Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2016 odhalil kompletní technická data, stovku zdolá už za 4 s
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové Camaro oproti předchůdci zhublo a má i víc výkonu, V8 z Corvette C7 nabídne 461 koní. Ford Mustang GT je slabší a těžší, ale také levnější.
Chevrolet Camaro šesté generace je na světě už docela dlouho, takže můžeme obdivovat jeho tvary nebo se podivovat nad nedostatkem invence, protože zvenčí tohle auto vypadá jen jako velký facelift páté generace. Vůz je ale kompletně nový od podvozkové platformy až po střechu - samozřejmě včetně motorů, alespoň do jisté míry.
V době představení jsme věděli jen zhruba to, že pod přední kapotou bude V8 LT1 z Corvette, 3,6litrový šestiválec a přeplňovaný dvoulitr z Cadillacu ATS. Znali jsme zhruba výkony, protože tyhle motory v jiných autech GM už pracují, ale to bylo v podstatě všechno. Nyní se k nám ale dostaly další detaily techniky, takže si na ně můžeme posvítit.
Začneme od plnotučného Camara SS, vybaveného 6,2litrovým osmiválcem LT1 z Corvette C7. Tenhle motor bude v Camaru nabízet 461 koní a pošle je na kola přes šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat. Ten je rychlejší, na 60 mph (96,6 km/h) s ním Camaro SS zrychlí za rovných 4,0 sekundy a čtvrtmíli zvládne za 12,3 s s cílovou rychlostí 187 km/h. Pokud si vyberete manuál, na 60 mph budete za 4,3 s a čtvrtmílí zdoláte o 0,2 vteřiny pomaleji. Určitě není náhodou, že Camaro SS je na papíře silnější a rychlejší než Ford Mustang GT.
V nabídce bude také 3,6litrový šestiválec, který zde na kola přes stejné převodovky pošle 339 koní. S automatem bude na 60 mph za 5,1 vteřiny a čtvrtmíle zabere 13,5 s s cílovou rychlostí 166 km/h. Na rozdíl od nabídky Mustangu bude tenhle motor dost možná stát uprostřed, protože na to má výkon - čtyřválec je o poznání slabší.
Ten bude mít objem dvou litrů a nabídne 279 koní. Je jediným motorem, který je papírově rychlejší s manuální převodovkou, a 60 mph zvládne za 5,4 vteřiny - což je více než slušná hodnota. Čtvrtmíle bude mít výsledek rovných 14 vteřin. Čtyřválcové Camaro se nicméně nevyhne srovnání se čtyřválcovým Mustangem, který nabídne 314 koní a 434 Nm, což znamená i lepší zrychlení na 60 mph, konkrétně 5,1 vteřiny.
Aby motory měly s auty méně práce, inženýři Chevroletu se vážně snažili snížit hmotnost nového auta. To se podařilo i díky menším rozměrům, i když novinka není zas tak zásadně menší. Autoři šli ale až tak daleko, že řešili hmotnost šroubů, držících tlumiče na svém místě, takže opravdu nezanedbali snad vůbec nic. A výsledky se dostavily - Camaro SS shodilo 101 kilogramů, základní model je lehčí dokonce o 177 kg. Také ale má o dva válce méně než v předchozí generaci.
Poměr výkonu ku hmotnosti u Camara SS je 275,8 koně na tunu, což znamená hmotnost asi 1 672 kilogramů. To není vůbec málo, je to ale lepší než v minulosti - a je to také lepší než u Mustangu GT, který váží 1 680 kg s manuálem. Kromě toho je podle Chevroletu šasi Camara o 28 % tužší než v předchozí generaci.
Kde ke snížení nedošlo, jsou ceny. Základní Camaro přijde v USA na 26 625 dolarů (cca 627 tisíc korun), tedy o 1 995 dolarů (47 tisíc korun) více než předchůdce. Také ale dostanete více výbavy. Vyberete-li si osmiválec, bude potřeba zaplatit nejméně 37 295 dolarů (878 tisíc korun), tedy o 2 795 dolarů (66 tisíc korun) více než za minulou generaci a hlavně o rovných 5 tisíc dolarů (118 tisíc korun) více než za osmiválcový Mustang GT. Zda, jakým způsobem, s jakými motory a s jakými cenami se nové Camaro dostane do Evropy, zatím není známo.
Chevrolet Camaro SS bude mít v nové generaci víc výkonu a méně hmotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 11 minutami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis