Chevrolet Camaro Z28.R: závodní verze sdílí aerodynamiku i motor s tou silniční

Chevrolet světu ukázal nové Camaro Z/28.R, které nahradí starší GS.R. Na okruzích bude patřit k těm, které s bratry na značkách sdílí nejvíce komponent.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Camaro Z28.R: závodní verze sdílí aerodynamiku i motor s tou silniční

22.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Chevrolet Camaro Z28.R: závodní verze sdílí aerodynamiku i motor s tou silniční

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chevrolet světu ukázal nové Camaro Z/28.R, které nahradí starší GS.R. Na okruzích bude patřit k těm, které s bratry na značkách sdílí nejvíce komponent.

Nový Chevrolet Camaro Z/28.R je pokládán za jeden ze závodních vozů, které ze všech ostatních sdílí nejvíce součástek se silniční verzí. Konkrétně na Z/28.R najdeme stejné aerodynamické prvky karoserie, stejný 505koňový sedmilitrový osmiválec a samosvorný diferenciál, jako sériové Camaro Z/28.

„Kromě povinného závodního vybavení a podvozku speciálně upraveného pro vytrvalostní závody je Z/28.R tak blízko produkční verzi, jak to jen jde,” řekl závodní ředitel Chevroletu Mark Kent. Samozřejmě tedy počítejme s ochrannou klecí, hasicím systémem a podobnými věcmi, ale určitě to nebudou jediné odlišnosti od silniční verze. Jak je ostatně z fotografií vidět, interiéru třeba chybí čalounění a druhá sedačka a stran techniky nejspíš doznal úprav i výfukový systém, který se přece jen na silnici nemůže projevovat tak otevřeně, jako na závodním okruhu.

Programová manažerka Chevroletu Lisa Talarico na adresu Z/28.R řekla: „Nové Camaro Z/28.R je velkým pokrokem od minulého GS.R, které za poslední tři roky vyhrálo několik závodů v sérii Continental Tire SportsCar Challenge. Očekáváme, že nový motor, podvozek a aerodynamické změny pomohou našim týmům k dalším úspěchům ve třídě GS.”

Nové Camaro Z/28.R si odbude svou závodní premiéru již zanedlouho na 24h závodě Rolex 24 v Daytoně, kde s ním pojedou týmy Stevenson Motorsports a CKS Autosport, soutěžící ve třídě Grand Sport (GS). Přejme mu úspěch, podle času 7:37 na Severní smyčce Nürburgringu soudíme, že k němu má docela dobře nakročeno.


Chevrolet Camaro Z28.R: závodní verze sdílí aerodynamiku i motor s tou silniční - 1 - chevy camaro z28r 01Chevrolet Camaro Z28.R: závodní verze sdílí aerodynamiku i motor s tou silniční - 2 - chevy camaro z28r 02Chevrolet Camaro Z28.R: závodní verze sdílí aerodynamiku i motor s tou silniční - 3 - chevy camaro z28r 03
Závodní Chevrolet Camaro Z/28.R sdílí se silniční verzí motor, samosvorný diferenciál a aerodynamické prvky

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.