Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2016 odhalil kompletní technická data, stovku zdolá už za 4 s
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové Camaro oproti předchůdci zhublo a má i víc výkonu, V8 z Corvette C7 nabídne 461 koní. Ford Mustang GT je slabší a těžší, ale také levnější.
Chevrolet Camaro šesté generace je na světě už docela dlouho, takže můžeme obdivovat jeho tvary nebo se podivovat nad nedostatkem invence, protože zvenčí tohle auto vypadá jen jako velký facelift páté generace. Vůz je ale kompletně nový od podvozkové platformy až po střechu - samozřejmě včetně motorů, alespoň do jisté míry.
V době představení jsme věděli jen zhruba to, že pod přední kapotou bude V8 LT1 z Corvette, 3,6litrový šestiválec a přeplňovaný dvoulitr z Cadillacu ATS. Znali jsme zhruba výkony, protože tyhle motory v jiných autech GM už pracují, ale to bylo v podstatě všechno. Nyní se k nám ale dostaly další detaily techniky, takže si na ně můžeme posvítit.
Začneme od plnotučného Camara SS, vybaveného 6,2litrovým osmiválcem LT1 z Corvette C7. Tenhle motor bude v Camaru nabízet 461 koní a pošle je na kola přes šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat. Ten je rychlejší, na 60 mph (96,6 km/h) s ním Camaro SS zrychlí za rovných 4,0 sekundy a čtvrtmíli zvládne za 12,3 s s cílovou rychlostí 187 km/h. Pokud si vyberete manuál, na 60 mph budete za 4,3 s a čtvrtmílí zdoláte o 0,2 vteřiny pomaleji. Určitě není náhodou, že Camaro SS je na papíře silnější a rychlejší než Ford Mustang GT.
V nabídce bude také 3,6litrový šestiválec, který zde na kola přes stejné převodovky pošle 339 koní. S automatem bude na 60 mph za 5,1 vteřiny a čtvrtmíle zabere 13,5 s s cílovou rychlostí 166 km/h. Na rozdíl od nabídky Mustangu bude tenhle motor dost možná stát uprostřed, protože na to má výkon - čtyřválec je o poznání slabší.
Ten bude mít objem dvou litrů a nabídne 279 koní. Je jediným motorem, který je papírově rychlejší s manuální převodovkou, a 60 mph zvládne za 5,4 vteřiny - což je více než slušná hodnota. Čtvrtmíle bude mít výsledek rovných 14 vteřin. Čtyřválcové Camaro se nicméně nevyhne srovnání se čtyřválcovým Mustangem, který nabídne 314 koní a 434 Nm, což znamená i lepší zrychlení na 60 mph, konkrétně 5,1 vteřiny.
Aby motory měly s auty méně práce, inženýři Chevroletu se vážně snažili snížit hmotnost nového auta. To se podařilo i díky menším rozměrům, i když novinka není zas tak zásadně menší. Autoři šli ale až tak daleko, že řešili hmotnost šroubů, držících tlumiče na svém místě, takže opravdu nezanedbali snad vůbec nic. A výsledky se dostavily - Camaro SS shodilo 101 kilogramů, základní model je lehčí dokonce o 177 kg. Také ale má o dva válce méně než v předchozí generaci.
Poměr výkonu ku hmotnosti u Camara SS je 275,8 koně na tunu, což znamená hmotnost asi 1 672 kilogramů. To není vůbec málo, je to ale lepší než v minulosti - a je to také lepší než u Mustangu GT, který váží 1 680 kg s manuálem. Kromě toho je podle Chevroletu šasi Camara o 28 % tužší než v předchozí generaci.
Kde ke snížení nedošlo, jsou ceny. Základní Camaro přijde v USA na 26 625 dolarů (cca 627 tisíc korun), tedy o 1 995 dolarů (47 tisíc korun) více než předchůdce. Také ale dostanete více výbavy. Vyberete-li si osmiválec, bude potřeba zaplatit nejméně 37 295 dolarů (878 tisíc korun), tedy o 2 795 dolarů (66 tisíc korun) více než za minulou generaci a hlavně o rovných 5 tisíc dolarů (118 tisíc korun) více než za osmiválcový Mustang GT. Zda, jakým způsobem, s jakými motory a s jakými cenami se nové Camaro dostane do Evropy, zatím není známo.
Chevrolet Camaro SS bude mít v nové generaci víc výkonu a méně hmotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před hodinou - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 4 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie