Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu

(+ video) Corvette je často označována za nejlepší americké auto všech dob. Pro nový modelový rok má být ještě lepší. Jaké novinky přináší?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu

29.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Corvette je často označována za nejlepší americké auto všech dob. Pro nový modelový rok má být ještě lepší. Jaké novinky přináší?

Fandové mu říkají nejlepší, škarohlídi jediné dobré americké auto. Ať už je realita jakákoli, je Corvette respektovaným sporťákem, před jehož vrcholnými verzemi už musela sklonit hlavu nejedna slavná evropská značka. Není proto divu, že si Chevrolet vybral Corvette Centennial Edition pro oslavu svých stých narozenin. Tím ale novinky pro následující měsíce nekončí, právě naopak. Automobilka totiž nyní představila i inovace, které postihnou i nabídku běžně dostupných verzí Corvette, a tak se na ně pojďme podívat pěkně podrobně.

Předně je třeba říci, že jde vesměs o drobné modifikace, žádný viditelný facelift neočekávejte. Ale víte jak to chodí, třeba takové Porsche už desetiletí ladí Brouka (po snížení a prodloužení přejmenován na 911...) a kam to s ním dotáhlo. I Corvette se tak skoro každým rokem mění k lepšímu a nejinak by tomu mělo být letos.

Zvenčí se inovovaná Corvette od té dosavadní prakticky neliší, tedy pokud si nevyberete jednu z nově dostupných barev třmenů brzd (k dispozici budou červená, žlutá, stříbrná a šedá), nebo třeba zbrusu nová příplatková kola v černém barevném provedení. Ta nejenže jinak vypadají, jsou i pevnější a přibližně o 2,2 kilogramu lehčí než ta běžně dodávaná. Obouvají navíc nové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup Zero Pressure, které jsou spolu s koly dostupné v rámci výkonnostních paketů Z07 (pro Corvette Z06 s 505 koňmi) a PDE (pro ZR1 s 638 koňmi). Jde o tzv. semi-slicky, tedy polozávodní pneumatiky a nabídnou zvýšenou trakci zejména za suchého a teplého počasí. Automobilka slibuje, že použití těchto pneu zvýší schopnost vozu odolávat bočnímu přetížení až o 8 procent a dovolí mu udržet stopu při přetížení i přes 1,1 g. A to na silniční auto vůbec není málo.

Další součástí obou paketů Z07 a PDE, která je při podrobnějším zkoumání rozpoznatelná i na pohled, jsou upravené aerodynamické doplňky na přídi i zádi. Slabší z vrcholných verzí, tedy Z06, dostane v rámci paketu Z07 (není nad nematoucí označení...) adaptivní podvozek Magnetic Selective Ride Control a keramické brzdy. K mání je dále karbonová kapota motoru pro Z06 a pro ZR1 delší (opravdu delší) zpřevodování posledních dvou rychlostních stupňů pro snížení spotřeby při dlouhých dálničních přesunech. Je ale jen na vás, jestli si tento prvek pořídíte.

Uvnitř najdeme pro nový modelový rok pozměněný volant a sedadla. Zejména volant pak nevypadá tak „smutně” jako dříve a nabral trochu svěžejší vzhled. Sedadla s příplatkovým čalouněním alcantarou a novými barvami obšití (červená, modrá a žlutá) se pak odlišují nejen vzhledem, ale i funkčností, když mají řidiči dovolit snáze odolávat bočnímu přetížení.

Změny se rovněž odehrály v nabídce výbav, pro nás ale budou relevantní zřejmě jen pokud si vůz koupíte přímo „za mořem”. K dispozici je tedy vylepšený audiosystém Bose s devíti reproduktory (+2) a celkově vylepšenou akustikou. Dále bude k mání tzv. Technology paket s navigací, head-up displejem, právě audiosystémem Bose, Bluetooth rozhraním pro připojení mobilu a USB portem pro připojení nějakého toho paměťového média.

Největší „fór” je, že prakticky všechny novinky jsme už mohli vidět, jen jsme nevěděli, že je vidíme. Byly totiž součástí výše zmíněné Corvette Centennial Edition, myslel jsme ale, že jde pouze o specifika tohoto provedení. Nebylo tomu tak, částečně se jedná o globální inovace pro nový rok. Také proto Chevy neposlal žádné nové fotografie, spokojit se musíme s těmi již spatřenými a z textu vyvodit, co nového se týká Corvette jako takové a co pouze její výroční edice.

Závěrem se sluší dodat, že inovovaná 'Vette se představí již zítra v National Corvette Museum (národní museum Corvette, je-li třeba překladu) ve městě Bowling Green v americkém Kentucky. Tak kdybyste měli cestu okolo... Výroba pak začne letos v červenci, změny cen neočekáváme.


Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 1 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 01Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 2 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 02Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 3 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 03Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 4 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 04Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 5 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 05Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 6 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 06Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 7 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 07Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 8 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 08Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 9 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 09Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 10 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 10Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 11 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 11Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 12 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 12Chevrolet Corvette 2012: další vylepšení pro americkou ikonu - 13 - Chevrolet Corvette Centennial Edition 13
Všechny novinky pro modelový rok 2012 jsme mohli vidět už na této Chevrolet Corvette Centennial Edition. Specifika zvláštní edice si ale musíme odmyslet...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.