Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro ZL1 1LE je levný bijec okruhových hvězd, na druhou
27.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Okruhový paket 1LE pro 659koňové Camaro ZL1 nepřidává žádný výkon, ale vylepšuje aerodynamiku a přilnavost. A shazuje 60 kilogramů.
Na Chevrolet Camaro Z/28, okruhově zaměřenou verzi šesté generace legendárního amerického pony caru, zatím čekáme. Pokud ale chcete jezdit po okruzích skoro víc než po silnici, je tu paket 1LE, který z už tak pozoruhodně schopného sporťáku udělá lepší okruhové náčiní.
Nedávno se prezentoval pro šestiválec a SS, dnes ho tu máme pro verzi ZL1. Ta je vzhledem ke své ceně až neuvěřitelně rychlá - je to nejlevnější auto schopné atakovat 320 km/h a rychlý není jen v přímce - Nordschleife objel v úžasném čase. Přesto jej lze ale právě v tomto ohledu vylepšit paketem 1LE, třebaže stejně jako u atmosférických variant, ani kompresorovému osmiválci LT4 nepřidává žádný výkon. Ten tedy zůstává na 659 koních a 880 Nm, vůz je ale po úpravách o 60 kg lehčí, takže prý zvládne kolo testovací trati GM v Milfordu o tři vteřiny rychleji.
Na Nordschleife to snadno může být dvouciferná hodnota a pokud ve své standardní podobě konkuruje Camaro ZL1 extrémnímu BMW M4 GTS, komu se asi postaví v provedení 1LE - to už budou muset být kované okruhové verze seriozních sporťáků nejprestižnějších značek.
Paket 1LE vylepšuje aerodynamiku - zejména vidíme obrovské zadní křídlo vyrobené z karbonu, křidélka po stranách předního nárazníku a slušně velké přední lízátko. Přední i zadní náprava dostala nové nastavitelné a adaptivní tlumiče Multimatic DSSV (Dynamic Suspension Spool Valve) a vpředu je možno i měnit světlou výšku.
Podstatná jsou také nová kola - jsou o palec širši vpředu i vzadu, ale také o palec menší v průměru oproti "standardnímu" ZL1. Jsou obuta do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supercar 3R, které mají vzadu šířku úctyhodných 325 mm. Přilnavosti je dost na maximální příčné přetížení 1,1 g.
Nové Camaro ZL1 1LE se odhalilo ve floridské Daytoně, před závodem 500 mil Daytona. Pokud už hledáte šekovou knížku, musíme vás nicméně zpomalit - verze ZL1 1LE má být v prodeji až s modelovým rokem 2018, tedy někdy v létě tohoto roku. Ceny zatím nebyly stanoveny, ale odhadovali bychom něco v okolí 70 tisíc dolarů.
Camaro ZL1 1LE není silnější, ale je lehčí a má lepší podvozek a aerodynamiku
Takhle se Camaro ZL1 1LE představilo v Daytoně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva