malibu jste si u nás mohli přečíst již několikrát. Jednak jej sama automobilka postupně odhalovala, zajímavější událostí byl ale pozdější únik první fotografie celého auta následovaný již oficiálním uvolněním snímku čínské verze. Tento týden je vůz prakticky souběžně odhalován v Asii a Americe a i když máme k oběma těmto kontinentům v mnoha ohledech daleko, vůz se bude prodávat i u nás. A tak se na něj pojďme pořádně podívat.
Úvodem je nutné znovu zdůraznit, že nové Malibu bude na rozdíl od svých předchůdců „globálním” modelem a bude se prodávat na téměř stovce světových trhů. Souvisí to s rozmachem značky Chevrolet jako takové, která se stává stále méně americkou a stále více světovou, k čemuž se během následujících hodin ještě vrátíme v jiném článku. Vůz navíc bude na mnoha místech nejen prodáván, ale i vyráběn, potvrzená je v tuto chvíli produkce v Číně a na dvou místech Spojených států.
Po chtěném i nechtěném uvolnění předchozích snímků již vzhled vozu skutečně není překvapením, a tak si jej shrňme jen stručně. Oproti předchozímu Malibu je novinka úplně jiná, je to ale dáno tím, že vychází z docela jiné platformy. A od vozů stojících na stejných základech ji až tak mnoho nedělí.
Hned na první pohled je tak jasná podobnost s Opelem Insignia resp. Buickem Regal. Nedá se ale říci, že by GM postavil jen další Insignii s jiným názvem, zvenku se Malibu podobá jen volně ve svých základních tvarech. Klíčové části vozu jsou totiž odlišné, když příď připomene menší sedan Cruze a záď pak kupé Camaro. Automobilka vyzdvihuje i podobnost se slavnou Corvette, tu ale v novém Malibu opravdu nevidíme.
V interiéru je opět zřejmá podobnost s Insignií, nebo i současným Saabem 9-5, který vznikal ještě pod křídly koncernu General Motors, kam Chevrolet téměř odpradávna spadá. Od vnitřku Insignie se ten u Malibu liší hlavně pojetím přístrojové desky, která více připomene opět Camaro, nebo novým rozhraním palubního systému s výklopným displejem, jenž je vidět na přiložených snímcích. Z celkového hlediska ale o revoluci nemůže být řeč, toto je zkrátka Insignia v bledě modrém.
I přes zásadní změnu platformy se Malibu co do velikosti mezigeneračně příliš nezměnilo, když je se svými 4 859 mm délky, 1 854 mm šířky a 1 462 mm výšky o 1,2 cm kratší, 7,8 cm širší a 1,2 cm vyšší než dosluhující model. Rozvor má očekávanou hodnotu 2 738 mm, což je o poměrně významných 11,4 centimetru méně než dnes. Přesto je díky změně koncepce novinka výrazně prostornější, automobilka hovoří o 113 litrech celkového vnitřního prostoru navíc. Zavazadelník si též pomohl o 28 litrů objemu na celkových 462 litrů.
Co se týče techniky, vůz stojí na již letmo zmíněné platformě Epsilon II, kterou využívají další koncernové modely, v prvé řadě Insignia. Tomu odpovídá i navazující technika, kterou vesměs dobře známé z jiných vozů GM.
Pod kapotou se dle původně avizovaných informací měly objevit pouze čtyřválcové modely a vypadalo to tak i po americké premiéře nového Malibu. Ta přinesla informaci pouze o čtyřválcovém motoru 2,5 R4 s předpokládaným maximem výkonu okolo 190 koní a točivým momentem až 245 Nm.
Pozdější čínské odhalení ale přineslo informaci o poněkud „evropštějším” motoru 1,6 Turbo (zřejmě tímtéž, který dnes používá Insignia), atmosféricky plněných čtyřválcích 2,0 a 2,4 pro čínský trh a dalších šesti blíže nespecifikovaných motorech na benzin, naftu i LPG, které mají být čtyř- šestiválcové. Zdá se tedy, že Malibu si v závilosti na tom kterém trhu užije kompletní nabídky motorů Insignie a Regalu, ale na konkrétní informace si musíme počkat, GM v tomto směru zůstává nadále poněkud tajemný.
Podvozek Malibu je věrný kombinaci McPherson vpředu/víceprvkové zavěšení vzadu, o krocení vozu se starají kotoučové brzdy na obou osách (vpředu s vnitřním chlazením) s dvoupístkovými třmeny vpředu a jednopístkovými vzadu.
Na přiložených snímcích vidíte americkou (červená) a čínskou (modrá) specifikaci novinky, na parametry té evropské si budeme muset počkat. Zdá se, že obě dosud odhalené varianty se výrazně neliší (snímky zepředu jsou dokonce úplně stejné, akorát „přemalované”...) a čínské Malibu zřejmě přijde jen o pár mimořádných prvků, jako jsou LED v koncových světlech.
Nové Malibu by se v Americe a Číně mělo dostat do prodejů na začátku příštího roku. Jak to s ním bude v Evropě zatím s jistotou nevíme.
Nový Chevrolet Malibu 2012 na zbylých snímcích v americkém...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel