Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Corvette motor uprostřed nedostane, alespoň ne v produkční verzi
17.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tadge Juechter, šéfinženýr Chevy Corvette, popřel motor uprostřed v „jeho” stroji. Je s ním prý spojeno příliš mnoho kompromisů.
Spekulace o tom, že příští Chevrolet Corvette bude mít motor uprostřed, tu s námi jsou už dlouho. Není se co divit, snaha konkurovat evropským supersportům je u Corvette nepopiratelná. Tentokrát ale byly spekulace o radikální změně velmi dobře živeny, asi nejúčinněji se o to postarala testovací mula, která měla příď a záď australského ute, ale prostřední část z Corvette C7.
Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette, nicméně tyto řeči rázně utíná oficiálním prohlášením, že nic jako Corvette s motorem uprostřed nebude. Hovořil o tom v online talk show Autoline After Hours, kde rozebral také detaily aerodynamiky nové Corvette C7 Z06 a rozhovořil se i o tom, proč je stroj jako Z06 k mání i s automatickou převodovkou.
Veškeré spekulace o motoru uprostřed však popřel a dodal, že se ho lidi často ptají, proč se brání motoru uprostřed. „Zkoumali jsme motor uprostřed jako alternativu pro sedmou generaci a vždycky jsme říkali, že jakmile bude auto jako celek lepší s motorem uprostřed, postavíme ho,” uvedl na adresu radikální změny koncepce Corvette.
„Motor uprostřed vyžaduje spoustu kompromisů. Když se podíváte na závodní seriály celého světa, všude jsou motory uprostřed. Pokud všechno, o co vám jde, jsou výkony, dává smysl umístit motor za řidiče. Pokud se stále bavíme o autě, které může fungovat i jako auto na každý den, na dlouhé trasy a zároveň excelovat na trati a nabízet sílu skutečně dostupnou, je spousta dalších věcí, které musíte zohlednit, abyste dosáhli optima,” vysvětlil Juechter, proč má Corvette motor vpředu. Ferrari je na tom prý podobně - zatímco 458 a 488 mají motor uprostřed, California, „použitelnější” Ferrari, má motor vpředu.
Moderátor John McElroy později připomněl detroitský autosalon, na kterém se bavil s Bobem Lutzem, bývalým šéfem General Motors, a Donaldem Runklem, bývalým vedoucím pokročilého vývoje u Chevroletu. Oba se podle něj shodli na tom, že vzniknou studie Corvette s motorem uprostřed, prototypy, možná i funkční stroj - proto snad výše zmíněná testovací mula - ale že v sériové výrobě nikdy nic takového nebude.
Podle Juechtera je to také do značné míry otázka financí - na otázku, zda někdy přijdou s konkurentem pro Ford GT, odpověděl - jistě trochu nadneseně - ve smyslu, že pokud týmu někdo pošle miliardy dolarů, klidně udělají cokoliv. Nechtěl však hovořit o Corvette C8 Z06, protože udělat něco takového bez svolení je - zcela pochopitelně - překročení pravomocí, za které by mohl být odejit.
Kompletní, více než hodinu dlouhý díl Autoline After Hours je ke shlédnutí níže. Potřebujete rozumět dobře anglicky, ale v první půlhodině, kdy je přítomen i Tadge Juechter, se o nové Corvette C7 Z06 dozvíte skutečně hodně.

Tadge Juechter, šéfinženýr Chevroletu Corvette...
... detailně hovoří o Corvette C7 Z06
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva