Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro Z28.R: závodní verze sdílí aerodynamiku i motor s tou silniční
22.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chevrolet světu ukázal nové Camaro Z/28.R, které nahradí starší GS.R. Na okruzích bude patřit k těm, které s bratry na značkách sdílí nejvíce komponent.
Nový Chevrolet Camaro Z/28.R je pokládán za jeden ze závodních vozů, které ze všech ostatních sdílí nejvíce součástek se silniční verzí. Konkrétně na Z/28.R najdeme stejné aerodynamické prvky karoserie, stejný 505koňový sedmilitrový osmiválec a samosvorný diferenciál, jako sériové Camaro Z/28.
„Kromě povinného závodního vybavení a podvozku speciálně upraveného pro vytrvalostní závody je Z/28.R tak blízko produkční verzi, jak to jen jde,” řekl závodní ředitel Chevroletu Mark Kent. Samozřejmě tedy počítejme s ochrannou klecí, hasicím systémem a podobnými věcmi, ale určitě to nebudou jediné odlišnosti od silniční verze. Jak je ostatně z fotografií vidět, interiéru třeba chybí čalounění a druhá sedačka a stran techniky nejspíš doznal úprav i výfukový systém, který se přece jen na silnici nemůže projevovat tak otevřeně, jako na závodním okruhu.
Programová manažerka Chevroletu Lisa Talarico na adresu Z/28.R řekla: „Nové Camaro Z/28.R je velkým pokrokem od minulého GS.R, které za poslední tři roky vyhrálo několik závodů v sérii Continental Tire SportsCar Challenge. Očekáváme, že nový motor, podvozek a aerodynamické změny pomohou našim týmům k dalším úspěchům ve třídě GS.”
Nové Camaro Z/28.R si odbude svou závodní premiéru již zanedlouho na 24h závodě Rolex 24 v Daytoně, kde s ním pojedou týmy Stevenson Motorsports a CKS Autosport, soutěžící ve třídě Grand Sport (GS). Přejme mu úspěch, podle času 7:37 na Severní smyčce Nürburgringu soudíme, že k němu má docela dobře nakročeno.
Závodní Chevrolet Camaro Z/28.R sdílí se silniční verzí motor, samosvorný diferenciál a aerodynamické prvky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva