Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro Z28.R: závodní verze sdílí aerodynamiku i motor s tou silniční
22.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chevrolet světu ukázal nové Camaro Z/28.R, které nahradí starší GS.R. Na okruzích bude patřit k těm, které s bratry na značkách sdílí nejvíce komponent.
Nový Chevrolet Camaro Z/28.R je pokládán za jeden ze závodních vozů, které ze všech ostatních sdílí nejvíce součástek se silniční verzí. Konkrétně na Z/28.R najdeme stejné aerodynamické prvky karoserie, stejný 505koňový sedmilitrový osmiválec a samosvorný diferenciál, jako sériové Camaro Z/28.
„Kromě povinného závodního vybavení a podvozku speciálně upraveného pro vytrvalostní závody je Z/28.R tak blízko produkční verzi, jak to jen jde,” řekl závodní ředitel Chevroletu Mark Kent. Samozřejmě tedy počítejme s ochrannou klecí, hasicím systémem a podobnými věcmi, ale určitě to nebudou jediné odlišnosti od silniční verze. Jak je ostatně z fotografií vidět, interiéru třeba chybí čalounění a druhá sedačka a stran techniky nejspíš doznal úprav i výfukový systém, který se přece jen na silnici nemůže projevovat tak otevřeně, jako na závodním okruhu.
Programová manažerka Chevroletu Lisa Talarico na adresu Z/28.R řekla: „Nové Camaro Z/28.R je velkým pokrokem od minulého GS.R, které za poslední tři roky vyhrálo několik závodů v sérii Continental Tire SportsCar Challenge. Očekáváme, že nový motor, podvozek a aerodynamické změny pomohou našim týmům k dalším úspěchům ve třídě GS.”
Nové Camaro Z/28.R si odbude svou závodní premiéru již zanedlouho na 24h závodě Rolex 24 v Daytoně, kde s ním pojedou týmy Stevenson Motorsports a CKS Autosport, soutěžící ve třídě Grand Sport (GS). Přejme mu úspěch, podle času 7:37 na Severní smyčce Nürburgringu soudíme, že k němu má docela dobře nakročeno.



Závodní Chevrolet Camaro Z/28.R sdílí se silniční verzí motor, samosvorný diferenciál a aerodynamické prvky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejčtenější články
Šéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
12.3.2025I v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
12.3.2025Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
12.3.2025„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12.3.2025U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.11. 18:58 - mafel
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 16:59 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon